mai 10, 2024, 17:03:53 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Er dette god stil?  (Lest 9390 ganger)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« på: oktober 18, 2010, 09:59:29 am »

I dag sto dette å lese på et annet norsk vw forum:

Adaptere fra 205-5 til 130-5 (Hot Owl's)
   ******* Yesterday at 22:19
Da har ***** kjøpt brukte adaptere for å kunne montere de felgene *** (desverre) vil ha på ovalprosjektet sitt.... Adapterene *** har kjøpt ser litt sørgelige ut, men skal glassblåses og legges zinkbelegg på. Får se når de kommer hvordan skruene til Porsche boltsirkelen er festet og om ikke disse blir plukket ut og belagt løse for så å bli presset inn igjen. Men nok om det.....

Når disse skal innom OTC for glassblåsing og zink foreslo *** sjefen å tegne opp disse i et cad program. Planen da er å sende tegningen til flere firmaer som driver med cnc maskinering for å høre på pris på å lage opp nye kopier av dette gammle norske designet. Adapterene skal vist være av meget god kvalitet, jeg har fra før to stk. liggende på loftet som jeg ikke finner bak stabelen av felger fra ******.... Disse kjøpte jeg på ekeberg lenge før jeg fant ut hvem som sto bak produksjonen av disse eller hvilket land de ble laget i. Jeg kjøpte de den gangen fordi de var billige og fordi de så meget solide ut. Disse adapterene har vist mange rivstarter på stripa bak seg og det er vel igjen et godt tegn...
Jeg velger å kopiere disse å selge de med lav fortjeneste hvis forespørselen er stor nok. Noen dialog med den opprinnelige designeren av disse velger jeg å droppe. Regner ikke med at det finnes noen copyright på disse og *****************************************************************  

Så hvis det er noen her som vil ha eller kjenner noen som vil ha porsche felger på sine orginale 205-5 tromler så rop ut. Jeg bør nok ha over 5 komplette sett på bestillingen for å få en grei pris. Billige blir de uansett ikke, men så pleier også kvalitet å koste noen slanter...
Jeg har ikke besluttet å lage opp noen ennå, men skal sjekke priser og holde dere innformert om fremgangen utover vinteren. Alt er vel egentlig avhengig av pris til syvende og sist.
----------

Det er ikke copyright på disse delene... men det går vel ann å spørre før man setter i gang produksjon av andres ideer?

Det er ingen grunn til å nevne navn her da personen ikke er på dette forumet.

Innlegg moderert pga upassende kommentar i sitat
« Siste redigering: oktober 18, 2010, 18:59:55 pm av Trond Dahl » Loggført

Speed is no substitute for direction
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 18, 2010, 10:08:37 am »

Noe annet er vel ikke å vente fra den kanten.
Loggført
Bendik
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #2 på: oktober 18, 2010, 10:08:51 am »

Dette taler vel for seg selv..
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #3 på: oktober 18, 2010, 10:39:13 am »

Trist...  Tvilende
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #4 på: oktober 18, 2010, 10:41:25 am »

ny type low hvertfall...
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #5 på: oktober 18, 2010, 10:46:03 am »

Se på det som skryt JHU.. at noen vil kopiere det du lagde i "gamle" dager  Osteaktig

Innlegg moderert pga upassende kommentar
« Siste redigering: oktober 18, 2010, 17:14:40 pm av Trond Dahl » Loggført

Bøggymæn
Seniormedlem
****
Innlegg: 294
Bosted: Heddal


Heitradal Bublelaug


Vis profil
« Svar #6 på: oktober 18, 2010, 12:01:23 pm »

Du kan jo sende en liten skrøne eller en historie til vedkomende, bare for å si hva du mener om dette.  
Loggført

Det du gjør, gjør det fullt og helt, ikke stykkevis og..
     - 1969 Baja Bug
     - 65-66 T1 Bastard
     - 1959 Karmann Ghia Lowlight
     - Fiberfab Aztec gt
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #7 på: oktober 18, 2010, 12:04:32 pm »

Da får du bare lage opp haugevis med slike adaptere selv da, og selge de mye billigere enn han.. så blir han sittende å brenne inne med de Blunker
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: oktober 18, 2010, 12:57:26 pm »

Jeg er ikke sjokkert...
Men som Berger sier, veldig trist; at noen ønsker synke så dypt og attpåtil kommentere det på denne måten: "Noen dialog med den opprinnelige designeren av disse velger jeg å droppe".

Da har han jo tydeligvis vært bevisst i sitt valg i å være en drittsekk.
Jeg kunne godt tenkt meg fire slike adaptere på hylla selv, men ville ALDRI ha kjøpt et sett som var produsert på en slik måte.
Dette var jo en flott måte å gjøre seg selv meget upopulær i miljøet på.

Og nei JHU: Dette synes jeg IKKE er god stil, og handlingene taler for seg selv.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #9 på: oktober 18, 2010, 13:07:22 pm »

Innlegg moderert pga. upassende kommentar
« Siste redigering: oktober 18, 2010, 17:12:22 pm av Trond Dahl » Loggført
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #10 på: oktober 18, 2010, 13:14:41 pm »

Det skulle likevel ikkje forundre meg om han får omløp på desse i "miljøet".. Verden er rar sånn, gitt.
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
upopulær
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: oktober 18, 2010, 13:23:38 pm »

Hei.
Empiboy her......
Dette var et feilgrep og jeg har lagt planene på is. Dvs. jeg kommer til å få de tegnet opp og finne pris på å få laget nye slike. En eventuell produksjon vil ikke bli aktuell før JHU finner en passende kompensasjon for å la meg gjøre jobben. Beslutter han at noe slikt ikke finnes blir det heller ikke laget flere....

Takk for meg.
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #12 på: oktober 18, 2010, 13:24:13 pm »

Innlegg moderert pga upassende kommentar
« Siste redigering: oktober 18, 2010, 17:12:42 pm av Trond Dahl » Loggført
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand


SCC EVENT


Vis profil
« Svar #13 på: oktober 18, 2010, 13:36:20 pm »

Er det mulig Hæ
Loggført

Make a long story short. Don't tell it.

http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #14 på: oktober 18, 2010, 14:19:27 pm »

Huff...kald måsi...?
Loggført

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #15 på: oktober 18, 2010, 14:20:42 pm »

Nå har'n gått for langt.
Trodde jammen så godt om folk at jeg trodde dem lærer. Men nei da. Ikke rart det blir krig.
Og dialog er tydeligvis ikke lurt å drive med.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #16 på: oktober 18, 2010, 14:27:01 pm »

Og siden det ikke er noe copyright på dela det er snakk om så er det jo bare å lage og holde kjeft og ikke legge opp til bråk på denne måten.
Det er jo en enkel design og hadde omsetningen vært høy på disse regner jeg med at han reven som laget dem i første omgang hadde fortsatt å ha disse i produksjon.
Men som sagt hvorfor lage ei krigshissende historie ut av det.
Og for andre som har tenkt å skrive noe, om noen her på forumet, andre steder på nettet bør vite at vi ikke bare oppholder oss på vwnorge. 
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #17 på: oktober 18, 2010, 14:40:59 pm »

JHU, har du hørt med FormulaV hvor mye han skal ha for å produsere opp nye "originale" slike i Egersund ? Eller er dette uaktuellt ?

Jeg ville i så fall hatt 4, bare for å hatt de liggende på hylla intil videre.
Loggført

1961 T1 - Custom
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #18 på: oktober 18, 2010, 15:09:48 pm »

Snakk om å drita i skoen Tvilende
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #19 på: oktober 18, 2010, 15:17:42 pm »

Noen Kald måke adapter håper jeg aldri det blir...
« Siste redigering: oktober 18, 2010, 15:38:07 pm av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
kona hans
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted: 3714



Vis profil
« Svar #20 på: oktober 18, 2010, 16:06:10 pm »

Innlegg moderert pga henvisninger til andre modererte innlegg
« Siste redigering: oktober 18, 2010, 17:14:10 pm av Trond Dahl » Loggført

-1957 ovalkaroseri på 58 plate.
-Polo 1977.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #21 på: oktober 18, 2010, 16:11:56 pm »

men jeg kunne tenkt eg noen i 5-205 til 5-112 Øyerulling
« Siste redigering: oktober 18, 2010, 16:15:10 pm av Martin » Loggført
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #22 på: oktober 18, 2010, 16:22:56 pm »

Først og fremst tar jeg ikke noe parti her..... Men at JHU og Empi ikke er noen kompiser og eggler som bare fy med hverandre vet vi alle, ikke første gangen dette skjer... Men tidligere har vi sett tråder som det blir mye blest av når en driter ut folk, jeg syntes dette er en slik tråd nå. Empiboy har igjen egglet på seg JHU nok en gang, JHU svarer med denne tråden hvor han da drar med seg andre til å henge ut/ drite ut Empi. Dette blir litt smålig syntes jeg....

Kunne ikke dere JHU og Empi bare skværet opp eller kuttet ut krangler på disse forumene..... Blir liksom litt lei av å lese om deres uenigheter....
« Siste redigering: oktober 18, 2010, 16:24:43 pm av 66 Cab » Loggført

http://www.typ15.com/                      

EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #23 på: oktober 18, 2010, 16:43:30 pm »

Empiboy har igjen egglet på seg JHU nok en gang, JHU svarer med denne tråden hvor han da drar med seg andre til å henge ut/ drite ut Empi. Dette blir litt smålig syntes jeg....

Nå synes jeg du retter baker for smed. Etter å ha lest JHUs første innlegg både én og to ganger, må jeg si at jeg synes det er en ganske eksemplarisk måte å fremlegge saken på. Han har fjernet navn og spør et betimelig spørsmål. Ikke noe uthengig/utdriting i det innlegget.

Noen av svarene i tråden her kan du kanskje reagere på, men det er vel heller folks egne, spontane reaksjoner og ikke noe man kan laste JHU for.

Men nå som Empi er enig i at det var klossete gjort, så er vel saken ute av verden.
Loggført

1969 Militær-buss
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #24 på: oktober 18, 2010, 16:46:40 pm »

Jeg har tegnet slike jeg, kanskje ikke 100% like.
Dette var før jeg visste at JHU var den som hadde designet disse fra før.

Jeg var så i kontakt med JHU på chatten, og sendte ham tegningen min.
Dette fordi det da på forumet var snakk om å få produsert opp slike.

JHU fortalte meg at han kvapp til da han fikk se tegningen, og grunnen til det fortalte han meg, var at den så ut som en kopi av den tegninga han hadde lagd for mange år siden.

Da fikk jeg plutselig vite hvem som hadde designet disse, og jeg la meg flat å beklaget.
Jeg kommer ikke til å lage meg slike uten hans samtykke, og ser med iver på å få diskutere de nye spennende ideene denne kreative karen grubler ut av seg.

Folkeskikk, ydmykelse og respekt er en fin ting.
Loggført

Mob:92245040
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #25 på: oktober 18, 2010, 16:51:21 pm »

det er jo bare og drite i og lese dere som er lei av og lese krangler. JHU spør jo bare om det er god stil og det er jeg enig i att det ikke er . men på andre siden er det ikke ulovelig og folk må få låv til og gjøre som de vil , men da må de tåle og få høre det å og stå for det man gjør . jeg viste ikke at det var EMPI som sto bak det før han skrev det selv og det var sikkert mange i norges land som ikke viste det,  MEN nå vet vi det Blunker
« Siste redigering: oktober 18, 2010, 17:09:26 pm av anders. » Loggført

1 up
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #26 på: oktober 18, 2010, 17:09:42 pm »

Hei.
Empiboy her......
Dette var et feilgrep og jeg har lagt planene på is. Dvs. jeg kommer til å få de tegnet opp og finne pris på å få laget nye slike. En eventuell produksjon vil ikke bli aktuell før JHU finner en passende kompensasjon for å la meg gjøre jobben. Beslutter han at noe slikt ikke finnes blir det heller ikke laget flere....

Takk for meg.

Dette er vel det nærmeste man kommer en unnskyldning. Da synes jeg det er på sin plass at moderatorene ser på saken, sletter tråden eller endrer innholdet i første innlegget. Regner med "tilbudet" er borte fra det andre forumet Glad.

Når alle vet hvem som stod bag "feilgrepet" (produkter uten copyright er et minefelt....), er det kommentarer her som minner veldig om personangrep. De som har skrevet kommentarene har trolig visst hvem det gjaldt. Det finnes også beskrivelser i sitatet (1. innlegg) som skulle vært moderert eller ikke burde vært gjengitt. Reglene må være lik for alle, og om det finnes en eller flere person-karakteristikker som IKKE ville blitt godtatt i andre tråder, bør de modereres også her.

Hvilken oppfatning man har om saken/personene er uvesentlig.
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #27 på: oktober 18, 2010, 17:19:02 pm »

Empiboy har igjen egglet på seg JHU nok en gang, JHU svarer med denne tråden hvor han da drar med seg andre til å henge ut/ drite ut Empi. Dette blir litt smålig syntes jeg....

Nå synes jeg du retter baker for smed. Etter å ha lest JHUs første innlegg både én og to ganger, må jeg si at jeg synes det er en ganske eksemplarisk måte å fremlegge saken på. Han har fjernet navn og spør et betimelig spørsmål. Ikke noe uthengig/utdriting i det innlegget.

Noen av svarene i tråden her kan du kanskje reagere på, men det er vel heller folks egne, spontane reaksjoner og ikke noe man kan laste JHU for.

Men nå som Empi er enig i at det var klossete gjort, så er vel saken ute av verden.

Helt enig. Mht. hva som var på vei til å skje så synes jeg det er HELT på sin plass og ta dette opp som et tema. Synes Jon gjorde det på en ganske ryddig måde mht. anonymisering. Selv om flere selvsagt skjønte hvem det gjaldt. Johan valgte selv å dra seg inn i tråden.
Jeg tror Jon egentlig gjorde Johan en liten tjeneste her, for hvis Johan hadde gått fult ut med sine planer, med å fullstendig drite i opphavet, så tror jeg det ville gitt han en større negativ virkning enn denne tråden her.
Upassende kommentarer klarer vi oss uansett uten, og de er fjernet.
Jeg har forstått det er dialog mellom Jon og Johan som følge av denne tråden, så la oss håpe noe GODT kom utav den. For på lik linje med cab 66 som er lei av å lese slike tråder, så er jammen meg jeg like lei av å moderere dem(annenhver måned).
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #28 på: oktober 25, 2010, 11:43:57 am »

Dialogen stoppet i dag siden han nå går videre med å produsere i egen regi... men da ikke direkte kopi.
Loggført

Speed is no substitute for direction
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #29 på: oktober 25, 2010, 13:52:01 pm »

"Gratulerer" til han!
Loggført
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!