mai 10, 2024, 04:24:05 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: SCC-reportasje i Ultra VW  (Lest 10546 ganger)
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« på: september 27, 2010, 13:09:08 pm »

Oktober-utgaven av Ultra VW er i disse dager ute hos abonnentene, med min reportasje fra SCC.
Snart er blekka også på Narvesen

På innholdssiden står det "SCC: Insane drag action in Finland"  Gliser
Selve reportasjen har litt høyere presisjonsnivå,
men kom gjerne med tilbakemeldinger om negativt eller positivt  Kult




« Siste redigering: september 27, 2010, 13:18:33 pm av Kid-A » Loggført

My religion is kindness
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #1 på: september 27, 2010, 14:55:50 pm »

Reportasjen er knallbra!!!
Men jeg stusset litt over den blå (marina blue) 1302´n. Er ikke denne litt for slank til å være ´02?

* 01.jpg (88.12 KB. 640x478 - vist 353 ganger.)


Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: september 27, 2010, 17:46:32 pm »

På innholdssiden står det "SCC: Insane drag action in Finland"  Gliser

I fjor mente de at SCC var i Sverige i følge innholdssiden.  Øyerulling Vi ønsker UltraVW lykke til med videre innskyting...
Loggført
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #3 på: september 27, 2010, 20:36:10 pm »

Trenger visst et kurs i hva som er forskjellen på 1302 og vanlig Boble (1968 og opp) Øyerulling
Ser det har blitt forbyttet en bildetekst også ...

Menmen, fikk vaffal med bilde av Gatebil Coach'en  Gliser
« Siste redigering: september 27, 2010, 20:41:28 pm av Kid-A » Loggført

My religion is kindness
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #4 på: september 27, 2010, 21:28:28 pm »


Menmen, fikk vaffal med bilde av Gatebil Coach'en  Gliser

Ja, for den er jo representativ for treffet   Øyerulling

Gleder meg til å se resten av reportasjen når bladet kommer i handelen!
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: september 27, 2010, 21:38:44 pm »

Vi ønsker UltraVW lykke til med videre innskyting...


Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #6 på: september 27, 2010, 23:14:37 pm »

Ikke mange som vet hvor Norge ligger i verden. Oslo er en bydel i Norge som er hovedstaden i Sverige osv osv...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Tommy og tiger
Seniormedlem
****
Innlegg: 356
Bosted: nes i akershus


Nesligan


Vis profil
« Svar #7 på: september 28, 2010, 10:39:26 am »

 Gliser
Loggført

1964 "boble" tiger
tlf95821473
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #8 på: september 28, 2010, 11:54:39 am »

Er ikke det en 1302 da? Hadde bilde, vært litt mer fra siden Rekker tunge  Men den ser litt lang ut i fronten Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2425
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #9 på: september 28, 2010, 12:37:36 pm »

Reportasjen er knallbra!!!
Men jeg stusset litt over den blå (marina blue) 1302´n. Er ikke denne litt for slank til å være ´02?
[ Vedlegg ]

Dette er en 1302, med meeeeeget breeede fuchs felger Blunker
Er ikke så lenge siden den var til salgs på autodb.no.

Mvh Svein
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #10 på: september 28, 2010, 12:57:51 pm »

Man kan se forskjell på en vanlig og en super på panseret.
Super beetle har et breder panser enn vanlig beetle.
I tillegg så har Super Beetle MacPherson dempere



* 1300.jpg (21.1 KB. 400x300 - vist 192 ganger.)
Vanlig Beetle



* 1302.jpg (111.1 KB. 700x973 - vist 225 ganger.)
Super Beetle

« Siste redigering: september 28, 2010, 13:53:32 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #11 på: september 28, 2010, 13:07:42 pm »

1302 har en litt "lenger snute" Fordi reservehjulet ligger, og ikke står ned i reservehjulsbrønnen! Samt da annen forstilling og sånt som du sier Eivind! Men du ser det på den blå, at det er 1302! Har lenger snute Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #12 på: september 28, 2010, 13:15:16 pm »

1302 har en litt "lenger snute" Fordi reservehjulet ligger, og ikke står ned i reservehjulsbrønnen! Samt da annen forstilling og sånt som du sier Eivind! Men du ser det på den blå, at det er 1302! Har lenger snute Blunker

Da beklager jeg så meget. Det er lov til å ta feil  Blunker
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #13 på: september 28, 2010, 13:19:07 pm »

1302 har en litt "lenger snute" Fordi reservehjulet ligger, og ikke står ned i reservehjulsbrønnen! Samt da annen forstilling og sånt som du sier Eivind! Men du ser det på den blå, at det er 1302! Har lenger snute Blunker

Da beklager jeg så meget. Det er lov til å ta feil  Blunker

Hehehehe! Du er ikke alene! Stusset litt selv, men når du har sett på den stund ser du det Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #14 på: september 28, 2010, 13:25:23 pm »

Så sant, så sant Rikard.

Å jeg som er en forkjemper av Super Beetle burde har sett dette med en gang.
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #15 på: september 28, 2010, 13:29:07 pm »

Så sant, så sant Rikard.

Å jeg som er en forkjemper av Super Beetle burde har sett dette med en gang.

Er 1302 en Super beetle? eller hvor kommer det begrepet fra egentlig? Det har jeg alltid lurt på!
Men det kan vi jo kanskje ta på PM Eivind Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #16 på: september 28, 2010, 13:32:09 pm »

http://www.superbeetles.com/history.htm
Loggført

Mob:92245040
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #17 på: september 28, 2010, 13:45:42 pm »

1302 har en litt "lenger snute" Fordi reservehjulet ligger, og ikke står ned i reservehjulsbrønnen! Samt da annen forstilling og sånt som du sier Eivind! Men du ser det på den blå, at det er 1302! Har lenger snute Blunker

Da beklager jeg så meget. Det er lov til å ta feil  Blunker

Jepp det er lov å ta feil... og det har alle de som mener dette 1302gjort...  
Dette er 1300/1500'n til Gard, han vant premie på den. Ikke la dere lure av gatebil-forvengnings-linsen.
Se på kjederlisten... den gjør ikke en antydning til å svinge innover igjen.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #18 på: september 28, 2010, 13:52:43 pm »

1302 har en litt "lenger snute" Fordi reservehjulet ligger, og ikke står ned i reservehjulsbrønnen! Samt da annen forstilling og sånt som du sier Eivind! Men du ser det på den blå, at det er 1302! Har lenger snute Blunker

Da beklager jeg så meget. Det er lov til å ta feil  Blunker

Jepp det er lov å ta feil... og det har alle de som mener dette 1302gjort...  
Dette er 1300/1500'n til Gard, han vant premie på den. Ikke la dere lure av gatebil-forvengnings-linsen.
Se på kjederlisten... den gjør ikke en antydning til å svinge innover igjen.


Så da tok jeg ikke feil allikevel :-)
Loggført
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #19 på: september 28, 2010, 13:56:57 pm »

Nei dette burde folk se lett. Iallefall du Rikard som har 1302 selv hehe. For selvsagt er ikke bilen på bilde en 1302
Loggført
kay arne
Juniormedlem
**
Innlegg: 72
Bosted: roverud



Vis profil
« Svar #20 på: september 28, 2010, 15:11:11 pm »

vis noen fortsatt er i tvil på bilen til gard
Loggført

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #21 på: september 28, 2010, 15:48:16 pm »

Se der du!! Ja, så feil kan man ta Gliser  Hehe, artig! Syns jaggu det ligna på en gitt!

Har ikke hatt 1302 sååå lenge da Lid Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #22 på: september 28, 2010, 16:06:55 pm »

Men jeg har ikke hatt noe annet en 1302. hehe  Gliser
Loggført
ALIEN
Supermedlem
*****
Innlegg: 749
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #23 på: september 28, 2010, 16:20:58 pm »

Trenger visst et kurs i hva som er forskjellen på 1302 og vanlig Boble (1968 og opp) Øyerulling
Ser det har blitt forbyttet en bildetekst også ...

Menmen, fikk vaffal med bilde av Gatebil Coach'en  Gliser


Jeg lurer på hva den stygge gatebilbussen gjorde der inne på treffet, og forstår i hvertfall ikke hva den har i ultra vw å gjøre i scc sammenheng, da det etter hva jeg har forstått er et treff kun for luftkjølte, eller tidligere luftkjølte biler

Alien
Loggført

SCREWDRIVERS  #3

www.screwdriversnorway.blogspot.com

hvor er hobbysjela til folket blitt av??  mi er til salgs, gi bud!!!
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #24 på: september 28, 2010, 16:21:54 pm »




Jeg lurer på hva den stygge gatebilbussen gjorde der inne på treffet, og forstår i hvertfall ikke hva den har i ultra vw å gjøre i scc sammenheng, da det etter hva jeg har forstått er et treff kun for luftkjølte, eller tidligere luftkjølte biler

Alien
[/quote]

x2
Loggført
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #25 på: september 28, 2010, 17:58:50 pm »

Tydelig flere som er litt usikre på 1300 vs 1302. Og takk for det Kult
Uansett en herlig frekk vogn!



Gatebil-Coach'en var inne på området som arbeidsbil/representant for Gatebil Magazine's reporter og for å vise hvilken "god" smak (avhengig av øyet som ser) de har i redaksjonen, som kjører smågammel VW når de er ute for å treffe entusiastene.

En misforståelse mellom arrangøren og Gatebil Magazine før treffet gjorde at føreren (hvem var det tro?) trodde det var greit å stille den ut, siden T25 også ble levert som luftkjølt. Men siden akkurat denne bilen ble solgt ny med vannkjølt motor fikk den ikke stilles ut.

Litt irriterende der og da, når føreren hadde styra litt med å få bilen klar til treffet, hadde gledet seg til å stille den ut og fikk masse positiv respons på bilen allerede når den rullet inn fredag kveld.
Men treffreglene er til for å følges, det bunnet altså i en misforståelse...

Reporteren var så pr-kåt og praktisk anlagt (mht til sikker oppbevaring og kjapp tilgang tilgang til fotoutstyr, pc osv) at han lot den stå inne ved en ledig depotplass ved matserveringen (altså ikke på show 'n shine-området) lørdag og søndag, og det var ikke rent få som kom bort og skrøt fælt av hvordan den så ut.

Den gode responsen gjorde at jeg valgte å inkludere den i haugen av bilder som ble levert til Ultra VW, og redaktøren valgte å la den komme på trykk.
Det står tydelig forklart i bildeteksten at den ikke ble stilt ut i show 'n shine, ettersom den var vannkjølt.

At enkelte synes den er stygg og ikke representativ nok for treffet til å inkluderes i en reportasje er kritikk vi kan leve med.
Heldigvis frydes miljøet av forskjellig smak og syn på ting  Glad

Hadde denne bilen hatt luftkjølt motor hadde saken stilt seg ganske annerledes....
Gatebil Magazine's representant har tatt lærdom, og satser nå mange mekketimer og hardt opptjente penger på å komme kjørende med egen luftkjølt vogn på SCC 2011  Rekker tunge
Garasjen til prosjektet er under oppførelse, delebestilling er godt i gang og mekking (inkl prosjekttråd her på VWNorge) starter forhåpentligvis i oktober.




Flere som har synspunkter på Ultra VW-reportasjen?
« Siste redigering: september 28, 2010, 18:08:07 pm av Kid-A » Loggført

My religion is kindness
rl
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: kodal


Vis profil

« Svar #26 på: september 28, 2010, 18:12:12 pm »

csp-ghiaen 8.55 stemmer vel ikke........ ellers var det bra,,,,
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #27 på: september 28, 2010, 18:19:31 pm »

csp-ghiaen 8.55 stemmer vel ikke........ ellers var det bra,,,,
Er nok en bitteliten skriveleif.
CSP ghia kjørte 8.855 den.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #28 på: september 28, 2010, 18:42:43 pm »

Oktober-utgaven av Ultra VW er i disse dager ute hos abonnentene, med min reportasje fra SCC.
Snart er blekka også på Narvesen

På innholdssiden står det "SCC: Insane drag action in Finland"  Gliser
Selve reportasjen har litt høyere presisjonsnivå,
men kom gjerne med tilbakemeldinger om negativt eller positivt  Kult



Mange gode blinkskudd i reportasjen og bra detaljer i teksten. Savnet bilder fra Karmannrekka og originalbiten av treffet med hovedfokus på søndag.
Oldspeed lineup, delesalgs-stripa skulle jeg også gjerne ha sett bilder av. Etter min mening viet reportasjen i sin helhet for mye fokus til det striperelaterte.


Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #29 på: september 28, 2010, 18:55:06 pm »

Ja, jeg er enig i at det kunne vært litt større andel av vintage/oldspeed-bilder.
Som alltid sender jeg inn flere bilder enn det blir plass til, deretter bestemmer redakjonen antallet sider og gjør det endelige utvalget.
Vi får skjerpe oss og prøve å ta mer spektakulære vintage-bilder, slik at de bare MÅ ta dem med. Kom gjerne med idéer på dette  Blunker

Om feilen på CSP-tida gjør jeg som Ludvig, sparker til fjæra på Il Tempo Gigante og sier "det var da som bare!"  Sint
Samma hvor mye en gnikker og gnur på en tekst blir det alltid no' feil Tvilende
Loggført

My religion is kindness
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!