mai 07, 2024, 07:52:06 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Godkjenning av Ghia med Kvikk Service bygd motor - Hvordan?  (Lest 2028 ganger)
Eivind
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted: Asker


Vis profil

« på: mai 26, 2009, 18:08:14 pm »

Hallo alle sammen, og velkommen til meg. Glad

Jeg vil bruke mitt første innlegg her på forumet til spørre om en ting. Jeg har nemlig en 1962 Ghia (gått i Norge siden ny, sikkert kjent av noen her) som har en 1.7 liters Kvikk Service motor på ca. 75 hester. Denne er (vel, var...) veteranforsikret, men er tydeligvis ikke godkjent med denne motoren, og den ble desverre stoppet i en EU kontroll hos NAF i fjor.

Biltilsynet sier jeg må benkekjøre motoren for å finne effekten, og så bygge om til skiver og nytt bremsesystem for å få den godkjent.
Men hvor får jeg gjort bremsetesten og ombygging?

Og hvilke deler må jeg bruke for å få den godkjent?

Jeg bor i Asker, så et sted i nærleiken hadde jo vært konge, da.

Vet jo det er mange ombygde Ghiaer der ute, så om noen kan hjelpe meg så jeg slipper å finne opp hjulet på nytt så blir jeg glad. Bilen er for vakker for originalmotoren, så jeg har ingen lyst til å gå tilbake til 32 Hk, for å si det sånn.


Loggført
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #1 på: mai 26, 2009, 19:44:28 pm »

autoconsult kan bremse motoren din for 1250 kr!dem holder til på en plass som heter skotselv
ca 5 mil fra asker tror jeg Glad her er internet adressa demes!http://www.autoconsult.as/?page=tb_side&id=3
Loggført

Vw 1302
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #2 på: mai 26, 2009, 20:42:27 pm »

Det er også og få tüv godkjente bremser og få. Feks hos CSP i tyskland. Hvit Ghia?
Loggført
Eivind
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted: Asker


Vis profil

« Svar #3 på: mai 28, 2009, 14:20:54 pm »

Det er også og få tüv godkjente bremser og få. Feks hos CSP i tyskland. Hvit Ghia?
Ja, dvs lys perlegrå.

Men er det på noen måte laget en standard på hvilke deler som må brukes til de forskjellige motoreffektene?
At Biltilsynet har godkjent bobler med den type bremser til den type motoreffekt før, så man kan bruk de samme delene og henvise til at det er godtatt som norm?
Loggført
Eivind
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted: Asker


Vis profil

« Svar #4 på: juni 03, 2009, 20:21:39 pm »

Er det noen firmaer eller privatpersoner i nærheten av Asker som kan hjelpe meg med deler og ombyggingen? Er jo ikke bare bare å slippe gammal bil løs på moderne verksteder, eller omvendt.
Loggført
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #5 på: juni 03, 2009, 20:39:05 pm »

Hør med Unneberg bil, det er vel en av få verksteder som gjør dette.
Loggført
Eivind
Nybegynner
*
Innlegg: 9
Bosted: Asker


Vis profil

« Svar #6 på: juni 03, 2009, 20:57:29 pm »

Hør med Unneberg bil, det er vel en av få verksteder som gjør dette.
Takk for tipset.
Var litt langt til Tønsberg da, men om det ikke er noen steder som er nærmere så har jeg ikke noe valg.
Loggført
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #7 på: juni 03, 2009, 22:08:11 pm »

Nei jeg har ingen bedre tips for øyeblikket. Det kan nok hende de har litt ventetid også. Men skal du ha det i vognkortet bør du nok begynne å snakke med biltilsynet om hva de godkjenner og slikt
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!