VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: caferacer på mars 18, 2010, 18:16:18 pm



Tittel: wbx til luftkjølt??
Skrevet av: caferacermars 18, 2010, 18:16:18 pm
Går det greit å konvertere en 2,1wbx motor til luftkjølet å hvilke deler må jeg isåfall ha å er det noe jeg bør passe på?


Tittel: Sv: wbx til luftkjølt??
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechmars 18, 2010, 23:21:54 pm
det er en del jobb
mest jobb er det med flytting av boltmønster for pinnebolter syl/topper
spørs hvilke topper og sylindere du bestemmer deg for.

noen stikkord:
vannkappe må kappes/freses vekk
ved bruk av "std" type 1 topper må boltmønster til pinneboltene flyttes
(ellers får man kjøpt noen tyske Type 1 topper med WBX boltmønster)
avhengig av valg av sylindere så må de tilpasses.

men gjør du dette har du en kongeblokk og evt veiv hvis du beholder den.

nå er oxyboxer siden til gearheads nede men det finnes håp...siden alt blir lagret på nettet   :o

http://web.archive.org/web/20010802143038/http://www.gearheads.dk/oxyboxer.htm



Tittel: Sv: wbx til luftkjølt??
Skrevet av: Pål A.F.mars 19, 2010, 00:30:02 am
Her er et bilde av mitt oxyprosjekt, har her frest av vannkapper og frest ut til M18x1,5 pinnebolter og frest de ned, neste trinn er oppborring av hull for T1 boltmønster.