mai 04, 2024, 01:11:45 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bensinlekkasje på min T2 i venstresvinger. Hvorfor?  (Lest 1782 ganger)
himmelrock
Juniormedlem
**
Innlegg: 57
Bosted: Italia



Vis profil
« på: april 07, 2008, 11:09:54 am »

Min T2, 1976 mister mye bensin i skarpe venstresvinger. Det som renner ut, renner ut ved høyre skvettlapp bak. Det har også runnet over når jeg har fyllt opp tanken, da ved venstre skvettlapp bak. Er plaget med MYE bensindunst inne i bilen når den er fyllt opp. Hjelp! Kan noen kaste lys over dette problemet?
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #1 på: april 07, 2008, 11:18:02 am »

Kan være den gummi "albuen"som sitter rett innenfor bensin lokket som er sprukket,det var det på min.
Unneberg har nye.
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 07, 2008, 11:33:24 am »

Hadde samme galskapen i en Caravelle vi surfet med i England. Her var det lekkasje i slangen fra bensinlokk til tank - når vi svingte til "feil" side skvalpet bensinen opp i slangen og lekke lekke...

L
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #3 på: april 07, 2008, 12:12:14 pm »

jepp stemmer. bytt den pakningen så lukter det ikke mer.
Loggført
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 07, 2008, 12:23:43 pm »

....hører med til historien at dette ikke ble oppdaget før vi sto på en bensinstasjon og syns det gikk litt vel mye bensin på den tanken...så kikket vi under bilen...den store dammen vi sto i var ikke en pytt men noen liter bensin hahaha. Ble litt småstressa da ja.

Glad

L
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
Cato T1 1500
Nybegynner
*
Innlegg: 26
Bosted: Kleppe, Rogaland



Vis profil
« Svar #5 på: april 07, 2008, 21:03:29 pm »

Ja, jeg har fått samme diagnose på min T1. Må skifte slangen til tanken. Tenkte jeg skulle sjekke med TESS om de har noe som kan brukes.
Loggført
himmelrock
Juniormedlem
**
Innlegg: 57
Bosted: Italia



Vis profil
« Svar #6 på: april 08, 2008, 09:04:34 am »

Hei og takk for den gode hjelpa alle sammen! Osteaktig Jeg er ny på dette forumet og dette var mitt første spørsmål. Jeg er imponert over responsen og vil bruke denne kanalen flere ganger. Og hei Holmsen! Vi snakket sammen i fjor sommer utenfor leiligheten din da jeg besøkte Tor. Tror jeg nevnte kjøpet av nevnte T2 som da fortsatt sto i Bærum. Nå bor jeg like utenfor Torino i Italia og bilen går daglig mellom hjem og arbeid Glad Min T2 er den røde som er kjent fra filmen Rovdyr som kommer på DVD nå i april. Erlend
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #7 på: april 08, 2008, 11:04:29 am »

Jøss,,,så du kjøpte den ja,,og kjørte til Torino Gliser  Hyggelig og høre fra deg,kos deg med buss,god vin og lekre italienske frøkner Osteaktig
Hilsen Tor og jan.

Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
himmelrock
Juniormedlem
**
Innlegg: 57
Bosted: Italia



Vis profil
« Svar #8 på: april 08, 2008, 11:44:54 am »

He-he, takk for d Glad Hils Tor. Vi snakkes! (Har mange spm. mht. bilen også)

Erlend Osteaktig

Loggført
himmelrock
Juniormedlem
**
Innlegg: 57
Bosted: Italia



Vis profil
« Svar #9 på: april 09, 2008, 08:14:53 am »

Hører med til historien at jeg har mistet det originale bensinlokket og nå har en slik midlertidig plastløsning. Tror dere at det har noe å si? (hjelp: hvor får jeg tak i nytt bensinlokk?). Etter at jeg fikk dette lekkasjeproblemet, har bilen litt vanskelig for å komme i gang (hurker, drar dårlig og dør liksom litt, f.eks. i 2. gir før den kommer i gang skikkelig). Kommentarer?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!