mai 10, 2024, 16:47:02 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Boble knuses i Trondheim - er det greit?  (Lest 51923 ganger)
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #150 på: oktober 21, 2010, 19:42:59 pm »

Bra sagt av Trond Dahl Glad
Det fikk meg til å tenke på en av de siste Rosa Pantern filmene hvor Peter Sellers snodige figur har satt fast armen i et middelaldervåpen. Han svinger omkring med denne og treffer et stort klaver hvorpå eieren utstøter: But that's a priceless Steinway!! Svaret til Sellers: Not anymore... Osteaktig
Loggført

kona hans
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted: 3714



Vis profil
« Svar #151 på: oktober 21, 2010, 20:25:08 pm »

Det er vel kanskje bare enklere å gjøre noe som gir negativ oppmerksomhet enn å være kreativ nok til å skape noe og få oppmerksomhet av den grunn.....


Når jeg ser deg skrive dette med alle prikkene bak føler jeg at noe ligger melom linjene her. Og inntrykket blir forsterket etter at jeg leste tekstmeldingene du sendte til Empiboy etter "adapter glippen". Mulig jeg tolker feil....
Loggført

-1957 ovalkaroseri på 58 plate.
-Polo 1977.
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #152 på: oktober 21, 2010, 21:19:46 pm »

Det er vel kanskje bare enklere å gjøre noe som gir negativ oppmerksomhet enn å være kreativ nok til å skape noe og få oppmerksomhet av den grunn.....


Når jeg ser deg skrive dette med alle prikkene bak føler jeg at noe ligger melom linjene her. Og inntrykket blir forsterket etter at jeg leste tekstmeldingene du sendte til Empiboy etter "adapter glippen". Mulig jeg tolker feil....

Og akkurat da jeg nok en gang fryktet at favoritt-tråden skulle dø ut, så kommer det en ny brannfakkel... Popcorn! Må bare digge at vi nå er blitt så kunstneriske at vi ikke bare avgjør hva som er kunst, hva som ikke er det og hva som er bra/dårlig kunst, men nå tolker vi også meningen i punktumbruken. Kona hans slår tilbake med fire punktumer, snakk om å kaste hansken i ansiktet til folk  Sjokkert Sjokkert Osteaktig Osteaktig
Loggført

1969 Militær-buss
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #153 på: oktober 21, 2010, 21:22:42 pm »

Trond vant 5 mot 4 punktum, i alle fall. All hail!
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #154 på: oktober 21, 2010, 21:33:16 pm »

jeg syns det hadde vært like jævelig om det hadde vært en gammel bmw, chevrolet, mazda , toyota , opel, hillman, ford osv. jeg elsker alllllle gamle biler Gliser

Word!   men  kunstnere er kunstnere, neste gang er det sikkert noen andre som får gjennomgå, da dem finner på å sveise et gammelt vaffeljern fast på en støvsuger og får vaffelforbundet og frustrerte fruer på nakken.

la oss finne ro i at det ikke var en oval som ble mosa,og at dette stuntet blir ikke gjennomført igjen da vi kan kalle det plagiat.
« Siste redigering: oktober 21, 2010, 21:35:09 pm av RødeBaron » Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #155 på: oktober 21, 2010, 21:39:27 pm »

VG Lørdag: "Kunst-stunt utløste punktumkrig" Les mer på side 2, 4, 5, 6, 7 og Sporten side 2, 3 og fire......
Loggført
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #156 på: oktober 21, 2010, 21:41:03 pm »

jeg syns det hadde vært like jævelig om det hadde vært en gammel bmw, chevrolet, mazda , toyota , opel, hillman, ford osv. jeg elsker alllllle gamle biler Gliser

Word!   men  kunstnere er kunstnere, neste gang er det sikkert noen andre som får gjennomgå, da dem finner på å sveise et gammelt vaffeljern fast på en støvsuger og får vaffelforbundet og frustrerte fruer på nakken.

la oss finne ro i at det ikke var en oval som ble mosa,og at dette stuntet blir ikke gjennomført igjen da vi kan kalle det plagiat.

Kanskje det er en del av Nasjonalmuseet sine vandreutstillinger Øyerulling
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
58orgbug
Supermedlem
*****
Innlegg: 628
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #157 på: oktober 21, 2010, 22:02:37 pm »

neste kunst stykke blir nok en splitt buss og splitt boble som knuses front mot front, det blir nok lekkkert Blunker
Loggført

FOLLO VW KLUBB
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #158 på: oktober 21, 2010, 22:09:11 pm »

neste kunst stykke blir nok en splitt buss og splitt boble som knuses front mot front, det blir nok lekkkert Blunker

Det betaler jeg mer enn gjerne for å se! Glad
Loggført
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #159 på: oktober 21, 2010, 22:18:20 pm »

Noen som har tips angående stropping av bil her?
Er så usikker....
Loggført

Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #160 på: oktober 21, 2010, 22:20:50 pm »

neste kunst stykke blir nok en splitt buss og splitt boble som knuses front mot front, det blir nok lekkkert Blunker

Det betaler jeg mer enn gjerne for å se! Glad

Du kan umulig være mye fan av gammel folkevogn Jon Gliser
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #161 på: oktober 21, 2010, 22:39:53 pm »

Noen som har tips angående stropping av bil her?
Er så usikker....

Du skal alltid stroppe fast i dekkene. Det er raskest og enklest. Bare tusseladder som stropper annerledes.

Tenkte forresten jeg skulle male et digert jernkors på bussen min, eventuelt et svastika. Har hørt det er gamle solkors?

Forresten synes jeg godt man kan knuse en splittboble som et kunststykke. Den bilen er jo designet av Hitler.
Loggført

1969 Militær-buss
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #162 på: oktober 21, 2010, 23:00:51 pm »

Noen som har tips angående stropping av bil her?
Er så usikker....

Kjører du i nordlig retning, må du stroppe fast i hjulene på venstre side og i forstilling og bakstilling på høyre side. Dette på grunn av jordas elliptiske bane rundt solen. Ved sørlig kjøreretning motsatt.

På høyere breddegrader enn 66°34' (nordlige og sørlige polarsirkel) må man stroppe fast bilen over taket for å hindre at variasjonen i banens eksentrisitet har betydning for innstrålt energimengde på ulike breddegrader.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #163 på: oktober 21, 2010, 23:41:58 pm »

Man skal alltid stoppe ned fjæringsveien på en bil på henger, de som ikke gjør det kan likestilles med kunstnere... det ender med at de dreper bilen og eventuelle andre som er i nærheten når de finner ut at de ikke er hevet over fysikkens lover....
Men husk, det har ingenting med kunst å gjøre, det er bare Darwin som er i sving...
................................. ...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #164 på: oktober 22, 2010, 06:04:14 am »

Ok...men hva om man har centerline felger?
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #165 på: oktober 22, 2010, 06:09:00 am »

Hvordan ser bilen ut nå?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #166 på: oktober 22, 2010, 07:21:15 am »

Hvordan ser bilen ut nå?


 
Gliser
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #167 på: oktober 22, 2010, 08:20:56 am »

Ok...men hva om man har centerline felger?

Da holder det med trelim.
Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #168 på: oktober 22, 2010, 08:46:21 am »

Ok...men hva om man har centerline felger?

Festlig Glad

Man må stroppe på to forskjellige måter ift om det er sommer eller vinter. Alle vet jo at lufta er mye hardere og synker til bunns i dekka om vinteren. Det er bare sentrifugalkraften som gjør at det ser ut som om du har nok luft i dekkene mens man kjører bilen når det er kaldt. Dessuten utvider stroppene seg i kulda også. Stropper du for hardt den ene dagen - mens temperaturen synker til under null - og deretter skal kjøre neste dag, kan man risikere å bli stoppet pga brudd på Veitraffikkloven, under avsnittet om temperaturavhengig stropping (§7b). Stropp alltid bilen din samme dag du skal kjøre..........
« Siste redigering: oktober 22, 2010, 08:50:19 am av Brezelfürsten » Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #169 på: oktober 22, 2010, 08:52:48 am »

Ok...men hva om man har centerline felger?

Da holder det med trelim.

Men husk for guds skyld å bruke vinterlim, nå som det er kuldegrader.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #170 på: oktober 22, 2010, 16:16:32 pm »

Se bruker Koldal.. holder på med 2,1WBX i en slik en...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Mr.Bubblehead
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Bodø


Vis profil WWW

« Svar #171 på: oktober 22, 2010, 16:48:40 pm »

Man skal alltid stoppe ned fjæringsveien på en bil på henger, de som ikke gjør det kan likestilles med kunstnere... det ender med at de dreper bilen og eventuelle andre som er i nærheten når de finner ut at de ikke er hevet over fysikkens lover....
Men husk, det har ingenting med kunst å gjøre, det er bare Darwin som er i sving...
................................. ...

Dere er nå morsomme Glad

Hvorfor skal du jekke den ned på færingene.? Vet ikke hvordan du kjører, men for at bilen
på hengeren skal begynne og bevege seg slik at det har noe og si må du enten kjøre som en tulling
eller ha en bil uten dempere.
Har kjørt henger i mange år og aldri hatt noe problem med og stroppe i hjulene. Har en stropp på
hvert hjul , 2stk 5t stropper bak som holder i tilfelle bråstopp og en 5t stropp foran som holder
den fremover. Kjørte nettop 50mil med en oval og etterstramma ikke en gang. Da eg jobba på skroten
så kom det inn en henger med en nissan på. Den hadde gått rundt på taket ,men sto fortsatt på hengeren selv om den var stroppa på hjulene. Nei, du kan godt kalle meg kunstner, men her tar du feil....

K1t



« Siste redigering: oktober 22, 2010, 16:50:50 pm av Mr.Bubblehead » Loggført

Member of The Split Cruisers.
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #172 på: oktober 22, 2010, 16:56:03 pm »

Øyh, stropping tar vi i stroppetråden. Her er det rabulering over kunst!
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #173 på: oktober 22, 2010, 17:23:05 pm »

Her hyler dere over ei boble som blir knust som kunst, hva så?
Hva med alle de her inne som kjøper ei boble eller en bay for en billig penge og så annonserer bilen til salgs etter en uke. Prisen er 3-4doblet og når ingen kjøper bilen til ågerpris hugger de bilen og tror at de vil tjene på det?Hæ

Hva med de som kjøper boble for å ha som vinterbil, etter to vintre i salthelvetet er bilene så rustne at de er ikke brukbare som spiker engang.

Er det så greit da??


Loggført
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #174 på: oktober 22, 2010, 18:21:54 pm »

Hva med alle de her inne som kjøper ei boble eller en bay for en billig penge og så annonserer bilen til salgs etter en uke. Prisen er 3-4doblet og når ingen kjøper bilen til ågerpris hugger de bilen og tror at de vil tjene på det?Hæ

Hva med de som kjøper boble for å ha som vinterbil, etter to vintre i salthelvetet er bilene så rustne at de er ikke brukbare som spiker engang.

Er det så greit da??

Synes det er synd at noen kjøper biler andre ville ha reparert, og hugger de. Da går man inn på falske premisser, og kanskje gir inntrykk til selger av at man er entusiast. Tror jeg.
Synes også det er synd at noen kjører boble eller buss om vinteren, når det saltes så mye som det gjør.. da kommer rusta fort.
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #175 på: oktober 22, 2010, 19:02:26 pm »

Men selvom man kjører bobble/buss/Ghia/type 3, hva det nå enn skal være, på vinteren! Så trenger det jo ikke ruste for det! Det kommer jo helt annpå om man steller med det! Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #176 på: oktober 22, 2010, 19:20:05 pm »

Men selvom man kjører bobble/buss/Ghia/type 3, hva det nå enn skal være, på vinteren! Så trenger det jo ikke ruste for det! Det kommer jo helt annpå om man steller med det! Blunker

HAHA, optimist.
Loggført
morfen
Juniormedlem
**
Innlegg: 69
Bosted: Trøndelag



Vis profil
« Svar #177 på: oktober 22, 2010, 19:21:07 pm »

Enig! Ikke problem og kjøre boble om vinteren uten og bli bli spist av rustormen. Tror nok nyere modeller bør være obs. Grovt sagt:spyling,skraping/priming,grunning og tectyl er noe boblefolk vet nok om. Trives meget godt i bobla om vinteren!
Loggført

Boble-54(solgt)T1-64,-67,-71-1302 .Willys Overland 1922,Opel Kaptein-63.10 traktorer.Dnepr 650.Husquarna 98cc-39.Lillebror-61.Opel Astra-98.  Tlf.:90945862
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #178 på: oktober 22, 2010, 19:47:11 pm »

Hva med alle de her inne som kjøper ei boble eller en bay for en billig penge og så annonserer bilen til salgs etter en uke. Prisen er 3-4doblet og når ingen kjøper bilen til ågerpris hugger de bilen og tror at de vil tjene på det?Hæ

Hva med de som kjøper boble for å ha som vinterbil, etter to vintre i salthelvetet er bilene så rustne at de er ikke brukbare som spiker engang.

Er det så greit da??

Synes også det er synd at noen kjører boble eller buss om vinteren, når det saltes så mye som det gjør.. da kommer rusta fort.
så 411 gjør ikke noe altså   Øyerulling hehehe
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #179 på: oktober 22, 2010, 19:51:35 pm »

Men selvom man kjører bobble/buss/Ghia/type 3, hva det nå enn skal være, på vinteren! Så trenger det jo ikke ruste for det! Det kommer jo helt annpå om man steller med det! Blunker

HAHA, optimist.

Det er jo bare fakta det Blunker Konservering, og vasking! Holder bilen i stand Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!