Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 16
|
31
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Hvordan er din erfaring med ettermarked type 1 alublokk?
|
på: mars 10, 2013, 18:39:45 pm
|
Heisann,
Jeg vurderer å kjøpe en aluminiumsblokk til et prosjekt. Jeg har funnet ut at autolinea og CB lager blokker, finnes kanskje flere, men disse er de to jeg vet om.
Er det noen som har erfaring med en eller begge av disse? Eller andre? Hvorda er den du kjøpte? Hvordan varr kvaliteten til linjeboringen? Hvordan er anleggsflatene for sylinderene?
Takk for din tid.
Mvh, Marius
|
|
|
32
|
Forum / Problemløseren / Passer 1971 Bus tenningslås til 1971 Boble?
|
på: desember 03, 2012, 08:52:22 am
|
Er VW Boble delnummer 113 905 855 B identisk med Bus delnummer 211 905 855 C? Det er en orginal tysk VW del det er snakk om. Er låsene like? Er nøklene annerledes? Tenker å få omprigramert dørlås til å matche. Takk! Mvh, Marius
|
|
|
38
|
Forum / Snikk-snakk / Skivene inni fordeler
|
på: september 29, 2012, 16:08:30 pm
|
Bosch fordeler. Skiver mellom fordelerdrev og stammen til fordeleren. Det er to skiver her. En veldig tynn skive av et rustbestandig materiale, kanskje rustfritt stål, og en skive som er noe tykkere: ca 0.9mm. Jeg vet ikke hva den er laget av. Denne skiven er helt oppsmuldret på min fordeler. Hvordan kan jeg få tak i en ny? Noen som vet? Eller noen som vet hva den er laget av? Takk for din tid Mvh, Marius
|
|
|
39
|
Forum / Problemløseren / Sv: Varmetråder i bakruten. Hvor mange Ohm motstand skal de være?
|
på: august 27, 2012, 10:48:05 am
|
Tror ca. 0,1W over n varmetråder blir litt for lite til å holde dugg og kondens i sjakk, haha! Min rute stod dessverre på et umiddelbart utilgjengelig lager, men glassmesteren kunne bekrefte at så og si alle rutene de setter inn i biler av ymse slag, ligger på mellom 0,7 - 1,4 Ohm. @12V snakker vi da om en smule heftigere strømtrekk enn 0,8mA... Håper det blir muligheter for å bytte rute etter kvart, også har vi vel nok en gang fått bekreftet at gamle bakruter ofte er ubrukelige. Selv kan jeg skrive under på to tilfeller med originale bakruter som har stått i bil. Tror jeg må lage en boost converter til 1KV slik at jeg slipper å skifte rute M
|
|
|
43
|
Forum / Problemløseren / Varmetråder i bakruten. Hvor mange Ohm motstand skal de være?
|
på: august 26, 2012, 19:07:36 pm
|
Heisann, Jeg feilsøker kretsen til varmetrådene i bakruten på min 1302. Jeg lurer på om noen vet en av disse: a) Hvor mange ohm motstand varmetrådene skal ha hvis alle virker? eller b) hvor mange amp varmetrådene trekker på en 12V boble? eller c) hvor mange watt nominell effekt varmetrådene har. Takk for deres tid Mvh, Marius
|
|
|
44
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hvordan få mine dørlåser og tenningslås reparert?
|
på: august 09, 2012, 22:07:09 pm
|
Tenningslåsen er problemet. Som gammel VW mekaniker har jeg aldri demontert eller bygd om tenningslås, tror ikke det går. Vi bygde om låsesylinderene på dørene etter tenningslåsen. Dette er enkelt hvis man har sett med "plater" som sitter i låsesylinderen. Jeg mener det er sånne på delelagert til Veteran VW Klubben. Nok en god grunn til å bli medlem. Melde dere inn i Norges eldste merkeklubb, med plass for ombygde VW'er!
Er problemet å åpne tenningslåsen, eller er problemet å skaffe platene?M
|
|
|
47
|
Forum / Problemløseren / Hvordan få mine dørlåser og tenningslås reparert?
|
på: august 09, 2012, 13:21:29 pm
|
Heisann,
Jeg har en 1302. Dørlåsen på den ene siden og tenningslåsen er så slitne, at det hender det er umulig å låse dem opp.
Kan jeg kjøpe et sett med flunkende nye låser, eller kan jeg sende dem til service? Hva er deres erfaring?
Takk for din tid.
Mvh, Marius
|
|
|
49
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Hull i setetrekket. 1302 hjelp!
|
på: mai 27, 2012, 11:47:09 am
|
Hei jeg har en 1302 med rødt/svart tekstilinteriør. Førersetet og sofa har noen hull. Noen sa til meg at det er mulig å kjøpe de orginale trekkene, som er identiske med de orginale. Er dette riktig? Hva anbefaler dere at jeg gjør?
Takk for deres tid.
Mvh, Marius
|
|
|
53
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Oljevarmer, overhalt
|
på: mars 29, 2012, 15:51:48 pm
|
Er det stikk-kontakten vi ser med lokket? Standard stikk-kontakt eller noe spesialgreier?
Det er 230VAC connector du ser med lokket. Lokket har en liten kjetting slik at det ikke skal bli borte Den er av er av typen jeg har sett brukes til motorvarmere. Tre pinner. Du får med skjøteledning. Hvis du vil ha vanlig norsk støpsel med jord kan du bare kjøpe en på clas ohlson. Hvis du vil kan jeg sette den på for deg Mvh, Marius
|
|
|
56
|
Bruktbørsen / Deler selges / Oljevarmer, overhalt
|
på: mars 29, 2012, 11:55:36 am
|
Oljevarmer. Overhalt med ny slange og fugemasse. Kan fås med magnetisk tappeplugg for 50 spenn ekstra.
Prisantydning: 450,- men gi bud.
Mvh, Marius
|
|
|
57
|
Bruktbørsen / Deler selges / Reimhjul med lasergravert gradskive. Lekker. Borret/Hallsensor for innsprut
|
på: mars 29, 2012, 11:42:26 am
|
Jeg laget denne til min egen insprutmotor. Jeg fikk aldri brukt den fordi jeg avbrøt hele prosjektet. Jeg hadde blitt utrolig glad om den ble brukt i en innsprutmotor. Jeg har akkumulert følelser for den, siden jeg modifiserte den. Sannheten er at den vil fungere helt greit på forgassermotorer også.
Greia er at den er borret opp slik at du kan kjøre presisjon 36-1 triggering for innspruten. Jeg har en mikroskopisk hall-sensor som kan settes på baksiden. Slik kan du få et utrolig lekkert og usynlig triggering system hvis du ønsker.
Prisantydning reimhjul (gi bud): 599,- Prisantydning hallsensor (gi bud): 199,- Prisantydning for begge (ferdigprutet): 699,-
Mvh, Marius
|
|
|
59
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Nyttårssalg: Nye og brukte deler
|
på: mars 07, 2012, 08:38:57 am
|
Jeg kjøper gjerne 1641 cylinderen hvis den ikke er dreid ned og i ellers god stand.
Kan hente i Oslo
-BB-
Det er i orden. Den er ikke dreid ned. Cylinderen er ubrukt. Så den er i ellers god stand. Jeg synes 350,- er en helt grei pris. Er du enig? Filip, jeg tror jeg skal ta ditt råd. Takk Marius
|
|
|
|