mai 15, 2024, 17:23:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bensinlekkasje. Erfaringer og tips?  (Lest 2858 ganger)
BrorHund
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: april 07, 2015, 19:53:26 pm »

Har en splitter ny EMPI 34 pict 3 forgasser som var bolt on, startet rett opp, og gikk rent på første forsøk. Ble egentlig imponert, fordi jeg ikke har hørt alt for mye godt om denne i forhold til Solexen. Men så begynner den selvfølgelig å lekke bensin mellom pakningene etter kun to kjøreturer. Er det noen som har tilsvarende erfaringer? Og hva er egentlig nøkkelen her? Blir jeg nødt til å kjøre rep-sett på en splitter ny forgasser?

Lurer også på om noen bruker noe pakningspasta i stedet for papp pakninger? Finnes det noen gode som tåler bensin?
« Siste redigering: april 20, 2015, 20:02:15 pm av BrorHund » Loggført

1957 Karmann Ghia Lowlight
BrorHund
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: april 08, 2015, 16:31:19 pm »

Etter litt feilsøking i dag er det ikke bare forgasseren som svetter litt bensin, men det viser seg at det faktisk drypper ganske godt med bensin. Men fra hvor?!? Ved visuell inspeksjon ser jeg ingen samenheng mellom bensinsystemet og der hvor bensinen renner ut (pil på bildet), gjør noen av dere? Hvilken pakning har gått, og hvorfor kommer det bensin ut under/bak reimhjulet?

Loggført

1957 Karmann Ghia Lowlight
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4057
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #2 på: april 08, 2015, 20:15:54 pm »

op med peilepinnen og lukt om du har MYE bensin i olien... Sjokkert
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
BrorHund
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: april 08, 2015, 20:19:29 pm »

Og hvis det er mye bensin i oljen...?
 Sint
Loggført

1957 Karmann Ghia Lowlight
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4057
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #4 på: april 08, 2015, 20:22:51 pm »

bytte olie og finne lekkasjen..  Tvilende
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
BrorHund
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: april 08, 2015, 20:56:26 pm »

Hehe, ja blir jo nødt til det da.  Blunker
Etter søk på "bensin i oljen" ser det ut som om bensinpumpa ofte er problemet. Jeg har elektrisk bensinpumpe, og jeg har stått parkert i litt nedoverbakke. Logikken tilsier da at bensinpumpa kan ha stått å gått, eller at flottøren i gasseren ikke har gjort jobben. MEN, jeg har koblet fra batteriet når den har stått, er det ikke da rart at pumpa har pumpa? Og gasseren er ny, så flottøren bør da funke?
Dette skjedde etter en lang og god kjøretur hvor alt funket normalt, så dette synes jeg er litt rart. Noen flere tips til feilsøking?
Loggført

1957 Karmann Ghia Lowlight
BrorHund
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #6 på: april 09, 2015, 20:31:30 pm »

Hvis bensinpumpa er koblet på coil: Lagrer coilen strøm som gjør at pumpa fortsatt kan gå etter at batteriet kobles fra?

Tenke tenke... Jamen, den er jo også koblet gjennom tenningslåsen, wtf?!?
Loggført

1957 Karmann Ghia Lowlight
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #7 på: april 10, 2015, 19:57:16 pm »

Det hender nye gassere har uønsket skit i seg, tok du opp gasseren og sjekket? Veit fra andre tråder og forum at det blir anbefalt, ikke alltid nye gassere er reingjort skikkelig.
Mulig noe har lagt seg slik at flottørnåla ikke tetter ordentlig.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
BrorHund
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #8 på: april 20, 2015, 20:01:52 pm »

Tømte oljen i dag, 2,5 liter olje og nesten 4 liter bensin. En forferdelig suppe.
Pelte fra hverandre gasseren for å sjekke flottørkammeret. Ikke noe rusk der, både flottøren og nålen ser ut til å funke som den bør.
Har kjøpt ny bensinpumpe, ikke montert enda. Men nytt spørsmål nå; burde ikke flottørnåla stoppe bensinflowen selv om bensinpumpa står og går?
M.a.o. er det KUN flottørnåla som hindrer at dette skjer igjen?
Loggført

1957 Karmann Ghia Lowlight
Jesper1201
Supermedlem
*****
Innlegg: 708
Bosted: Østfold



Vis profil
« Svar #9 på: april 20, 2015, 20:45:25 pm »

Hvis pumpa har et alt for høyt trykk vil den bare pøse på med bensin. Du bør montere en regulator imellom.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #10 på: april 20, 2015, 22:37:22 pm »

Har du stilt flottørhøyden på den nye gasseren? De er ikke alltid riktige fra fabrikk.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

BrorHund
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #11 på: april 20, 2015, 22:56:52 pm »

Stilt flottørhøyden? Nei det har jeg ikke, hvordan gjør man det? Jeg demonterte flottøren, plast-klipsen, og den lille stangen, men kan ikke si jeg vet om noen justeringsmulighet?
Loggført

1957 Karmann Ghia Lowlight
BrorHund
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #12 på: april 21, 2015, 20:09:54 pm »

? Noen?
Loggført

1957 Karmann Ghia Lowlight
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #13 på: april 21, 2015, 20:15:13 pm »

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,20100.0.html
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
BrorHund
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #14 på: april 23, 2015, 20:12:35 pm »

Takk for den linken, har sett den før, så nå gjorde jeg et par triks.
1. Byttet bensinpumpe med alt av nye slanger under tank.
2. Flyttet filter til før pumpa, under tank og vekk fra motorrommet.
3. Ny slange bak.
4. Byttet flottørnål med en fra et rep-sett. Satte på to ringer/skiver på den. Ser ut som om nåla er 3-4 mm lenger på repsettet i forhold til Empi sin.
5. Ny olje og bensin, fyrte opp, og kjørte en god tur. Ser ihvertfall ut til å funke nå.
6. Tok en kopp kaffe.

Loggført

1957 Karmann Ghia Lowlight
BrorHund
Medlem
***
Innlegg: 184
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #15 på: april 23, 2015, 20:16:15 pm »

 Gliser
« Siste redigering: april 23, 2015, 20:20:26 pm av BrorHund » Loggført

1957 Karmann Ghia Lowlight
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!