mai 22, 2024, 01:03:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: langgards rotgarasje  (Lest 1993 ganger)
langgard
Nybegynner
*
Innlegg: 12
Bosted:


Vis profil

« på: april 24, 2009, 13:06:07 pm »

Morn, da skal jeg prøve å fortsette på det jeg ikke kan, nemlig å bygge boble Rekker tunge
har hatt bobla i 3-4år nå å gjort litt innimellom men det har stort sett endt opp i bare klabb  så nå skal den ribbes helt ned, motor skal bygges ny på økonomivis (aka bruke deler jeg alt har liggende å kun kjøpe det mest nødvendige)

bobla er en 74-75 mod (to vognkort som er uenige så må vel ta meg en telefon til BT) som jeg hentet i rendalen i sånn grei nok stand mtp rust da det kun er ett 3x5cm hull under batteriet.

historien til att det ble mye  klabb var vel den att jeg fikk beskjed om att motoren lakk store mengder olje så da bestemte jeg meg for å prøve meg på overhaling av den,  men etter att jeg hadde fått splitta blokka fant jeg ut att det kun var peilerøret som hadde en stor sprekk i seg Rekker tunge
så jeg kjøpte en ny motor å kastet den inn å gjorde ikke noe mer med bobla på ett halvt år da jeg tenkte jeg skulle lakke den å begynte å pusse, men pussinga ble vanskelig å gjenomføre mens jeg var i militæret så det ble kasta på ett strøk med lakk fort å gærnt (dvs dårlig maskering så nå finnes det lakk på ruter å lister Rekker tunge

i mellomtiden har det blitt bygd ett par vannkjølte biler Rekker tunge  (golf 2 vr6, golf 1 16v turbo)

men nå er jeg litt lei de bilene å fikk lyst til å fikse bobla i sånn passe kjørbar stand så jeg kan få på skilt på den å cruise litt så da blir det sveising av det lille som er å en aktiv helg med pussing og lakksprøyta.

Delene som skal inn i motoren er.
AS41 blokk i grei stand, ikke noe slakk å tull når jeg demonterte den så da er den helt sikkert i grei nok stand (jaja, bare mas om linjeborring, hakke råd)
1600 sats
Engle W110 kam
Bugpack rettskårne kamdrev
enten 1,25:1 vipper eller  STD vipper  litt usikker på hva som er best når jeg har den kammen?

fuel er jeg ikke helt enig med meg selv om enda.  hadde en liten plan om å sveise om orginalinnsugene for å montere dyser og kjøre megasquirt datasprut,

men jeg fant også igjen en "gulkork" gasser ifra volvo som jeg trykktetta for noen år siden og  turboen ifra en golf 1 GTD (1,6 turbodiesel)
ene grenrøret jeg har liggende hadde sånn noenlunde lik flens som den turboen så da begynte ting å snurre oppi hodet mitt, så har drevet å lest litt på sliping av nåla i gassern og sånn å begynt såvidt å sveise adapter for innsuget, det blir ikke pent men kanskje det funker til ett vist punkt.



det var det jeg hadde akkurat nå, kom gjerne med innspill
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 24, 2009, 14:35:13 pm »

Masse om trykkforing på lavkostnivå her:
http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?t=123024
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 24, 2009, 15:18:43 pm »

kuuul vogn  .!
er det en 1200 Jeans sparemodell?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
langgard
Nybegynner
*
Innlegg: 12
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: april 24, 2009, 19:04:43 pm »

om det er jeans er jeg litt usikker på for det satt ett oppmugga grått interiør som ikke var reddbart for 5 øre i den,  men det er trommelbremser rundbaut og lite taktrekk.  jeg kan sikkert ordne chassinr så noen kan sjekke om dere har oversikt.
Loggført
nk
Supermedlem
*****
Innlegg: 1011
Bosted: Hønefoss



Vis profil
« Svar #4 på: april 24, 2009, 19:30:03 pm »

Chassisnr. byner på 114 er 74 modell. Denne har blink i støtfanger og er mest sansynlig 75 modell med chassisnr. 115------- Kan være registrert etter August 74.
Loggført

tlf: 40843606
langgard
Nybegynner
*
Innlegg: 12
Bosted:


Vis profil

« Svar #5 på: april 25, 2009, 00:23:44 am »

da kan det gå ann å sjekke dette i morgen når jeg kommer tilbake fra hadeland
Loggført
langgard
Nybegynner
*
Innlegg: 12
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: april 26, 2009, 20:35:31 pm »

Glemte jo å sjekke nr men det er i grunn ikke noe stress med det.

har fått pella ut motoren og sveisa i sammen ett motorstativ (enkle løsninger når en ikke finner igjen boltene til stativet)
så blir vasking og pelling i morgen Osteaktig
Loggført
langgard
Nybegynner
*
Innlegg: 12
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: april 29, 2009, 13:25:34 pm »

ta har jeg sett litt på motoren, fant ut att jeg ikke gadd å splitte den pga jeg har ikke verktøy til å demontere drevene på veiva uansett så jeg får klare meg uten kam og det herlige kvinet fra rettskårne drev  ihvertfall til jeg har skilt på bilen (som sikkert ikke blir i år kjenner jeg meg selv rett)

men tenkte på å montere vippene mine men da måtte jeg ha kortere støtstenger Rekker tunge de orginale gikk ikke ann å kutte ned på en enkel måte fant jeg ut.
men så helt ut av det blå husket jeg att naboen hadde en vassboxer liggende bak garasjen, de var kortere men ikke helt perfekte en en liten hjemmesnekkra shim så passa de som gull .   driten er att jeg bare har   5 Rekker tunge    noen som har noen ligggende?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!