mai 13, 2024, 23:34:47 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bestilt service på bobla på Møller:))  (Lest 7521 ganger)
sandvik996tt
Gjest
« Svar #30 på: januar 28, 2011, 21:18:51 pm »


Prisen var vel som forventet litt høy, men 1500kr må man vel godta for en stempel i service heftet og en fin ettermidag hos Møller Blunker


Var 1500 kr dyrt ?
Loggført
B-Bay
Seniormedlem
****
Innlegg: 497
Bosted: Buskerud



Vis profil WWW
« Svar #31 på: januar 28, 2011, 21:41:15 pm »

Syns ikke jeg vaffal Øyerulling Vi snakker faktisk org Møller stempel her + eukontroll Øyerulling
Såpass er bobla mi verdt Gliser
Loggført

1973 Boble 1303 Cab
1973 Boble 1300s BUDDY
1977 Westfalia
1969 VW Buss (Prosjekt)
1971 Lillebror
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #32 på: januar 28, 2011, 21:47:41 pm »

1500 er jaggu ikke mye med tanke på hva timeprisen er på verksteder generelt.

Helsyntetisk skal være null problem - har kjørt med dette i snart 7 år på min Boble, og har aldri opplevd noen problemer av den grunn.
Loggført
JonasB
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Hemsedal



Vis profil
« Svar #33 på: januar 28, 2011, 22:00:06 pm »

Tja, isolert sett kostet oljeskiftet 1000kr. det er dyrt. Men, det var gøj, å jeg fikk rabatt fordi det var en så gammel bil. Besøket var oppskattet på verkstedet så det var en god investering  Blunker
FDikk også en fin kjøretur i flott vinter vær Glad
Loggført

1303 cab -73
1300S -73 Konebilen Buddy
1300 -69 Guttebilen
Bay -69 "Coctailrunner" Prosjekt..
Westfalia -77
Lillebror -71
2X Audi 80 -79
JonasB
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Hemsedal



Vis profil
« Svar #34 på: januar 28, 2011, 22:02:05 pm »

1500 er jaggu ikke mye med tanke på hva timeprisen er på verksteder generelt.

Helsyntetisk skal være null problem - har kjørt med dette i snart 7 år på min Boble, og har aldri opplevd noen problemer av den grunn.

Takk det var godt å høre!
Loggført

1303 cab -73
1300S -73 Konebilen Buddy
1300 -69 Guttebilen
Bay -69 "Coctailrunner" Prosjekt..
Westfalia -77
Lillebror -71
2X Audi 80 -79
janpotet
Supermedlem
*****
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud


"harry" er ett kompliment!!


Vis profil
« Svar #35 på: januar 28, 2011, 22:05:33 pm »

slettes ikke dyrt det.  tenk bare på hvor mye folk bruker på røyk, snus og alkohol på en mnd.  må da være bedre å bruke litt på noe som varer   Gliser
Loggført

tlf 90 11 98 33.
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #36 på: januar 28, 2011, 22:06:40 pm »

Hvis bilen ikke har gått på syntetisk olje før, se om olja blir veldig fort møkkete. Da kan det hende du må ta et oljeskift ganske raskt igjen. Dette fordi syntetisk olje har meget gode rensende egenskaper, og tar opp dritten som mineralolja har lagt igjen gjennom mange år + lagringa.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #37 på: januar 28, 2011, 23:11:44 pm »

Selv 1968-modellens instruksjonsbok forteller eieren at moderne oljer har så gode rensende egenskaper at de blir raskt mørke. At olja fort blir mørk, er ikke noe tegn på at noe er galt.
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #38 på: januar 29, 2011, 09:09:00 am »

Selv 1968-modellens instruksjonsbok forteller eieren at moderne oljer har så gode rensende egenskaper at de blir raskt mørke. At olja fort blir mørk, er ikke noe tegn på at noe er galt.

At olja blir mørk, er tegn på at den renser. Men hvis det mye som må renses opp, er det lurt å ta et relativt raskt oljeskift første gangen. Jeg gikk over til fullsyntetisk fra mineral på en mc jeg hadde kjøpt, og da blei olja kullsvart fort, og var en tanke grøtete etter 2500 km da jeg byttet den. Seinere var det fortsatt bruntone i den når jeg byttet hver 5000 km.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #39 på: januar 29, 2011, 12:26:30 pm »

Ja, da var servicen ordnet! Jeg må takke Nesbyen Auto for en trivelig dag på verkstedet Glad! Det blev vel ikke så mye service, men oljeskift, EU kontroll og en meget grundig gjenomgang av bilen blev det. Jeg fikk vare med hele tiden, så det blev mye hyglig VW prat Glad. Men det er ikke mye de kan om boble idag..
EU kontrollen gikk ganske bra, enda jeg ikke hadde sett over bilen før jeg dro... 2stk 2ere.. Lang vandring i håndbrekk og en støtdemper forran som var veldig lekk. Bilen har ju stått mer eller mindre ubrukt de siste åren, så litt får man vel regne med.
Fikk også 3stk 1ere. Viskerblad, feil farge på side blinklys(solbleika) og ryggelys som ikke virket.
Ryggelyset var jeg klar over, så jeg stusset litt når jeg såg at ledningen var koblet fra brytern og teipet, hvorfor?
Satte ledningene på plass igen. Det finner vi vel ut av...
PKKmannen startet bilen for prøvetur, å la den revers, å motorn stoppet  Sjokkert. hva skjer Hæ.
Nei, den gikk ikke i revers. Framm med teipen igen Gliser...
Noen som har vart borte i dette før?

Ble litt skeptisk til oljen de helte på, VW Castrol helsyntetisk av noe slag. Vad tror leserne om dette?

Prisen var vel som forventet litt høy, men 1500kr må man vel godta for en stempel i service heftet og en fin ettermidag hos Møller Blunker

Ha en fin helg!
Jonas


.
det er nok en kortslutning i ryggelyskretsen som tar sikringen til tenninga.Ryggelyset er jo kobla til 15 på coilen.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!