Jee
|
|
« Svar #270 på: februar 10, 2012, 17:02:16 pm » |
|
Må holde kostnadene nede vettu Folke. Slik at vi har råd til å handle Jeg vet at CB selv setter inn seter og ventiler etter at bestilling er gjort. Toppene er før det tomme. Men med cnc maskinerte kanaler og kammer. Var å handlet ett sett CE topper for noen år siden. Og det ble frest og banket mens jeg ventet. God service. Man blir på ingen måte lurt ved å handle slike topper. Da de funker fint rett ut av esken og all grovjobb er gjort. Kun finishen for de som bryr seg er igjen. Det er en måte Tistlo. Men straks du freser ned setene i forskjellig høyde. Endrer innspenningstrykk på fjærene og hodehøyden i forhold til vippearmer. Løsningen er bare å fjerne litt overalt i kammeret. Værre er er det ikke.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #271 på: februar 18, 2012, 11:43:43 am » |
|
Fikk en sms i går av Erik om at Scat veiva er tilbake fra balansering hos SveinT i Vennesla. Erik skal prøvemontere denne i blokka. Så får vi bare krysse det vi har av finger og tær for at den ikke "klyper" denne gangen.
Ellers så har jeg tatt meg en tur over sjøen til Unneberg-Bil for å hente et nytt CSP Python 45mm eksosanlegg med varmepotter. Har så vidt åpnet pappeskene for å se på ormebolet, å dette ser veldig, veldig bra ut!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #272 på: februar 18, 2012, 14:30:59 pm » |
|
Steike det blir bra!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #273 på: februar 19, 2012, 00:16:26 am » |
|
Gromt med 45mm rør, men er det med samme toppene? (beklager husker ikke lenger hva du skal bytte..) Fikk du noe anbefaling av JPM om det eller lignende, da det for meg virker som litt i overkanten stor dimensjon..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #274 på: februar 19, 2012, 09:33:35 am » |
|
Johannes anbefalte 45 mm eksos. Den samme anbefalingen fikk jeg også av CSP Så det skal ikke være noe fare for at jeg har valgt en for grov kaliber. Begin forwarded message: From: "J. Laackmann / CSP" < jl@csp-shop.de> Date: 15:29:32 CET 28. november 2011 To: eivind.nemeth@mac.comSubject: Re-2: Neue Mail vom Shop Hello Mr. Németh, no, for a 2276cc with the head, cam, carb setup you chose we recommend a 45mm python. Mit freundlichen Grüßen with kind regards Jan Laackmann Verkauf / Sales Custom & Speed Parts Autoteile GmbH Am Redder 3 22941 Bargteheide Germany Tel: +49(0) 4532-2026-21 Fax: +49(0) 4532-2860886 Email: jl@csp-shop.deHandelsregister: Amtsgericht Ahrensburg HRB 2925 Geschäftsführer: Peter Köhmann
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #275 på: februar 19, 2012, 10:14:21 am » |
|
Har vel forstått det slik at du får høyere effekt, men at det ikke jobber så mye for dreiemomentet?
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #276 på: februar 19, 2012, 10:28:00 am » |
|
Tror ikke at dreiemoment blir noe problem med en "stroker" på over 2 liter. Hadde mer enn nok dreiemoment på den gamle Puttemotoren på lavt turtall. Man kan jo evt. teste ut med forskjellige "cone insert" når man kjører bilen på dyno. http://alturl.com/wdw65
|
|
« Siste redigering: februar 19, 2012, 11:27:18 am av Eivind (Putte) »
|
Loggført
|
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #278 på: februar 19, 2012, 12:58:00 pm » |
|
Liker, var 45 mm python eg kjøre inn kammen med og kan ikke klage på lyden, myk men røff lyd. Svaret du fikk fra CSP og JPM, da hadde du fortalt at du har 35mm eksos ventil (er det samme toppene du har enda?) Spør bare fordi eg regner med dem har mye mer peiling på eksos enn meg og eg skal jo snart skaffe meg en "variant" av python eksosen... Skulle gjerne sett en pdf av den testen selv.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #279 på: februar 19, 2012, 13:12:19 pm » |
|
Liker, var 45 mm python eg kjøre inn kammen med og kan ikke klage på lyden, myk men røff lyd. Svaret du fikk fra CSP og JPM, da hadde du fortalt at du har 35mm eksos ventil (er det samme toppene du har enda?) Spør bare fordi eg regner med dem har mye mer peiling på eksos enn meg og eg skal jo snart skaffe meg en "variant" av python eksosen... Skulle gjerne sett en pdf av den testen selv. Er disse toppene jeg har nå. - CB 044 ULTRA MAG PLUS w/44 x 37.5mm
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #280 på: februar 19, 2012, 13:35:09 pm » |
|
Liker, var 45 mm python eg kjøre inn kammen med og kan ikke klage på lyden, myk men røff lyd. Svaret du fikk fra CSP og JPM, da hadde du fortalt at du har 35mm eksos ventil (er det samme toppene du har enda?) Spør bare fordi eg regner med dem har mye mer peiling på eksos enn meg og eg skal jo snart skaffe meg en "variant" av python eksosen... Skulle gjerne sett en pdf av den testen selv. Er disse toppene jeg har nå. - CB 044 ULTRA MAG PLUS w/44 x 37.5mm Good choice my friend. Eg ender mest trolig på 42 mm grenrør med 2.5" lydpotte og enderør.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #281 på: februar 19, 2012, 16:52:30 pm » |
|
Liker, var 45 mm python eg kjøre inn kammen med og kan ikke klage på lyden, myk men røff lyd. Svaret du fikk fra CSP og JPM, da hadde du fortalt at du har 35mm eksos ventil (er det samme toppene du har enda?) Spør bare fordi eg regner med dem har mye mer peiling på eksos enn meg og eg skal jo snart skaffe meg en "variant" av python eksosen... Skulle gjerne sett en pdf av den testen selv. Er disse toppene jeg har nå. - CB 044 ULTRA MAG PLUS w/44 x 37.5mm Good choice my friend. Eg ender mest trolig på 42 mm grenrør med 2.5" lydpotte og enderør. Tror de toppene skal være gode for 160-180 hk ;-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #282 på: februar 19, 2012, 18:58:33 pm » |
|
En litt annen ting jeg har tenkt mye på; er å få glassblåst Porsche Pedrini felgene mine. Lakken har begynt å flasse og det har kommet en del bobler på samtlige felger. Usikker på om "alu-naturel" blir den peneste kombinasjonen med en blå 1302. Men uansett så blir det vel bedre enn flassete felger. Synes også at Pedrini felgene er penest slik de ble levert fra fabrikken.
01.jpg (104.77 KB. 900x675 - vist 387 ganger.)
02.jpg (59.45 KB. 640x480 - vist 354 ganger.) Noen som kan anbefale et felgverksted her på østlandet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #283 på: februar 19, 2012, 20:36:32 pm » |
|
Ikke så verst i gull heller -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #284 på: februar 19, 2012, 20:53:17 pm » |
|
Ikke så verst i gull heller -BB- Lekkert!!
01.jpg (64.57 KB. 675x900 - vist 368 ganger.)
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #285 på: februar 20, 2012, 10:41:08 am » |
|
Kanskje du kunne lakkert pedriniene i en eller annen sinnsyk farge? Neon grønn eller orange?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #286 på: februar 20, 2012, 12:21:05 pm » |
|
Hum.. Skeptisk Anders. Men hadde jeg hatt Porsche RS felger så hadde de blitt lakkert i orange.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #287 på: februar 20, 2012, 13:01:00 pm » |
|
Kan du ikke kjøpe sånne da?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #288 på: februar 20, 2012, 15:50:03 pm » |
|
Kan du ikke kjøpe sånne da?
Vil ikke ha!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #289 på: februar 20, 2012, 18:53:43 pm » |
|
Kæll fikk ånden over seg i dag. Så jeg gikk til min lokale malingsbutikk å kjøpte med meg en boks med duxola malingsfjerner. Smørte tykt på å ventet i 30 min. Stoffet er så heftig at man kan høre det spraker i lakken . Men siden felgene er lakkert med noe hevy super duty lastebil pulverlakk må operasjonen repeteres to ganger.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
primer
Medlem
Innlegg: 111
Bosted: Moss
|
|
« Svar #290 på: februar 20, 2012, 20:41:56 pm » |
|
Småpent dette.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #291 på: februar 20, 2012, 21:46:33 pm » |
|
Småpent dette.
Er så 2011!
01.jpg (80.25 KB. 900x675 - vist 511 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #292 på: februar 20, 2012, 21:52:29 pm » |
|
Da er jeg ferdig med Duxola for kvelden. Lakken sitter bedre enn det jeg hadde håpet. Men jeg skal spandere på meg en ekstra runde i morgen før de skal opp til Anders (Dewil) for å få vrengt av gummi´n.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #293 på: februar 22, 2012, 10:08:58 am » |
|
I går var jeg hos Jee for å hente motordelene til Putte og Rabalder. Har ikke fått tid eller anledning til å ta noen detaljbilder av godsakene da garasjen til Berger er stengt i vinterferien.
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #294 på: februar 22, 2012, 11:04:38 am » |
|
Det var en flott haug med deler.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Skaug
|
|
« Svar #295 på: februar 22, 2012, 13:42:29 pm » |
|
I går var jeg hos Jee for å hente motordelene til Putte og Rabalder.
Var ikke akkurat noen puslete topper du har valgt deg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #296 på: februar 28, 2012, 15:25:43 pm » |
|
I morgen er det tilbake til garasjen for å se nærmere på delene som ble hentet hos Erik Dahlberg. Skal bli godt å komme igang med motorbygging. I vinterferien har jeg pusset felger. Utrolig hvor slitsomt dette er, selv med godt verktøy. Har sikkert brukt fem, seks timer pr. felg hittil, å det er mange timer igjen før felgene er klare.
IMG_4195.jpg (91.61 KB. 900x672 - vist 411 ganger.)
IMG_4208.jpg (120.96 KB. 900x672 - vist 411 ganger.)
IMG_4210.jpg (126.07 KB. 900x672 - vist 394 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #297 på: februar 28, 2012, 17:31:35 pm » |
|
host host..glassblåsing
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #298 på: februar 28, 2012, 17:52:29 pm » |
|
host host..glassblåsing Glassblåsing er for pyser. Her bruker man rå kraft.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
holmsen
Supermedlem
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
|
« Svar #299 på: februar 28, 2012, 18:45:31 pm » |
|
host host..glassblåsing Glassblåsing er for pyser. Her bruker man rå kraft. Kanskje musklene studenten lisom skulle bygge havnet hos deg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|