mai 04, 2024, 00:43:40 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Stikkaksling  (Lest 1946 ganger)
StianG
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted:


Vis profil

« på: april 08, 2008, 18:29:30 pm »

Hvordan får man av stikkakslingene fra en 1300 kasse?
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: april 08, 2008, 20:18:31 pm »

Drar av hjullageret, skrur av de seks skruene som holder akselrøret og tar det av. Da sitter selve akslingen med et låseklips som du bør ha en egen tang for å få av.
Loggført
StianG
Nybegynner
*
Innlegg: 20
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: april 13, 2008, 13:49:01 pm »

noen som har noen tips til å få av hjullageret? sitter bom fast...
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: april 13, 2008, 18:56:19 pm »

Eg trur du berre skal slå ut aksel-røret, då kjem hjullagert med...
er ikkje heilt sikker, då.. Øyerulling
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #4 på: april 13, 2008, 19:34:34 pm »

Hammer og gearkasse er ikke en ideell kombinasjon. Prøvd med varme og avtrekker?
Avtrekker lages enkelt ved hjelp av to gjengestenger og et flatjern med to hull.
Loggført
gmh
Juniormedlem
**
Innlegg: 89
Bosted: sandnes



Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 13, 2008, 20:12:26 pm »

Pleier ikke å sitte så veldig fast  men slik gjør jeg det

1. ta av bremsetrommel
2. skru av dem 4 15 mm boltene (15mm pipe) som holder lager og bremsene på plass og ta av klips til bremseslange  og   heng bremseskjoldet opp med ståltråd eller likn  så slipper du å lufte
3. skru av dem 3 boltene med 19mm hode ute med bremsetrommel  ,støtdemper
4. skru av dem 6  mutterne inne på gearkassen  13mm pipe/nøkkel
5 .da skal det bare være å dra rørhylsa rett av eventuelt slå forsiktig med en hammer på nedre feste (den med det 3 19mm boltene)
6. inne i gearkassen sitter det en låsering denne må tas ut og det kan være en tolmodighetstest uten skikkelig verktøy
7. akslingen skal være løs

Når det skal i sammen igjen pleier jeg å bruke litt fett på  dem 2 halvmånene som ligger inne i sperra for å få dem til å ligge på plass mens akslingen skal på plass bare være lett på labben og ta tiden til hjelp.




« Siste redigering: april 13, 2008, 20:14:06 pm av gmh » Loggført

Gisle Morten
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!