Takker for mange gode tips. Det er mye å tenke på ang det ene og det andre. Men først å fremst for min del nå er hvor mye eg skal legge i dette. Det blir fort noen timer jobb, endel $$$, før det blir noe seriøst, men eg må bruke litt tid til å bestemme meg, å få lyst til å gjer det.
Det er sykt tøft å stå på sidelinja når Øyvind passerer med 02en sin, men det har til i dag vært nok for meg.
Når jeg hadde porsche husker jeg 915 kassen som en utskjelt kasse med mye feil. Mulig det var overdrivelser på porsche forum.
Det skal mye til å finne en bra 915 kasse der ute, nettopp for de ofte må overhales pga slitte synk ringer m.m. Jeg hadde en slik kasse i min x 911 og den var ikke bra. Jeg levde med dobbeltclutching i gir nedover for jeg ikke ville spandere på den en overhaling.
Finner du en kasse må den stort sett uten unntak overhales og bare overhalingen av en slik koster normalt like mye som en ny kcr eller tilsvarende vw kasse. Men overhaler du selv er det nok penger å spare.
Og mener også å huske at det finnes både 4 og 5 girs varianter av 915 kassen, sjekk dette før du slår til.