VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Tistlo på desember 11, 2009, 22:46:56 pm



Tittel: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Tistlodesember 11, 2009, 22:46:56 pm
Ja då er det på tide å få laga ein liten how-to tråd, på noko som eg trur mange entusiastar vil ha glede av! Nemlig ei veldig praktisk karosserivugge til boble! Dermed er du kvitt bukker, karosseriet er lett mobilt og flyttbart. Og ikkje minst: Det er roterbart!!! Du kjem til rundt heile bilen.

Fyrst: STOOR TAKK TIL TOR EDGAR HASSEL /"TEH" FOR HJELP OG SOM TEIKNAR AV ARBEIDSTEGNINGAR! UTAN HANS HJELP HADDE EG IKKJE KLART DETTA
Kravet for å laga denne typen eg har laga er att du har solide støtfangarfester, dvs du vil skifta ut gamle rusta fester før du henger bilen opp i vugga.. Du har ikkje lyst att prosjektet ditt skal detta i bakken og verta skjeivt og bulka..

Også må eg få sagt att denne tråden egentlig er for å motivera folk til å laga seg ei karosserivugge, for denne typen er nødvendigvis ikkje den beste! Men eg tar sjølvsagt med mål og heila pakka for dei som vil lage ei identisk vugge.
Andre festeplasser kan vera bakre karosserifester og forstillingsfester framme. Og hugs for all del: Dette er ein prototyp, så eg har funnet ut eitpar endringar i etterkant, så derfor legger eg til litt tekst til enkelte bilder som ikkje stemmer overens med bilda, så les teksten og ikkje berre sjå på bilda ;)

OK, då begynnar me! Ja forresten her er det mykje bilder så forvent litt tid til å laste opp ;D



Her er det meste av materialet. På bildet ser me:
-2stk 1000mm lange HUP 50*50*4
-2stk 1200mm lange HUP 50*50*4
-2stk 300mm lange HUP 50*50*4 røyr med eitt Ø13mm hol gjennom heile i eine enden.
-2stk 300mm lange Ca. Ø70*4-5mm røyrer med eit Ø13 hol på midten
-2stk 450mm lange Ca. Ø50-60*4-5mm røyrer
-4stk diverse kappbetar med HUP 30*30*4 med lengde ca 600 til 800mm
-3stk vinkeljern på 50*5 med lengde to stk. 800mm og ein stk på 500mm omtrent
-1stk armeringsjern kappbete som skal verta to håndtak til strammeskruer for vugga.
-1stk flattjern 40*10 ca 1 meter lang for diverse oppstivingar.

(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1015893.jpg)

Her ser me sånn ca den lange dragaren som skal vera "ryggraden" i vogga. den er HUP 40*40*4(helst 5) Den er 4,5meter lang.
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1015894.jpg)

Så begynner eg å sveisa. 1,2 meteren i botnen og 1metern på høgkant i midten. Mål in frå begge sider til 1metern står sentrert på den andre. Og ikkje bruk vinkel, sjå lenger nede for ein bedre metode for å få den bein når du skal sveisa :)
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1015895.jpg)

Her er ein detalj som er kjekk; Radie på enden av røyret. Eg satt berre stålet i båndsliparen så det vart ikkje nok radie, jo bedre Ø70-80 røyret passer oppi jo lettare å få beint og skikkeleg.
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1015897.jpg)

Punkting så heilsveising, og her er den fyrste T-en ferdig. OBS: Sveisane MÅ vera skikkelege ellers vert dette fjasko!
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1015898.jpg)

Sånn skal det sjå ut:)
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1015899.jpg)

Så plasserer eg 30cm røyret med hol i enden, oppå T-en og sjå vekk frå vinkelen, bruk biltema vinkelmagnet! Kjem lenger nede..
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1015901.jpg)

Beten sveist på plass og då har me her grunnlaget for vugga!
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1015902.jpg)

Her er Ø70-80 røyra sveist på. 15cm overheng ut samme retning som den 30cm Røyra i bunn. Line opp og punkt fram og bak, så må du sveisa eindel på sidene for å bygge opp pga att radien på firkantrøyra ikkje stemmer med den andre røyra.
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1015903.jpg)

Her er røyra på toppen ferdig sveist inkludert mutter og bolt med arm av armeringsjern(jo lenger jo meir kraft) Legg merke til att den gjennomgåande 45cm lange røyra har eit stort hol i enden. Det er vist eg skal dreie rundt karosseriet og det er tungt,så kan eg stikke inn ei røyr der så eg får meir kraft
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1015905.jpg)

Sånn, då begynner eg på den andre foten, her ser me att eg har brukt biltema vinkelmagnet for å holda på plass røyra! Veldig hendig på akkuratt denne typen sveisjobb, men ingenting anna hehe. Ja også ser me att eg begynte med den vetle røyra, trur det var lettare sånn.
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016161.jpg)

Det skal henga skikkeleg!
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016162.jpg)

Og der var 1meteren på plass og
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016163.jpg)

Røyret påsveist etter overnevnte oppskrift
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016164.jpg)

Festeskrua påsveist
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016165.jpg)

Og her kjem ein ny del av mesterverket. "Kobblingsplata" påsveist gjennomgåande røyr! Den skal boltast i tilsvarande plata på arm-delen som festast i støtfangarfesta på bilen. Derfor:
Du trenger 4stk 100*100 eller 120*120 * 10mm plater som har Ø13 hol som treffer kvarandre to og to plater. Her kan du med fordel få eit mekanisk verkstad til å laga platene for deg(eller få deg jobb på eit mek. verkstad og gjera det sjølv som eg har gjort.)
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016169.jpg)

Her har me ein veldig viktig del: Nemlig Hjula! Du trenger 4 stk hjul, alle svingbare og alle med brems. Eg fekk tak i 4stk med diameter 200mm(jo større jo bedre) til innkjøpspris! Og godt er det for desse hjula kosta godt over 2000 utsalg, og er det aller dyraste på vogga. Men sjølvsagt: Hjula må tåla ivertfall100kg kvar, men ellers er det å få tak i hjul etter budsjettet.
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016171.jpg)

Så må du laga plater å festa hjula i foten med. Eg hadde ei stor 5mm plata ståande og brukte denne, merka opp rundt og kappa ut med vinkelslipar heima,, tok tid.
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016173.jpg)

Ferdig kappa og ca 1 hekto med metallstøv på golvet.. kappa med 2mm kappskjeva.. Etterpå skal platene bankast beine i anbolt
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016176.jpg)

Sånn her har me då to nesten komplette føtter klare. Me ser her att eg har sveist plata på den andre gjennomgåande røyra. For å få røyra sveist på legger eg plata på golvet, setter røyret på og bruker magnetvinkelen frå biltema. Då vert den loddrett, så måler eg inn frå alle sider og bruker litt augnamål til den står perfekt i midten. så punkting og heilsveising.
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016178.jpg)

Her er platene ferdig borte. Ta desse måla på hjulet: Mål breidden, lengden og diagonalen mellom festehola før du borer med korrekt diameter. Her bruker du med stor fordel søyleboremaskin! Drill er noko møk!
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016182.jpg)

Så har me nye deler! Dette er kneplatene som skal forsterka heile riggen frå å rasa saman. Desse er skåret ut frå samme 5mm plate som eg lagde hjulplater med, dei minste er lika lange som overhenget på festerøyra på foten=15cm og dei to større står det mål på på teikningen som kjem seinare :)
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016200.jpg)

Og etter Mykje sveising ser er eine komt på plass. Dette er den mellomstore den skal i innerste hjørnevinkelen og her er det heilsveising som gjelder, men punkt fyrst for dette flytter seg langt når du begynner å sveisa!
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016203.jpg)

Så har me dei minste platene som skal under overhenget på røyrene.
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016204.jpg)

Her er størsteplata. Den er midt i skjøyten av foten og skal gje støtte både sidevegs og andre retninger. Larvesveising i botn utvendig..
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016206.jpg)

..Og innvendig er den larvesveist langs alle kanter og sømmer, og heilsveist nokon plassar. Det viktigaste er att den heng!!!
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016208.jpg)

Detaljbilde frå høgra sida..
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016209.jpg)

..Og venstre sida.
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016210.jpg)

Og her har me ein ferdigsveist fot! :)
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016211.jpg)

Hjulplatene vart sveist inn ved å måla inn frå begge sider så den står i senter. Sålenge boltane går gjennom hola og hovudet ikkje treff røyra så går det bra!
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016213.jpg)

Og her er ein halvtulling igang med å prøvemontera hjula, og jaudå! Dei passer og boltane gjekk fint gjennom!
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016216.jpg)

Med hjuler
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016222.jpg)

Komplett fot
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016223.jpg)

Komplett fot..
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016225.jpg)

Så meir sveising av kneplater på andre foten...her er minste på plass
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016227.jpg)

Mellomste..
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016231.jpg)

Og største!
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016232.jpg)

Innvendig sveist
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016237.jpg)

Og her er hjulplata påsveist, både under og over, mellom boltane
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016238.jpg)

Sånn, då er dei to ferdig, klar til maling..
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016239.jpg)

Etter avfetting vart det kasta ut noko potesekkje på golvet og eg begynte å mala.. fargen er raud blank hammarlakk og eg anbefalar den ikkje! Dekker dårleg og tørker seint..
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016240.jpg)

Men dei vert jo fine og raude då!
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016241.jpg)

SÅ begynner eg på armen framme! Her har eg to støtfangarfester som eg har kappa av, sånn att det no gjenstår kun ei rett plata, og ikkje alt det der vinkeljernet..
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016263.jpg)

Her har eg kappa av ca 8 cm av kanten på to betar med 50*50 vinkeljern, som skulle visa seg å verta altfor lange.. 30cm er bra lengde ikkje 50 som desse to..
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016265.jpg)

Sånn, så monterer eg festet på bilen og deretter liner opp vinkeljernet og punkter det fast.
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016268.jpg)

Det gjer eg på andre sida og
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016269.jpg)

Også har eg plutseleg to håndtak på bilen! Allerede no tåler dei fint att eg løfter opp bilen og dei er berre punkta.
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016270.jpg)

Så setter eg på plass ein stor vinkel eg har laga av HUP 30mm røyrer. Dei vart kappa 45grader i enden på augnamål så brukte eg biltema vinkelen og sveiste. Så plasserte eg den oppå "håndtaka" og fant dermed ut att håndtaka var alforlange som nevnt.. Eg plasserte vinkelen heilt inne over sjølve støtfangarfestet, kant i kant. Den vart lina opp etter beste evne på augnamål og det stemte bra! Så punkta fast.
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016271.jpg)

Etterpå kappa eg av overflødig vinkeljern
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016272.jpg)

Så har eg kappa opp ein ny bete med vinkeljern som passer perfekt oppi trekanten, den vart punkta på plass
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016273.jpg)

Derpå tok eg ned heile armen og kappa av overflødige endar på firkantrøyrvinkelen og heilsveiste så Alle sømmer kantar og plassar det var nødvendig
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016274.jpg)

Frå ein an vinkel...
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016275.jpg)

Her ser me profilen. Støtfangarfeste med vinkeljern, firkantrøyrvinkel og vinkel på tvers i botnen.
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016276.jpg)

Her gjeld det å sveise alle plassar ein kjem til!
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016277.jpg)

Sveist innvendig i kroken
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016279.jpg)

Så monterar eg opp att heile riggen og liner på plass "kobblingsplata" Her er det veldig vesentleg att denne kjem i senter! OBS: Dette var prototyp, så her bomma eg litt. Plasser plata omlag 15cm over støtfangarfesta for bedre tyngepunkt. for bobla er mykje tyngre i botn enn oppe..
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016280.jpg)

Her ser me og skjøyten på støtfangarfestet..
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016281.jpg)

Påsveist plata,,,,dog på feil plass..
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016283.jpg)

Og dermed er eine sida ferdig:)...
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016284.jpg)

Så begynner eg bak: Her har eg laga vinkelen på samme måte som framme, og me ser att magneten er hjelpsom! Pass på att røyrene vert lange nok
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016287.jpg)

Her er vinkelen punkta på plass oppå like fester som eg laga framme
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016288.jpg)

Her ser me att vinklane/"håndtaka" er for lange og.. samt røyrene.
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016289.jpg)

Kapp vekk forlange endar og sveis på forsterking. (Omtrent der det midterste flattjernet ligg skulle "kobblingsplata vore montert! ikkje oppi vinkelspissen!)
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016292.jpg)

Forsterkingar på plass!
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016293.jpg)

I senter!
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016294.jpg)

Så masse heilsveising, and there she is!
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016295.jpg)

Så tek du med deg alt saman inn på ståvegolvet og maler ferdig fordi du innser att hammarlakk bruker 4veker på å tørka i ein fuktig garasje..
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016296.jpg)

Ferdig!
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016305.jpg)

Og ferdig! :)
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016306.jpg)

Og her er den lange dragaren montert. Måtte bora hol til gjennom den i begge endar Ø12/13, Også her er det kjekt med søleboremaskin og ikkje sånn helsikes møkadrill som eg har! tok meg 1,5timar og bora 4 12mm hol...
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016307.jpg)

Og her har me Karosseriet på plass!!!!! IT WORKS!
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016312.jpg)

..MEN SENTERET PÅ KOBBLINGEN SKULLE VORE FLYTTA NED TIL CA 15CM OVER STØTFANGARFESTA, IKKJE 40CM OVER  SOM DET ER NO! SÅ HER MÅ EG NOK SVEISA EIN VINKEL INNI TREKANTEN PÅ RETT PLASS OG SÅ SVEISA KOBBLINGSPLATA PÅ DEN IGJEN, MEN DÅ FLYTTAR EG JO OG HEILE KAROSSERIET OPP, SÅ DET ER MULIG EG MÅ KAPPE AV DEN VERTIKALE FIRKANTRØYRET PÅ FOTEN EIN CA 45CM OG SÅ SVEISE IGJEN.
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016316.jpg)

Eit dårleg bilde av bakenden
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016318.jpg)

Framme.. Alt må ned..
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016321.jpg)

Og til slutt eit IN ACTION bilde!!! Ja dette er ein VELDIG kjekk investering du ikkje vil angra på om du driver stort som mange her inne gjer! ;D
(http://i536.photobucket.com/albums/ff330/Tistlo-Bobla/Vogga/P1016324.jpg)



Sånn dett var dett! Nå veit du korleis du kan laga deg vogga! Men dette er ingen fasit! Tvert imot, det er ein prototyp!
Det kjem seinare arbeidstegningar, og nok ein gong TAKK TIL TEH HER INNE FOR HJELP OG STØTTE OG IKKJE MINST TAKK FOR ATT HAN TEGNA ARBEIDSTEGNINGAR TIL MEG SOM GJOR ATT EG SATT IGANG PROSJEKTET!!! :) :) :)

mvh Tistlo


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: TEHdesember 11, 2009, 23:11:46 pm
Takker og bukker.


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: torino 76desember 11, 2009, 23:36:33 pm
imponerende og godt jobba :) lage en jeg også :)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Påldesember 12, 2009, 00:07:09 am
Flott gjennomført og med et funksjonibelt og godt design. Men syns du er tøff som sveiset bakre brakett etter en bil uten bakplate ;)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Superbeetledesember 12, 2009, 00:20:25 am
Imponerende både resultat og tråd ;D


Da jeg var hos deg så trodde jeg at føttene med hjul på var noe du hadde kjøpt ferdig et sted, og at oppgaven var å feste de sammen og henge bilen på det.. ::) ;)  Veldig bra!


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Rikarddesember 12, 2009, 00:32:23 am
IMPONERT ;D


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Tistlodesember 12, 2009, 01:22:41 am
Takk for kommentarar.

NO ER DET INGEN UNNSKYLDNING FOR IKKJE Å LAGA SEG EI SÅNN VOGGA 8)

Pål: Før eg lagde bakre arm/brakett så målte eg att bakplata passa 100prosent og den gjor det! Det eg heller var meir uroleg for var då eg velta den over på sida og den hang i støtfangarfesta bak, utan bakplata eller nokon ting mellom spissane... men dei vart ikkje skjeive heldigvis! Men eg må sjå til å få på plass bakplata no så eg får ting litt stivare! Det samme gjeld framme.

Ellers så er bakre brakett/arm litt skjeiv, fordi eine støtfangarfestet bak sitter lavare enn det skal! (VS. er gammal veng plata, lik orginalen, andre sida er ny Klokkerholm plata, med for lavt feste... så nå peker eine festet nedover.. Så neste gong så må eg nok kutta og sveisa litt igjen..

Men ellers; DIY - Do It Yourself er vegen å gå! :)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Påldesember 12, 2009, 01:38:13 am
Vugga jeg har er brukt på flere biler, men når jeg skulle spenne opp 59'en min så møtte hullene files til litt. Få biler er like, så det er like greit å lage hullene for boltene litt romme. Lager du andre braketter for bunnplate og eldre karosseri? Mitt har demonterbare braketter som kan byttes mellom bunnplate og karosseri tilpassing. Ikke jeg som har laget det. Kjøpt av OJ911 her inne.

Syns sveisene dine ser helt topp ut Tistlo. Begynner å få draget på det nå :)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Tistlodesember 12, 2009, 01:48:51 am
Ja der tok du det rett ut or munnen min, neste bil, 61en må eg laga nye armar. Er jo eldre typen støtfangarfester. Bunnplata skal lagast egen type feste, både til linkpin og balljoint.
Og den eg har no til nyare bobla må nok tilpassast litt til neste gong ein sånn bil skal på ja, pga av dei skjeive støtfangarfestene(festene ikkje plata i innerskjermen) Men spørsmålet er vel om det vert så aaaaaaaaaaaaaaaaaaltfor mange nyare bobler som skal restaurerast? (jau må då ha minst 10stk 68+ fullresto til... men vil jo helst ha eldre bilar då ::))

Ang sveising, så er det kjekt å kunna guffa på med litt varme innimellom 'og! UTAN att det seier poff også forsvinner plata!  :)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Påldesember 12, 2009, 01:54:52 am
Jeg må lage nye fester foran og bak når jeg skal spenne opp 03 cab'en. Mitt er bare laget til gammel bil. Stativet er laget i 100x100mm forkantrør og det anbefaler jeg ingen å bruke. For fy s..... så tungt og plundrete å håndtere. Ditt ser mye mer smidig og nice ut


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Tistlodesember 12, 2009, 02:04:42 am
ja nyare 03 har jo andre fester dei og ja... ja hadde dei beholdt splittbobla så hadde alt vore mykje enklare.. Men det er jo ikkej verre enn å raska saman nok stålbetar og laga nytt feste for kvar bil som ikkje du klarar å henga på plass :)

Det er veldig smidig og lett dette her ja! Litt av grunnen er jo att eg skal kunna bolta av den lange dragaren og dermen kunna kaste heile stativet ut bak garasjen når eg trenger plass!


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Hansdesember 12, 2009, 09:59:29 am
 :) :)

veldig bra Tistlo - det er så mye greiere å ha noe å se etter  - trenger jo ikke finne opp hjulet på nytt alle mann :)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Thoresendesember 12, 2009, 19:50:24 pm
Imponerande rått arbeid Tistlo, denna komer du til å ha mye glede av når du starter Tistlos`vw garage ;)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Trond Dahldesember 12, 2009, 20:06:43 pm
Utrolig bra Tistlo, tusen takk for at du tok deg tia med å dokumentere dette for oss alle andre.

Meget bra!


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: TEHdesember 12, 2009, 20:17:43 pm
For de som vil ha tegning,så har jeg det på PDF og DWG.
Har også noen andre tegninger av f.eks. motorstativ.
Holder på med en tegning av skjerbuerulle nå,som passer flere boltsirkler.

Hvis noen har en god ide,så kan jeg alltids prøve å tegne det.


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Tistlodesember 12, 2009, 20:21:59 pm
Takk! Då er denne komt opp på sticky og det er bra!

Eg skal legga ut tegningane imorgo, har nokon skisser på armane som eg tegna på dei orginale teikningane.

Tor: Det er fint om du kan legge ut dei tegningsfilene ja.

Motorstativ kan jo nokon(eg?) laga i eigen tråd og, med teikningar. Eller kanskje ein eigen tråd med teikningar over mange forskjellige ting som kan lagast!? Eg skal snart igang med eit ganske så solid og stort sandblåsekabinett som sikkert fleire her inne har glede av å laga seg og.


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Trond Dahldesember 12, 2009, 20:37:20 pm
Spørsmålet er om vi skulle samlet slike howtos ja.. Vi har vel en del av dem på teknisk, teori og praksis...
Kanskje mer passende sted når "prosjekt" tråden er ferdig.


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: FreddyBdesember 12, 2009, 20:39:31 pm
Men djiiizuz. Er det mulig å få bildedatabasen på VWNorge..? Photobucket suger elg i solnedgang.


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Tistlodesember 12, 2009, 20:44:16 pm
Skulle ha samla alle desse ja, for det kjem fleir det skal eg lova dekan..

Freddy:

Eg brukte omtrent 3 timar på å laga denne tråden, og eg tør ikkje tenka på korleis det hadde vert om eg berre kunne legga inn 8 bilder i slengen!!!?? Nå får dekan teksten direkte over kvart bilde, og det er MYKJE bedre enn att du fyrst får masse tekst, som henviser til eit bilde lenger nede.

"Bilde1: blablabla
 Bilde2: blablabla
etc.."

For då må du ned å sjå på bilda, so opp att og lesa tekst, so ned att..... Eg tør påstå att dette er best, men det tar lang tid, men då får du ut å ta ein kaffikopp mens du ventar eller lesa ei bok :)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Daniel Ldesember 12, 2009, 20:44:23 pm
Veldig bra tråd Tistlo.
Bedre dokumentasjon skal man leite lenge etter! ;D


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: FreddyBdesember 12, 2009, 21:25:07 pm
Det var vel like mykje ei bønn til Trond, Tistlo.  ;)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Der_Butzelmanndesember 12, 2009, 21:50:25 pm
Thumbs up Tistlo!
Ang. flere DIY how to`s: Keep em comin`! :)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Tistlodesember 12, 2009, 22:18:12 pm
Oppfordrar andre til å laga fleire How-To tråder ja!

Jadå, Freddy! Det hadde vert VELDIG hyggelig å fått sånt system som det er på vwacb sine sider, der du kan setta inn bilda i teksten, sånn att du kan skriva over kvart bilde... Trond; What say you?


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: ovaltdesember 12, 2009, 22:43:13 pm
Takk! Då er denne komt opp på sticky og det er bra!

Eg skal legga ut tegningane imorgo, har nokon skisser på armane som eg tegna på dei orginale teikningane.

Tor: Det er fint om du kan legge ut dei tegningsfilene ja.
--Kjempebra "How too" tråd.

Motorstativ kan jo nokon(eg?) laga i eigen tråd og, med teikningar. Eller kanskje ein eigen tråd med teikningar over mange forskjellige ting som kan lagast!? Eg skal snart igang med eit ganske så solid og stort sandblåsekabinett som sikkert fleire her inne har glede av å laga seg og.

--Lurer på eg kvifor so mange "treng" motorstativ til Boblemotor??? er det for at dei skal sleppa å bøyga seg? eller er det ein "kjekt å ha ting? Poenget mitt er at eg slenge berre nedpå golvet ein golvteppebit under motoren eg...det er ingen motor som står lika støtt som bolemotoren, når in skal starta,n... rett på golvet, enkelt og lite arbeid.  ;D 


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Tistlodesember 12, 2009, 22:45:22 pm
Motorbokken er vel når du skal plokka ein motor ned i tusenbetar sånn att du kan vri han rundt. Starta han kan du jo lett gjera på golvet ja:)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Trond Dahldesember 12, 2009, 23:32:24 pm
Oppfordrar andre til å laga fleire How-To tråder ja!

Jadå, Freddy! Det hadde vert VELDIG hyggelig å fått sånt system som det er på vwacb sine sider, der du kan setta inn bilda i teksten, sånn att du kan skriva over kvart bilde... Trond; What say you?
skal se på det :-)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Trond Dahldesember 13, 2009, 00:06:15 am
Har sett på det...

Og installert mod'n. Kan vi slippe photobucket nå? :-)

Tar du ansvar og oppdaterer den andre HOWTO'n din og?

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,12661.0.html

Takk for tipset


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: H-MEKdesember 13, 2009, 00:38:12 am

Kan vi slippe photobucket nå? :-)



Tok bare 3min 25sek å laste ned denne bildeserien på mitt heftige vidbænd...


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Tistlodesember 13, 2009, 01:30:40 am
Nei skulle du sett! Min bønn er høyrd! ;D

Konge Trond! Detta vil revulusjonera heile VWNorge! No more photobucket!

Men; Henning, 3 minutter er jo ingenting det! Før i tida når me hadde internetten over telefonlinjo satt me jo å venta i 5 minutter for å få opp startsida...


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Hansdesember 13, 2009, 01:58:03 am
mitt første modem var til amigaen min .. 2400 baud  - DET var tregt det ... :)

(på den tiden bodde vi i en pappeske midt i vegen og spiste grus til frokost)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Tistlodesember 13, 2009, 02:00:03 am
Godt teknologien går frammover då!

Og no har eg testa den nye bildefunksjonen i 69 tråden og DA VA GOE GRAIER! :)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Tistlodesember 13, 2009, 14:10:06 pm
Her kjem teikningar.. Spørst om ikkje dei vert for småe!?


[attachment=1]

[attachment=2]



Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Tistlodesember 13, 2009, 14:12:31 pm
Ja det der vart ikkje store greiene..

Eg kan senda fullsize på epost om ønskeleg, send PM

Men TEH, kanskje du kan legga ut dei orginale PDF filene? :)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Tistlodesember 13, 2009, 14:57:24 pm
Tar du ansvar og oppdaterer den andre HOWTO'n din og?

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,12661.0.html

Takk for tipset

Sånn no er den andre tråden oppdatert og alt er berre velstand :)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: ovaltdesember 13, 2009, 17:15:39 pm
Ja takk for all god info å bilder av Vogga Tistlo, kven som måtte ynskje å laga si eiga no, har jammen fått ein god leiartråd no.  :)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: TEHdesember 14, 2009, 13:07:19 pm
Her er teninger på PDF.


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: TEHdesember 14, 2009, 13:12:10 pm
En til.


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: soadesember 14, 2009, 13:45:15 pm
kanon bra, dette letter nok arbeidet en god del ja, eg får vurdera ein slik til neste vinter :)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Tistlodesember 14, 2009, 17:33:54 pm
Takk for att du la ut teikingane, Tor! Men den nr. 3 har eg ikkje fått? :P

Uansett: Folk som skal laga denne må passa på å endra litt sånn att kobblingsplata kjem lenger ned mot støtfangarfestar(omlag 40cm) Det kan og vera lurt å kappa av den vertikale delen på foten med lika mykje som du flytter plata ned, så slepp du att bilen kjem unødvendig  høgt opp!

Så det er berre å gå igang med å sveisa :)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Hot Owldesember 16, 2009, 10:23:08 am
Det jeg har funnet ut når jeg har laget og modifisert min, er at man bør montere bilen så lavt som mulig, så man slipper stå på krakker for å jobbe. Pass bare på at kanalen går forbi "bunnrøret".
Med flenser I bunnrøret passer min både Bay og boble, pluss at den er grei å pakke vekk.


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Tistlodesember 17, 2009, 15:10:05 pm
Ja, denne vart ein smule høg trur eg,, når bilen var velta over på sida, måtte eg stå på ei jernbanesville for å kunne jobbe på den øverste kanalen utan å strekka meg. Og det er mykje å gå på før nederste kanal når røyra i botn...

Måtte du forlenga heile greia når du monterte bay i vogga? Eg har ikkje flenser i botn, men berre gjennomgåande bolt. Vert jo omtrent det samme


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: ahelgemodesember 17, 2009, 15:20:20 pm
e det ikke mye bedre å ha bilen nærmere senteret i vogga ?
så litt tungt ut dette


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Tistlodesember 17, 2009, 15:55:33 pm
Jau, som du har lest så skulle festerøyret og alt der, vore flytta lenger ned mot støtfangarfestet, for att bilen skal få eit bedre tyngdepunkt i vogga, MEN det er IKKJE noko problem å bruka den som den er no! Og med ein vinsj på plass så funker den kjempebra som den er no!


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Hot Owldesember 18, 2009, 00:17:09 am
Ja, denne vart ein smule høg trur eg,, når bilen var velta over på sida, måtte eg stå på ei jernbanesville for å kunne jobbe på den øverste kanalen utan å strekka meg. Og det er mykje å gå på før nederste kanal når røyra i botn...

Måtte du forlenga heile greia når du monterte bay i vogga? Eg har ikkje flenser i botn, men berre gjennomgåande bolt. Vert jo omtrent det samme

Ja jeg forlengte bunnrøret med et ekstra rør, og flyttet vippe punktet litt opp.


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Tistlodesember 18, 2009, 10:02:20 am
Var det snakk om mykje lengre i botn? For det røret eg har kan forlengast omtrent med 20cm meinar eg.
Kanskje du hugsar omtrent kor mykje høgare vippe punktet vart flytta opp og? (Ja eg har store planar om å henge diverse bayar opp i denne) :)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: ovaltdesember 18, 2009, 17:44:45 pm
Var det snakk om mykje lengre i botn? For det røret eg har kan forlengast omtrent med 20cm meinar eg.
Kanskje du hugsar omtrent kor mykje høgare vippe punktet vart flytta opp og? (Ja eg har store planar om å henge diverse bayar opp i denne) :)

Tistlo, dersom du sette deg på sida av karossen ell bilen som skal inn i vogga (eit stykkje unndå) og tenkje deg ei "senterlinja" som deler oppådelen like tungt som underdelen... so sett eit krittmerkje der du meina at du har delt tyngda slik ganske likt over og under...("krittmerkje" framme og bak). (dette skal då gå utifrå vrisenteret ditt) derifrå måler du ned til infestingane, som vanlegvis er støtfangerfestene. -Fordi dette varierar frå bil til bil, so kan ein nok ikkje få det til eksakt med faste mål då. So derfor meinte eg tidleg at ein dobbel omvendt stor T med hol for høgdejusteringar ville gjort vogga passande til mange type bilar... men boble og T2 bilar er supert det og ;)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: EBBjanuar 05, 2010, 15:04:45 pm
@Tistlo
herlig inspirerende og detaljert skildring på vuggen :)
10 av 10 på den !


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Tistlojanuar 05, 2010, 15:41:44 pm
Jautakk for det. Men no er det jo ikkje sikkert att ein bør fylga alt til punkt å prikke, for det er jo ein prototyp! Ovalt har eit poeng med att ein kan gjera den justerbar i høgden med å tre to røyrer i kvarandre og ha mange hol gjennom + eitpar boltar.. det gjeld jo i lengden og.. Skulle nok ha gjort det sånn sjølv men borring er ikkje så lett å få til her heima..
Og so kan det vera ein fordel å ha mindre hjul enn eg har brukt for att den ikkje skal verta så høgt oppe..

Men no skal eg snart få begynt på kanalskiftetråden og..


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: RZR-Andyjanuar 16, 2011, 10:47:40 am
Et alternativ? Litt små justeringer så kan disse tilpasses nær sagt hva som helst
(http://www.emorymotorsports.com/vintage/images/images2/rack.jpg)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Tistlojanuar 16, 2011, 10:59:24 am
Er dei måla der opgitt for bobler? eller noko universalt?

Ivertfall den patenten er jo ganske so grei. På buss er det vel den beste formen for vugga vil eg tippa.


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: RZR-Andyjanuar 16, 2011, 11:49:26 am
Målene er for 356, burde ikke være så mye forskjell til Type 1. Det som er den store fordelen med denne patenten er at du kan flytte ringene alt etter hvor du jobber, og feste dem enten i forkant og bakkant av karrosseriet når du jobber med kanalene, og feste dem tversover under kanalene når du jobber fremme eller bak.


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Tistlojanuar 16, 2011, 13:43:35 pm
Er den justerbar altso!? synst det ser ut som dei ringane er sveist i ei ramma mellom dei eg?

Men om dei kan flyttast på er jo denne ganske so suveren


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: RZR-Andyjanuar 16, 2011, 14:19:21 pm
Bare å lage de avstiverne justerbare det, og bolte dem fast. Er jo bare der for å holde ringene samlet.


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Tistlojanuar 16, 2011, 16:01:11 pm
Men er ikkje dei ringane festa i nokon punkter på bilens karosseri? Feks forstillingsfeste framme og karosserifeste bak, på bobla. Men om du lagar ei enkel ramma som heng i nevnte punkter og går langs under bilen, so kan du jo laga to sånne ringar som heng innpå rammo og som kan sleidast att og fram. men mykje arbeid då :)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: T-ONEfebruar 24, 2012, 19:26:20 pm
Takker :DD dette kommer til å hjelpe meg veldig mye.
tips: hvis noen trenger vugga til og tåle mer vekt kan du gå opp en dimensjon eller velge annen sveise metode. Sveisen kan få bedre mekaniske egenskaper (sterkere) hvis du bruker elektroder eller rørtråd istede for mig/mag. du bytter bare fra kompakttråd til rørtråd for å bytte. eneste forskjellen er tråden. men en bra kompakttråd sveis holder massevis ;D


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: bjornboblefebruar 24, 2012, 22:15:07 pm
kjempe bra forklart og bra jobbet :)  vil prøve å få laget meg en vugge jeg å  :)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Tistlofebruar 24, 2012, 22:52:37 pm
røyrtråd hadde vore eit tema hadde eg hatt større sveiseapparat så eg hadde fått opp amperen. hjelper ikkje med røyrtråd på låg ampere;)
knekker ikkje sund denne alikavel. er jo ikkje forsterkingar på den av ingen grunn. elektrode sveising er forresten ikkje garantert ein bedre sveis, fullt mulig å laga dårlig sveis med pinnar nemlig. snakkar av erfaring :D


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: bjornboblefebruar 24, 2012, 22:56:10 pm
hehe ;)  god helg :)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: T-ONEfebruar 25, 2012, 13:14:24 pm
ja selvfølgelig er det er maskinen en faktor.  det er sant at det kan fort bli en bedre sveis med mig enn elektroder, siden mange trekker elektroden for fort og stor avstand. men hvis en bra kompakttråd sveis og en bra elektrode sveis er lagt så har elektroden mye bedre egenskaper med tanke på strekkfasthet og hardhet.


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: Tistlofebruar 25, 2012, 17:39:48 pm
forutsatt at det er brukt rett/bra type elektrodar. :)


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: T-ONEfebruar 26, 2012, 19:20:33 pm
ja, glemte å si at det utgjør en svært stor del  :P


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: California Blueoktober 03, 2012, 13:56:08 pm
Fin fin tråd Tistlo.

Er igang med å lage en jeg også.

Spørsmål til dere som har laget slik.

Hvor høyt må det være fra bunnstanga og opp til festepungtet/støtfangerfeste for å kunne dreie karoseriet rundt?

F.


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: magsoktober 03, 2012, 14:12:41 pm
ca 30cm


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: California Blueoktober 03, 2012, 15:55:36 pm
Takkar.


Tittel: Sv: How-To: Karosserivugge til boble
Skrevet av: KDF Type 60april 03, 2019, 13:12:29 pm
Hei Tistlo.

Forstår jeg deg rett når du sier at røret for festepunktet bare skal være ca 15cm over støtfanger/festepunktene.
Og at man da kan senke hele karosseriet i snurren med ca 30cm? (Altså kutte høyden opp til der rotasjonspunktet/rørene er)
Har du kanskje noen bilder av nyere og modifisert snurre?

MVH
Anders Fiva.