mai 08, 2024, 07:48:53 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17
451  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche 3,6 Turbomotor. på: januar 19, 2009, 23:17:12 pm
Porsche 911 Turbo 3,6 motor kun gått 41 tkm etter total overhaling selges. Komplett med eksos og sprut. Noe å putte i bussen eller 411/412 eventuellt T3. Kan oxo settes i boble for deg med S T O R E fritidsproblemer.
Prisantydning 85 laken. Selges med garanti.
Er det den "blå" motoren som står hos Alf? Var innom han en tur i kveld og han snakket om at det er den han skal ha i coupeen sin.
452  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: VW Friends - Porschebremser på 411/412 på: januar 05, 2009, 12:07:47 pm
Nå har noen av kjent Alf lenge før du var tørr bak øra så vi har da fulgt med litt da sjø.

Øhhhh.. Har .. Har...    Øyerulling Ja, i følge profilen din så er du 7 år eldre enn meg ja..  Glad

Men jeg husker da fortsatt litt av da jeg satt på med 911 turboen hans i 1978 da jeg var fem år gammel og klaget over at det var en "fryktelig bråkabil".

Avsporing igjen.. , men i 1978 var 911 turbo i norge heller sjelden vare.. Glad

Hehe, ja det tror jeg. Men nå avslutter vi denne avsporingen. Har en liten utfordring til deg. Kan du ikke lage en prosjekttråd om coupeen til Alf med litt bilder osv? Er en stund siden jeg har vært innom og det er sikkert mange som har lyst til å se. Det blir et døds kult bygg
453  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche 915 kasse til salgs på Finn. Kr 8000.- på: januar 05, 2009, 10:43:26 am
Jeg tok noen telefoner allikevel. Sonic har rett han, eneste er at 4 trinn gikk til 78 når 3.0 ble introdusert. Derfra var det bare 5 trinns. 4 trinn var standard og mot et lite tilegg så fikk man 5 trinns og de fleste valgte 5 trinns.
930 kassa kom i -75 når 3.0 turbo ble introdusert og ser da ut som de senere 930 kassene bortsett fra at clutchuset ikke er så stort. Disse hadde samme lengde som 915 kassene men er høyere over diffen pga større kronhjul. De senere 930 kassene har større clutchus og er rundt 7 cm lengre. Husker ikke når de kom men det skal ikke forundre meg at disse kom sammen med 3.3 turbo. Disse er noe utrolig store beist. Alle 930 kassene er 4 trinn bortsett fra -89 som er 5 trinns. Har en -88 930 i min 412

454  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1303S kasse på: januar 05, 2009, 09:50:31 am
Dere er sikre på at det er en "S" kasse?
1303 uten S har 1300 motor og da er utvekslingen samme som på 1300 S. 4.12
455  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1303S kasse på: januar 04, 2009, 23:06:53 pm
hjelper det på turtallet på en 1300? eller blir forhåpentligvis en større motor.
1303 kasse med 3.87 utveksling gir ca 100 km ved 3000 omdreininger med 175/70-15
456  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: VW Friends - Porschebremser på 411/412 på: januar 04, 2009, 22:23:20 pm
Dette er ikke noe kritikk til Alf Jærva. Vet bare at BT ikke er noe glad i sveising i understell. Og da hjelper det lite om han har sertfikat av den ene eller andre sorten. Jeg har alltid satt pris på Alf og sett på det han gjør som veldig bra. Har fått mye tips og hjelp til mitt bygge.
Nå har noen av kjent Alf lenge før du var tørr bak øra så vi har da fulgt med litt da sjø.
Men det sporer vel egentlig litt av.
457  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche 915 kasse til salgs på Finn. Kr 8000.- på: januar 04, 2009, 22:15:14 pm
Finnes i både 4 og 5 trinns utførelse , 915 levert fra 72-76 mod. Dette er en tidl.5 trinns  kasse , ca 72 . Utveksl  7 :31
(til manuelt speedo ) . Må bygge (om) fester , clutch, drivakslinger (CV)

Erich


Ja, det jeg mener også at det finnes 4 trinns 915 kasser også. Skal ta noen telefoner å finne ut av det i morgen for å ha lagt denne diskusjonen dø.
458  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: VW Friends - Porschebremser på 411/412 på: januar 04, 2009, 22:07:26 pm
Hvis det er den Grønne coupeen som har ligget ute for salg en stund så har vel den Porsche felger. Hvorfor vil du bytte til Porsche bremser? Når det gjelder 914 4 bolt så mener jeg at det er Vw delenummer på disse. Så det blir vel litt feil å si at 411/412 har Porschebremser. Er vel mere riktig å si at 914 4 bolt har Vw bremser. Bakbremsene til 4 bolt 914 er ikke mye å skryte av, men de har håndbrekk på calipper som gjør den enklere selvfølgelig men de er nesten helt umulig å fa tak samtidig som de koster skjorta.

Med åpne felger så synes trommelen bak litt for godt! Så derfor bør det bli en skive der også etter hvert. Etter hvert blir det nok også mer motor, og da er det kjekt og få stoppet....   Osteaktig

Det skjønner jeg. Regnet med at det var noe slikt ja. Mere motor ja, det er bare å begynne å spare å putt i sekser og bli med i "klubben" Sekser ruler i 411/412. Hørte et lite udrag fra Pitt´n som hadde sittet på med "Variant 412" den gule fra Sunndalsøra. Den hadde visst blitt brukt på tur til Gjøvik i helga. Det blir ikke spart på kruttet der i gården. Bra Rune. Bruk bilen.
459  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: VW Friends - Porschebremser på 411/412 på: januar 04, 2009, 22:02:44 pm
Vanlig Porsche 924 har eksakt samme bremser og bakre bærearmer som på feks, en 1302/1303. Eneste forskjell er boltsirkel som er 4x108 istedet for 4x130. Porsche 914 har VW bremser foran ja og som nevnt er det skiver bak på 914, men disse er heller dårlige. Når det gjelder bremser bak på 411/412 så er det litt jobb, men jeg har vel et bilde av det et sted ...  Glad

Under et bilde av 412 bærearm med Porsche 930 (911 turbo) bremser og handbrekkcaliper fra Ferrari F50 (tror jeg det var)

Denne bærearmen skal forøvrig sitte på en bil onkelen min driver å bygger til seg selv. En 412 Coupe med G50 girkasse, 911 Twinturbo-motor og da 911 Turbo bremser foran og bak + servostyring fra Opel Astra!

Ja, det var disse jeg tenkte på når jeg sa du kunne stikke innom Alf en tur. Har sett de og det så bra ut. Han har sveiset festet til calipperen rett på bærebroa. Det eneste jeg er litt skeptisk til er om det er lov å gjøre slik. Men Alf har som regel lett for å få "ting igjennom" Og selvfølgeli så blir man låst til disse bærebruene. Ikke bare bare å skifte hvis de skulle bli skeiva. Bilen må kunne brukes da ;-) Men for all del, dette er ikke noe kritikk.
460  Forum / Snikk-snakk / Sv: Forumekspressen: Trondheim-Vestfold i løpet av vinteren ? på: januar 04, 2009, 17:34:42 pm
Jeg kjører mellom Trondheim og Oslo ofte. Du kan kanskje komme til Oslo å hente dette?

Mvh Hans Olav
95118361
461  Bruktbørsen / Deler selges / Porsche 915 kasse til salgs på Finn. Kr 8000.- på: januar 04, 2009, 14:57:45 pm
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15935311&sid=&WT.svl=Link

Sikkert mange som spør: Å kan jeg sette den rett inn i "min" type 1. NEEEEEI
MEN, det går etter en del modifikasjon Blunker
462  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: VW Friends - Porschebremser på 411/412 på: januar 04, 2009, 11:26:59 am
Hvis det er den Grønne coupeen som har ligget ute for salg en stund så har vel den Porsche felger. Hvorfor vil du bytte til Porsche bremser? Når det gjelder 914 4 bolt så mener jeg at det er Vw delenummer på disse. Så det blir vel litt feil å si at 411/412 har Porschebremser. Er vel mere riktig å si at 914 4 bolt har Vw bremser. Bakbremsene til 4 bolt 914 er ikke mye å skryte av, men de har håndbrekk på calipper som gjør den enklere selvfølgelig men de er nesten helt umulig å fa tak samtidig som de koster skjorta.
463  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: VW Friends - Porschebremser på 411/412 på: januar 03, 2009, 21:17:39 pm
Foran på 411/412 er forholdshvis enkelt med Porschebremser. Ved bruk av calipper fra 944 så er de bolt on på Vw 411/412 og 1302/3. Det må dreies foring for lagrene da Vw spindelen er 1-2 mm tynnere. MEN, det kan vel  hende det finnes lager som passer hvis man leter litt. Dette er det sikkert noen som kan svare på. Mange som har montert Porsche skiver på Vw spindler. Er også interessert selv i og høre hva andre har gjort med lager. Den jeg har er det dreide foringer på. Med adaptere til 944 kan man sette på hva man vil av Porshce calippere.

Bak er det straks mere jobb. Her bør man være kreativ. Har sett flere måter å feste calipper og bremseskjold på. Så må det lages et opplegg for håndbrekk. Porsche bruker innvending bremsebånd for parkeringsbrems.

Ta deg en tur på andre siden av dammen opp til Nes å ta prat med Alf Rønning. Der får du sikkert se hvordan han gjør det.
464  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 411 motor selges på: desember 29, 2008, 22:29:28 pm
Følger ledningsnett,bensinpumpe til inspr.anlegg med?

Tore

Skal dette brukes til bilcross?
Nei
Ah, det var godt å høre. BRA!!!
465  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 411 motor selges på: desember 29, 2008, 11:56:18 am
Følger ledningsnett,bensinpumpe til inspr.anlegg med?


Tore

Skal dette brukes til bilcross?
466  Bruktbørsen / Biler selges / Litt forvirrende overskrift kanskje! på: desember 23, 2008, 22:53:15 pm
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15879462
467  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: VW 411 deler og div. på: desember 22, 2008, 23:23:26 pm
har 411 og 412 lik hovedpumpe?

Jepp!
Eneste forskjell er med og uten bremskraft forsterker.
468  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: kode T4 på: november 25, 2008, 20:18:08 pm
Sjekk dette:
http://www.tunacan.net/t4/reference/case.htm
469  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche 930 turbo girkasse på: oktober 09, 2008, 21:28:50 pm
Nå skal ikke jeg ødelegge evnt et salg, men ei slik kasse på en boble motor bør man tenke seg om. Det bør være litt pulver så det holder bare for å ta i vei. Med standard 1 og 2 gir så er denne tung å kjøre. 100km på 1. gir ved 7000 omdr og bortimot 180 på 2. gir så kan du jo tenke selv. Jeg synes det er veldig rart at den kun er nedgiret på 3. og 4. Hvordan den passer i bobla vet jeg ikke, men den er lang. Tror kanskje det er noen forskjeller på 930 kassene. Min er 7 cm lenger en en 915 kasse. Jeg mener de eldre kassen er noe kortere. Hvis denne er like lang er det clutchuset som er stort. Du MÅ ha 911 turbo clutch oppsett og hvordan det passer på en boble motor tør ikke jeg begi meg ut på med tanke på svinghjulet
470  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche 930 turbo girkasse på: oktober 09, 2008, 15:41:57 pm
Jeg har kjøpt kassen av Roger Simavik (Simtech Racing), som har hatt den hos Knut. Når og hvor han har hatt den hos han, det veit jeg egentlig ikke. Men gikk ut i fra at han bodde i Trondheim da jeg hentet den der.. Blunker Var du fornøyd med arbeidet han gjorde?

Ja, kjempe fornøyd. Den så ny ut. Han vet hva han snakker om tror jeg. Min er nedgiret på 2,3 og 4 gir. Men det er en 88 modell som er den siste som 4 trinns. Nå var den jeg har ferdig når jeg kjøpte den. Det var en kunde av han som hadde bygd den om å så vidt prøvd den i bilen før han kom over en 5 girs -89 modell som han byttet til. Han påsto at den tåler 1000 NM eller rundt 1300 HK. Det skulle vel holde det tenker jeg.
471  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche 930 turbo girkasse på: oktober 09, 2008, 15:23:38 pm
Kassen har blitt overhalt av Knut Grave i trondheim.

Har Knut flyttet til Trondheim? Jeg kjøpte en nedgiret 930 kasse til min Vw 412 av Knut for noen år siden og da bodde han i Skien/Porsgrunn området.
472  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Porsche 915 kasse i T1 på: september 08, 2008, 18:49:00 pm
Det må vel taes hull i bunnen mellom torsjon stavene for å "treffe" gearoverføringen i kassa. På min 1303 med 901 er gearoverføringen flyttet ned i bakkant. En annen ting er at selve kula i bunnen på girstanga sitter under senter på akselen bakover på en vw og over på en Porsche. Jeg fant ut av det når jeg bygde om gear overføringen på min T4. Alt ble motsatt. 1 gir kom på 3dje sin plass osv. Jeg har brukt Porsche spak, men måtte sveise på en kort rørbit slik at kula får vandringen over senter på akslingen bakover. Tror ikke det er noe problem å bruke vw spak. Må bare kortes inn slik at "kula" kommer over senter på akselen. Når det gjelder revers sperre vet jeg ikke. Jeg har 4 trinns 930 kasse så jeg tror den er litt annerledes på revers sperra fordi reversen er et annet sted. Håper jeg har forklart meg rett. Kanskje det er andre måter å gjøre det på også. På denne måten funker det i hvertfall. MEN jeg kan jo ta feil på at T4 og T1 er forskjellig men tror de er like på dette.


473  Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: Volkswagen Variant 412 ønskes kjøpt på: september 05, 2008, 14:03:58 pm
neei det var vel 411, men vill ha 412... hadde san når jeg var ung se:)
Anders sin er en 311
474  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Felgtråden..... på: august 24, 2008, 20:18:18 pm
http://autotuning.no/nettbutikk/felger___dekk/18_-ruf-speedline
475  Forum / Type 3 og 4 / Sv: felger til 412 på: august 18, 2008, 17:58:59 pm
Du kan bruke vanlige "boble" 4x130 felger. Opp til 7" bredde Ats eller Revolution passer uten modifikasjoner.
476  Forum / Snikk-snakk / Sv: vw 411 + porsche motor ? på: juni 17, 2008, 10:59:58 am
Bolt on Gliser. Artig Ja. Det eneste som er bolt on er motor og gir. Dvs Porsche motor uten clutch og starter på en vw kasse. 411/412 kasse tror jeg ikke man skal ofre en tanke på om den skulle tåle en sekser. 411 og 412 er like biler. Kun forskjell på framskjermer, bakskjermer, panser og lykter rundt hele. Litt småtteri inni og fjærbenslager er forskjellig. 411/412 coupe kan ha stabstag bak i tillegg.
477  Forum / Snikk-snakk / Sv: Låne svingjulsslås og pipe/latmannsarm i Trondheim på: juni 08, 2008, 20:20:03 pm
Hei,

Noen som kan låne meg dette? Skulle hatt av et svinghjul og alt verktøyet mitt er i Oslo.


Jeg kan hjelpe deg på onsdag, men det kanskje for sent?
478  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Antall medlemmer i klubben på: april 28, 2008, 19:20:31 pm
Da har jeg og meldt meg inn i klubben
479  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Hvor mange biler har du? på: april 28, 2008, 18:59:24 pm
Jeg har 5 stk!
Velkommen hit Hans Olav, hyggelig å se at du er "back on track"!
Takk for det! Ny bosted og nye muligheter.
480  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Bildetråd: Din type-3/ type-4 på: april 28, 2008, 18:30:02 pm
En 412 under ombygging

Ojj...RUF-felger?
Jepp 9 og 10 x 17"
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!