6993
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 72 mod variant
|
på: desember 29, 2007, 13:53:04 pm
|
høyt tempo om dagen? det er bra. Stå på denne blir fin, og jeg ser du kan sakene dine, ja. du har jo utrettet mer på 14 dagen ernn jeg har på et år...
|
|
|
6994
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: desember 29, 2007, 13:51:39 pm
|
Og så dukket det opp en liten pakke i posten her en dag med såkalte injector bungs. Disse er til å sveise i iinnsuga slik at jeg kan montere innsprøytnings-dysene på innsuga og få det ferdig også. Ting drar seg sammen sakte men sikkert...
|
|
|
6995
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: desember 29, 2007, 13:49:44 pm
|
endelig en liten kvelds-stund i garasjen igjen, og da fikk jeg sanblåst og grunnet inni den andre forskjermen og dashbordet, sånn at jeg kan få satt på den andre skjermen igjen
|
|
|
6996
|
Forum / Ombygd / Sv: RPB
|
på: desember 27, 2007, 23:19:39 pm
|
Vi hadde to RPB formel V en gang, den ene bygde vi opp og fikk vognlisens på, den andre var bare en ramme. Disse ble solgt for noen år siden, men er ikke sikker på hvor de er nå. Karl Fredrik vet mer. Skal se om jeg finner noen gamle bilder
|
|
|
6999
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: desember 27, 2007, 17:57:05 pm
|
Jeg har forresten fått ferten av denne biten fra en urørt skjerm fra USA, så rett over helga nå, så skal jeg få sjekket dette nærmere kanskje jeg rette og slett bytter hele dette området..
|
|
|
7000
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: desember 27, 2007, 17:52:11 pm
|
Her kan man se at en brune malen (som er fra den urørte høyreskjermen) har til dels veldig forskjellig profil....
:-(
Mulig det er prisen man må betale for en "håndlaget" bil ?? Jùrg laget venstre skjerm og Heinrich laget høyre? Tror du er inne på noe der, ja. Nå har det verste julerushet gitt seg så jeg skal få skrudd litt igjen nå. Bare kom du Anders, hadde vært interessant å teste den der "dingsen" din ! Roy
|
|
|
7005
|
Forum / Cal-look / Sv: Senterkopper til originale 5-spoke?
|
på: desember 19, 2007, 13:28:33 pm
|
vet ikke svaret på det du spør om, men i min jakt på senterkopper til mine OG EMPI 8 spokes, måtte jeg kjlpe en hel eske med senterkopper, og der mener jeg det lå en eller to til 5 spoke, skal se på de i kveld.
Roy
|
|
|
7007
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 60' T1 resto prosjekt
|
på: desember 17, 2007, 21:55:28 pm
|
Mener CSP har 5 bolt bremser med tuv-papirer.
Ellers er vel mye gjort med IRS, justerbare dempere og balljoint forstilling.
Skal du ta den noe lenger enn det, begynner det å bli trøbbel med godkjenninger etc... Jeg har en link et eller annet sted til en dobbel a-arms forstilling til å bolte på rammehodet, men hvordan det da er med tuv, er vel heller uklart. Skal se om jeg finner linken.
Ellers er det jo noen som har bygget om forstillinga på en Ghia bl.a til Porsche 993, men da snakker vi major ombygging, siden innerskjermer etc plutselig blir bærende konstruksjon...
Balljoint, korta forstilling, droppa spindler og et bra skivebremsekit, er vel kanskje det mest realistiske.
Just my $0.02...
Roy
|
|
|
7009
|
Forum / Ghia / Sv: Eget Ghia treff
|
på: desember 17, 2007, 18:40:59 pm
|
Bra oppsluttning så langt Hvis vi kunne bli i overkant av 20 biler hadde det jo vært skikkelig gøy Ut i fra tilbakemeldingene er det i sør Norge det er flest potensielle deltagere (med biler) finnes. Vi bør vel alle kunne kjøre noen mil, og samtidig forsøke å unngå at enkelte må kjøre veldig langt. Er det noen som har noen forslag til sted, og kanskje også tid? Er det noen lokale klubber som kunne være interreserte i å arrangere dette treffet? jeg hadde jo tenkt å arrangere dette selv, da :-) lurte bare på om noen evt ville komme...
|
|
|
7010
|
Forum / Problemløseren / Sv: Varmeapparat.
|
på: desember 16, 2007, 21:14:47 pm
|
jeg hadde en '61 T1 som eneste bil når jeg var student, og varmen var aldri noe problem. Sørg som det sies for å ha alt i orden, og spesielt varmepottene er viktig. Jeg kjørte turen Porsgrunn-Åsgårdstrand et par ganger i uka, og foreldra mine lurte på om jeg var gal når jeg kom i t-skjorte midt på vinteren, men varmen er som sagt ikke noe problem... Luftkjølte VW har et ufortjent dårlig rykte pga dårlig vedlikehold.... (som er eieren's og ikke bilens skyld)
|
|
|
7015
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: import
|
på: desember 15, 2007, 20:12:48 pm
|
Ta med i betraktningen hva du evt gjør hvis du får feil deler, eller trenger litt gode råd på veien. Det koster kanskje noen kroner mer å kjøpe her i Norge, men når du dtår der uten bensinpumpe eller en annen bagatell-del, er det VELDIG ålreit å ha en leverandør som har slikt på lager.... Ta vare på de norske forhandlerene er mitt råd.
Roy
|
|
|
7016
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: import
|
på: desember 15, 2007, 11:29:49 am
|
Hvis du går inn på vw2you.com, og søker på "import" vil du få opp en mengde innlegg om temaet.
|
|
|
7018
|
Forum / Ghia / Sv: Eget Ghia treff
|
på: desember 11, 2007, 19:35:02 pm
|
Kjempebra, dette begynner å likne noe :-)
er det noen som har kontaktinfo til Stian, forresten? Har fått tak i noe han kanskje har lyst på ;-)
|
|
|
7019
|
Forum / Problemløseren / Sv: Biltilsynet - hva må til for å ha det man trenger i vognkortet?
|
på: desember 10, 2007, 22:47:28 pm
|
Det er ikke riktig at du trenger skivebremser forran for å få godkjent 1600 motor! Det er jeg sikker på, da jeg sitter med godkjenningspapirer fra Møller for ombygging til 1600, hvor det står at bremsebåndene må være av slik og slik dimensjon, og at det stilles krav til stab.stag forran. Disse papirene er skrevet i 2007 og ble bestilt mtp. min 1961 Type 1 1200.
Ingenting er bedre enn det! Jeg refererer bare til de papirene jeg sitter med fra Møller, hvor det refrereres til skiver foran, men det er nok fordi det var nettop det jeg søkte om, så jeg betviler ikke det du sier. Viser jo bare at dersom man gjør hjemmeleksa, og skaffer dokumentasjon, er det mye som kan godkjennes Roy
|
|
|
7020
|
Forum / Problemløseren / Sv: Biltilsynet - hva må til for å ha det man trenger i vognkortet?
|
på: desember 10, 2007, 21:23:53 pm
|
Hmm sliter litt med dette med skivebremser på 1200, bobla ble aldri levert med skiver på linkpinforstillinga, så med mindre du har tuv-godkjente spindler, er ikke det der rett frem... Jeg har søkt godkjenning om 1835cc i '62 Ghia med originale skivebremser, men da har jeg dokumentert rammehodebytte på godkjent verksted, for å kunne bruke kulelink. Jeg har også søkt om godkjenning av Puma, origninale EMPI hjul og diverse andre detaljer. Venter fortsatt på svar...
:-)
|
|
|
|