mai 15, 2024, 17:15:25 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Reg av 356 replica?  (Lest 1480 ganger)
olechund
Medlem
***
Innlegg: 205
Bosted: Sandnes



Vis profil WWW
« på: juli 27, 2011, 22:52:33 pm »

Hvorfor er det ikke lov å registrere 356 replicaer lenger ??
Noen tips om eventuelt dette lar seg gjøre må bare sende på mail.  Blunker

Ole.Hundhammer@hitecpd.com
« Siste redigering: juli 27, 2011, 23:50:50 pm av olechund » Loggført

59 Boble (o\ i /o)
62 Boble (o\ i /o)
09 Audi A4 Avant S-line
93 Audi 80 Cab 2,3
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: juli 27, 2011, 23:39:29 pm »

Har det noen gang vært registrert replica av 956 i skandinavia? Du mener kanskje 356?
Loggført
olechund
Medlem
***
Innlegg: 205
Bosted: Sandnes



Vis profil WWW
« Svar #2 på: juli 27, 2011, 23:50:26 pm »

Hehe, stemmer det! liten taste feil der! 356 ja!
Loggført

59 Boble (o\ i /o)
62 Boble (o\ i /o)
09 Audi A4 Avant S-line
93 Audi 80 Cab 2,3
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3 på: august 02, 2011, 14:03:26 pm »

Tror blant annet det har med at du må korte inn boblebunnen.. kanskje man kan bygge en replica limo edition Blunker 
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #4 på: august 04, 2011, 07:53:06 am »

Det eksisterer tegninger med godkjenning utstedt av Møller på innkorting av bunnplate, så det skal ikke være nødvendig å bygge limmo-utgave. Den største diskusjonen var en stund oppbygging/ombygging ,hvor en oppbygging fordrer mer enn 30% av det gamle karroseriet for at du ikke skal behøve å betale fulle avgifter, krasjtest,katalysatormotorog helle suppa. Det avr vel for å unngå dette at det som særnorsk løsning ,ble sparten god del av org karroseriet (fra "livet" og ned ca) under plastkarrosseriet.
Hvordan klimaet er hos Biltilsynet nå for slike ombygginger bør de kunne svare deg på, ellers holder vel " Ronny S Bakkane" her på forumet på å byger en slik , som er forhåndsgodkjent for langt tilbake. Hør med han
Loggført

Seaside VW Klubb
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #5 på: august 04, 2011, 08:01:24 am »

Var vel en fyr nede i Sandefjord som fikk til å registrere replikaer (for salg?) Men dette er en god stund siden (flere år)
Loggført

Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #6 på: august 04, 2011, 09:03:07 am »

Stemmer kanskje det ja, på den annen side dukker det jo opp Superseven  og shelby-cobra replikaer på norske skilt med ujevne mellomrom. Så noen har nok funnet et smutthull, i form av at en bil som er godkjent i EU også skal være det i Norge.
Loggført

Seaside VW Klubb
sandvik996tt
Gjest
« Svar #7 på: august 04, 2011, 19:27:33 pm »

Jeg sjekket ut dette da jeg skulle ta inn en slik fra USA. Fikk beskjed fra biltilsynet i Bergen at det nå nesten er umulig å få registret disse bilene.

Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!