mai 04, 2024, 03:48:19 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1600 og 6volt  (Lest 3087 ganger)
71kg
Supermedlem
*****
Innlegg: 646
Bosted: Kristiansand


Senkepøbel


Vis profil
« på: april 13, 2008, 19:46:47 pm »

Hei.

Jeg har byttet motor i ovalen og har satt inn en 1600, men har valgt å beholde 6volt. Sliter med å få den til å gå, den fusker og trekker dårlig. Kan det være at tenninga sliter pga for lite strøm ?Noen som har erfaring med dette. Det er ny koil og pluggledninger. Hæ
Loggført
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: april 13, 2008, 20:41:38 pm »

Og den nye coilen er for 6volt?  Rekker tunge

Du vet hvor du kan få hjelp......
18km nordover og litt til venstre.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: april 13, 2008, 20:56:50 pm »

Tror IKKE 6v systemet i seg selv er problemet...
Har du sjekket om du har skikkelig gnist på pluggen?
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #3 på: april 13, 2008, 21:22:31 pm »

Hva har du gjort med "cut-off"-ventilen på forgasseren? 1600 motoren har troligvis en slik ventil der hvor bensinen kommer inn til forgasseren. Denne åpner vanligvis ikke når den er koblet til 6V, ihvertfall ikke skikkelig. Du skal i tilfelle høre et klikk bak der når du setter på tenninga. Det fungerer greit å åpne denne og blokkere den i åpen tilstand.
Hvis du ellers har 6V coil og dynamo burde ikke problemet ligge i at du har 6V. Jeg har selv kjørt 6V på diverse 1600 motorer uten problemer av noen sort.
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
71kg
Supermedlem
*****
Innlegg: 646
Bosted: Kristiansand


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #4 på: april 14, 2008, 06:34:37 am »

Hei.
Jeg skrudd ut shut off ventilen så det skulle ikke være noe problem. Skrev feil det fordeleren som er ny har satt på en 009 fordeler kan det være et probpem ?
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #5 på: april 14, 2008, 07:25:18 am »

Sjekket du gnisten?
Har du en 50 år gammel coil kan jo det være verdt å sjekke ut.
Hva er ladespenningen over batteriet?
En 1600 går helt greit med en 009 fordeler selv om det beste nok er en orginal med vakum.
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #6 på: april 14, 2008, 08:09:12 am »

.
« Siste redigering: februar 02, 2011, 10:40:19 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
71kg
Supermedlem
*****
Innlegg: 646
Bosted: Kristiansand


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #7 på: april 15, 2008, 07:14:17 am »

Byttet fordeler til en med vakum, fungerte mye bedre etter det. Går veldig bra når motoren er kald ingen lugging og trekker bra, når motoren er varm begynner den å lugge litt ikke så mye som med 009. Kjører uten forvarmer og orginal forgasser kan det være at bensinen dråper seg  ? har sett litt ising på gasser. Vurderer å bytte til orginalt anlegg med varmepotter.

Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #8 på: april 15, 2008, 07:25:16 am »

Har du justert ventilene?
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #9 på: april 15, 2008, 09:00:24 am »

Det kan nok være litt tidlig på sesongen å kjøre uten forvarming. Skal den kjøres kun på sommeren skal det ikke være nødvendig med forvarming.
Kan også som nevnt over være ventiljustering. 6V skal som sagt ikke ha noe med dette å gjøre =)
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #10 på: april 15, 2008, 10:57:59 am »

Ved utetemp jevnt under 10 grader trenger original forgasser forvarming - uten blir blant annet resultatet et mye høyere bensinforbruk. Og ja - bensina kan finne på å kondensere når lufta er for kald, spesielt hvis du ikke har forvarming av innsuget.

Smålugging kan være snakk om en liten tenningsjustering også - trenger ikke være noe stort.
Loggført
71kg
Supermedlem
*****
Innlegg: 646
Bosted: Kristiansand


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #11 på: april 15, 2008, 13:07:25 pm »

Takk for iinspill, bytter tilbake til orginalt eksosanlegg og justerer tenning og ventiler på nytt.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!