425
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hvor skaffe deler til 412?
|
på: september 09, 2009, 16:44:27 pm
|
Det er det dårlig med du bortsett fra motordeler. Det er ganske kurant untatt insprut deler. Den eneste deletilgangen er om noen sitter på biler som det kan plukkes deler i fra. Tror nok det enkleste er om dere spør etter hva dere trenger.
|
|
|
426
|
Forum / Problemløseren / Sv: porsche 6er i 1975 bay
|
på: september 06, 2009, 22:02:42 pm
|
Stig Sæther har Porsche 6er i bayen sin, han har vært i kontakt med biltilsynet ang. godkjenning, uten å få noe særlig positive svar. Tror nok du kan belage deg på å benytte deg av en "visnings motor"...
"612RS"her inne på forumet driver å får godkjent 6er i vw412, kanskje han har noen tips til deg.
Er det den blåe bayen som er din?
Jeg har desverre ikke noe tips. Det ser ut som om jeg må gå den lange tunge veien via Tüf i Tryskland og mange 10 tusen kroner fattigere.
|
|
|
429
|
Forum / Type 3 og 4 / Sv: Varme i 411/412 coupe?
|
på: september 04, 2009, 20:16:11 pm
|
åssen blei det med den varmen. noe spec på bensinvarmere til 411-12
Det kan ofte være el problem. Sjekk at den høyre hendelen mellom setene får kontakt når den står på topp. Det er også en overopphetnings sensor under bilen på venstre side ved inngangen til varmesjeldet. Sjekk også at den sitter som den skal. Sjekk også overopphetnings sikring under baksete på venstre side. Det er en liten sort plast hendel som må flyttes på, på siden av den lange reelet. Det kan være "slått ut"
|
|
|
430
|
Forum / Problemløseren / Sv: bensinvarmer i 411
|
på: september 04, 2009, 20:09:53 pm
|
fint da er det bare å få den opp i luft å titte litt under den, å se hva jeg ser der, aldrig rørt en sånn før.
Du får tilgang til bensinvarmeren ovenifra under teppet over motor. Der er det små runde deksel til å skru av. Da får du tak i bl.a glødeplugg
|
|
|
432
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche 911 2,7 liter motor Kr 14.000.-
|
på: september 04, 2009, 14:47:36 pm
|
Lurer på hvor lenge det går før folk innser at en porsche-sekser er totalt uegnet i en boble med mindre du bygger totalt om hele bilen... Gjør du som på nordstadt-bobla og har girkasse bakerst og motor der baksetet er , ja... jeg er enig, men.... det medfører jo LITT ombygging da! Nei..., porschesekser passer nok bedre i 412,buss eller til nød i en type 3, men i en boble er det heller uegnet.. Ja, det er helt utrolig. At folk ikke lærer. Dette spørsmålet kommer hver eneste gang Folk tror bare at det står noe med Porsche så er det bare å putte på bobla.
|
|
|
436
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Type4 topper 1.8 vs 2.0
|
på: august 27, 2009, 08:28:51 am
|
Hvilke topper egner seg best for oppgradering. Har et sett AN topper som det skal monteres 48/40 ventiler i. Burde jeg brukt 2.0 topper? Det er noe med porting av eksos mener jeg?
|
|
|
440
|
Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Trøndertreff 2009
|
på: mai 27, 2009, 18:37:45 pm
|
Kommer jeg og. Har med 412´n på henger. Håper det er greit å ta med et prosjekt.
Alt er bedre enn å komme i en gammel 518i som det ryker blått av... itj saint Pitt? Blir morro å se "612'n" Hans Olav! MEN jeg må jo ha noe å trekke med og da må Chevy van til pers, men den kan jeg jo bare hjemme bort et sted. Skal til Oppdal å hente den på fredag så da kommer den endelig "hjem"
|
|
|
443
|
Forum / Hva skjer? / Sv: TRØNDERTRÆFF 09
|
på: april 28, 2009, 21:05:43 pm
|
Kanskje jeg kan ta med meg 612´n på treff? Den er langt ifra ferdig, men litt grom lyd er det da :-)
|
|
|
445
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW Beach Buggy 1967 mod. (Powered by Porsche)
|
på: februar 28, 2009, 08:46:49 am
|
Nå skal ikke jeg male fanden på veggen, men han man lyst til å lære å overhale en motor er vel kanskje ikke en 911 motor noe å begynne med? Når det gjelder sekser i en buggy bør man vel tenke seg nøye om. Husk at denne er en god del tyngre enn en Vw motor og den bygger kanskje bortimot 25 cm bakover i forhold til senter hjul og bakende av motor i forhold til en vw. Tenk deg da vekten på framhjula Hadde jeg vært i dine sko ville jeg pusset opp 911 motoren og solgt den for å brukt penger på en type 1 motor som du kan "skremme" opp. Type 1 er veldig kort i forhold til disse motorene og du for da bra vekt foran. Regner med at du har tenkt å bruke bilen også. Disse gamle 2.0 er ganske pop tror jeg i classic racing i Porsche miljøet så du hadde garantert fått til igjen for den. Som sagt bør du tenke deg godt om før du gjør noe slikt. Selv om det er "kult" med Porsche er det ikke alltid det er den beste løsningen. Da bør du evnt få tak i deg en gammal type 3 å putte denne i. Det er FETT det. Type 3 med sekser. 11 blads vifte er ikke spesielet fra turbo. Disse kom på 3.0 og var levert da til alle etter -77. Men 3.0 turbo kom i -75 med denne vifta på turbomodellen.
|
|
|
448
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Vw motor på finn.no 2.0 liter "120hk"
|
på: januar 24, 2009, 18:08:24 pm
|
120 hk og enkle gassere... ? Stiller meg STERKT tvilende til den effekten der... Ahnendorp selger 2,0 liter 120 hk med følgende spec. / deler : 296 grader kam,største vw-toppene med porta topper,ca. 9,5 i komp og dobble 40 mm gassere sammen med deres seriøse grenrør... Hvis denne motoren er original innvendig, så er det jo 70 hk ... Helt enig. Det var derfor jeg satte 120HK i utroppstegn.
|
|
|
450
|
Forum / Type 3 og 4 / Sv: Varme i 411/412 coupe?
|
på: januar 23, 2009, 19:14:26 pm
|
Noen som har kjørt en slik på vintertid og kan si noe om erfaring mht varme i bilen? Hadde selv en 411 Variant,hvor bensinvarmeren ikke funka. Denne ble ikke varm, men defrosting av ruta funka overaskende bra. Regner med at en coupe med bensinvarmer er noe helt annet siden kupèn er mye mindre, men er nysgjerrig på tilbakemelding fra dere som har erfaring med det. Har du kjøpt bil?
|
|
|
|