mai 04, 2024, 00:06:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ny klubb på Toten/ Gjøvik  (Lest 12564 ganger)
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« på: august 17, 2010, 14:12:10 pm »

Etter et lite råd med noen kompiser fant vi ut at det er dags for å starte en egen klubb for Gjøvik og Toten. Alle som har lyst får være med.

Vi fant ut at TOTEN BUGS er et passende navn, men hvis noen andre har et bedre forslag er det jo mulighet for en forandrig av navnet. Vi syntes at TOTEN BUGS er passe, da mange(fleste) omtaler Gjøvik som en del av Toten Blunker

* TOTENBUGS 3.jpg (23.37 KB. 400x400 - vist 253 ganger.)


Så nå er det bare å rope ut om sine meninger om en slik klubb.


Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #1 på: august 17, 2010, 14:15:36 pm »

Som leder i Volkswagen Auto Club Mjøsa må jeg da bare spørre... hvorfor ikke joine oss?
Vi er ca.100 medlemmer pr.dags dato. Har organisert styre og økonomi osv.
Om noen av dere vil være med i styre og stell hos oss er heller ikke det noe problem...  Blunker
Mvh. Linda
Loggført

Mvh
Reiel
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #2 på: august 17, 2010, 14:46:03 pm »

Etter et lite råd med noen kompiser fant vi ut at det er dags for å starte en egen klubb for Gjøvik og Toten. Alle som har lyst får være med.

Vi fant ut at TOTEN BUGS er et passende navn, men hvis noen andre har et bedre forslag er det jo mulighet for en forandrig av navnet. Vi syntes at TOTEN BUGS er passe, da mange(fleste) omtaler Gjøvik som en del av Toten Blunker
[ Vedlegg ]

Så nå er det bare å rope ut om sine meninger om en slik klubb.



Hei!
hvem er dere som starter opp og hva formålet med kubben/foreningen? 
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
maj
Nybegynner
*
Innlegg: 4
Bosted: TOTEN


GROM BIL:)


Vis profil
« Svar #3 på: august 17, 2010, 17:34:10 pm »

Bra plan:)...dette må du få til:)...støtter opp jeg:) Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser Gliser
Loggført
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #4 på: august 17, 2010, 17:41:17 pm »

Blir så absolutt med je Gliser Støtter 100%
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #5 på: august 17, 2010, 18:48:46 pm »

Jeg støtter Linda.Hvorfor lage en ny klubb når det er en Mjøsklubb?Lag heller en "avd Gjøvik"
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #6 på: august 17, 2010, 19:25:42 pm »

Egentlig en bra ide med tanke på at VWACM i mine øyne er litt i overkant "Hamar orientert"... Ellers så har vi jo "Klubbløs", som enkelt sagt er mjøsas nest største ansamling av luftkjølt  Blunker
Loggført

---
Mvh Rabben
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #7 på: august 17, 2010, 19:32:57 pm »

Kan jo gjøre som oss, vi har laget en liten "klubb" innad i østfoldklubben, noen av vi guttai Moss har laget Oil Drippers Garage. Som er garagen/lokalet til 3 av oss gutta
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #8 på: august 17, 2010, 20:11:18 pm »

Egentlig en bra ide med tanke på at VWACM i mine øyne er litt i overkant "Hamar orientert"...

Hmm... har en følelse av at vi har hatt denne "diskusjonen" endel ganger før... hehe...  Øyerulling

Er fullt klar over at vi pr.dags dato har et styre bestående av folk kun fra "Hamar" sida. Men man tager hva man haver. Er jo frivillig å ta del i styre. Og når alle de bor her da så...

Ellers prøver vi å arrangere turer på begge sider av Mjøsa. Men for øyeblikket virker det som at interessen er størst på Hamar siden. Ikke ta dette ille opp dere få som stiller opp gang etter gang! All ære til dere!  Kysser Men det har vært cruisinger hvor Hamar folk har kjørt til Gjøvik eller Lillehammer for å møte... ingen. Da kan vi likesågodt cruise rundt her på Hedmarken.

Synes dette blir litt teit egentlig. Distriktet Hedmark/Oppland er ikke større enn at vi burde greie oss med en stor klubb. Men for all del, det viktigste må jo være at vi deler samme interesse og kan reise sammen på turer og treff. Medlemmer av VWACM, Toten Bugs, Klubbløs osv.  Blunker Er jo bilene og det sosiale som står i fokus. Ikke hvor man "hører til".

Linda  Glad
Loggført

Mvh
Reiel
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #9 på: august 17, 2010, 20:16:16 pm »

veldig bra skrivi Linda  Glad
Loggført
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #10 på: august 17, 2010, 20:20:21 pm »

Nå har vi endelig fått dratt ferja over på denne sia, så nå river vi brua, og ferdig med det..  Osteaktig Osteaktig
Loggført
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #11 på: august 17, 2010, 20:22:58 pm »

Men hvem er dere som starter opp??? og hva er formålet??  

Vel, uansett, da jeg ble medlem av vwacm på slutten av åttitallet var klubben gjøvikbasert og het vwacg (Gjøvik). så ble det endringer og undertegnede tok med seg klubben til Lillehammer på slutten av nittitallet. Så nå på 2000 tallet er den Hamarorientert.

Dersom det er ildsjeler der ute som vil ha klubben til Kapp, tror jeg sittende styret mer enn gjerne gir pinnen videre, slik at de selv kan kose seg med biler treff og turer.

Har en følese av at det her er en gjeng ferske førerkort som ønsker egen klubb. Vi tenkte slik i sin tid på Lillehammer også, men vi tok med oss styret og Bug Camp til Lillehammer noen år og fikk altså tilfredsstilt hormonene... Kommer gjerne til Bug Camp på Kapp Glad
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #12 på: august 17, 2010, 20:42:44 pm »

Som Linda sier, så har dette vært oppe mange ganger før, og konklusjonen er som vanlig at dette er litt "teit". Men det er vel ikke akkurat hvor bostedsadressen til styret som gir meg inntrykk av at dette er en "hamar orientert" klubb  Sjokkert

Så start opp Toten Bugs og få med dere flere av de "ikke organiserte" VW folkene som bor rundt i distriktet sier bare jeg  Glad
Loggført

---
Mvh Rabben
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #13 på: august 17, 2010, 20:50:19 pm »

Men det er vel ikke akkurat hvor bostedsadressen til styret som gir meg inntrykk av at dette er en "hamar orientert" klubb  Sjokkert


Hva er det da om jeg tør spørre? Klubben er for alle. Den som tar ansvar får ansvar. Slik har det alltid vært. Det er slik i dag at en bilklubb egentlig ikke er liv laga nå som nettet snører oss sammen. jeg anbefaler de fleste om å støtte opp om en klubb..

Men går inn med åpne øyne, hvem starter klubben (navn) hva er adressen kontigent etc.. Når og hvor er det i så fall stiftelsesmøte? Glad 
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #14 på: august 18, 2010, 07:37:38 am »

Jeg vet ikke noe om dette, men for oss som står utenfor, virker hele situasjonen merkelig. Jeg husker også når VWACM var veldig "Gjøvik-basert", og kan ikke huske at noen synes det var ille. For oss som ser dette på avstand, virker dette bare som en videreføring av den gamle, useriøse og barnslige diskusjonen om hva som er rett side av Mjøsa.
Vi har vel den samme diskusjonen her nede med rett side av Oslofjorden, men det er ingen som legger noen seriøsitet i den. Vi koser oss sammen uansett om vi er fra Vestfold, Østfold, Buskerud, Oslo, Akershus eller, Oppland og Hedmark, for den del. Er det bare jeg som ser faresignalene med det som nå er i ferd med å skje? At Osloklubben er borte, er vel nettopp et resultat av at vi splitter oss i små grupper. Vi burde bevege oss i motsatt retning, og heller få i gang et samarbeid mellom eksisterende klubber, for å stå samlet i å bevare hobbyen vår. Det er nemlig ikke gitt at vi får noen særlig rekruttering når oppvoksende generasjoner synes det er mer interessant med BMW og japanske legobiler. Hvis vi ikke klare å stå samlet, har vi i alle fall ikke noen sjangs. Nye klubber der det ikke finnes noen, er positivt, men flere klubber i samme område som kniver, kan fort bli forvirrende, og virke skremmende på nye folk som trenger et miljø. Vi andre vet ikke hvordan problemer dere sliter med der oppe, men håper dere kan ordne opp i dem.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #15 på: august 18, 2010, 07:40:19 am »

Men hvem er dere som starter opp??? og hva er formålet??  

Vel, uansett, da jeg ble medlem av vwacm på slutten av åttitallet var klubben gjøvikbasert og het vwacg (Gjøvik). så ble det endringer og undertegnede tok med seg klubben til Lillehammer på slutten av nittitallet. Så nå på 2000 tallet er den Hamarorientert.

Dersom det er ildsjeler der ute som vil ha klubben til Kapp, tror jeg sittende styret mer enn gjerne gir pinnen videre, slik at de selv kan kose seg med biler treff og turer.

Har en følese av at det her er en gjeng ferske førerkort som ønsker egen klubb. Vi tenkte slik i sin tid på Lillehammer også, men vi tok med oss styret og Bug Camp til Lillehammer noen år og fikk altså tilfredsstilt hormonene... Kommer gjerne til Bug Camp på Kapp Glad

Må først få si at dette er bare en lufting av en ide for å se om noen andre i Gjøvik/Toten har gått med like tanker.

Vi som starter opp (forhåpentligvis) er 3 kompiser fra Nordlia på Kapp, som har gått i anskaffelse av hver sin VW. Har hørt at det er noe murring over vwacm blandt vw-folk på denne siden, og tenkte derfor å starte opp en egen klubb. Jeg er selv medlem av Mean Bugs og har vurdert å starte opp et syndikat (avd) her på Toten, men det er litt murring i den klubben fortiden også, derfor dette forslaget.

Er ikke meningen å tråkke andre klubber på tærne her, men ønskene våres er nå en gang slik, så hvis det er andre som vil bli med,  
så for all del, bli med.

Den følelsen din OTO er nok ikke helt rett. Har hatt førerkort i mange år (med unntak av et lite avbrudd gjort av styresmaktene) Blunker

« Siste redigering: august 18, 2010, 07:42:13 am av MrKreosot » Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Arkanol
Nybegynner
*
Innlegg: 17
Bosted: Østre Toten



Vis profil WWW
« Svar #16 på: august 18, 2010, 08:47:53 am »

Poenget med en klubb er vel å lage ett sosialt lokalt samlingspunkt om en felles interesse. Om det kommer noen andre i fra en annen klubb f.eks. vwacm eller andre så er de jo hjertelig velkommen. Meningen er vel ikke akkurat å være en "konkurrent", men heller lage mere aktiviteter og samlinger lokalt.
Loggført

-67 mod 1500
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #17 på: august 18, 2010, 10:08:27 am »

Okay det, har selv vurdert egen kubb ved anledninger og ønsker ikke å ødelegge noens engasjement. Vil bare si at som mangeårig medlem av vwacm vet jeg at alt ligger til rette for å videreføre og utvikle det konseptat som er lokalkjent og veletablert. Dersom det er murring her på vestsiden over vwacm, er ikke det klubbens problem, men kun de medlemmene som murrer.
Dersom selv jeg var i rette moods, skulle jeg nok klare å arrangere hva som helst av treff her på Gjøviksiden i regi av vwacm allerde nå i høst.
Hvorfor kan ikke Kreosot, arkanol og andre løsningsmidler fra Nordlia og kapp arrangere medlemsmøtet til vwacm første tisrdagen i september en plass på kapp, så skal vi vise oppslutning om miljøet...  Ikke sant Folkens?? Glad  Gliser
 
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #18 på: august 18, 2010, 10:33:05 am »

Hmm, det er vel klubbens problem at en del sitter med en bestemt oppfattningen av VWACM? Og det har ikke noe med om det er øst, vest, nord eller sør av Mjøsa å gjøre. Det er like bra alle plasser og det kryr av hyggelige luftkjølte folk over alt rundt Mjøsa. Så start opp lokale VW klubber for bestemte områder eller stilarter er det ønskelig Glad
Loggført

---
Mvh Rabben
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #19 på: august 18, 2010, 11:02:50 am »


Jeg har hørt i lang tid at det er "murring" blant folk rundt Mjøsa om klubben og dens "plassering", problemet er bare
at ingen kommer til styre og forteller hva de ønsker/problemet. Da blir det vanskelig å få til noe som gangner alle siden ingen
av oss er tankelesere.... Har hørt også at det er vanskelig å komme "inn" i miljøet her om dere skjønner hva jeg mener?

Vi tar imot alle med åpne armer vi og ønsker alle hjertelig velkommen Kysser Gliser
Loggført

Mvh
Reiel
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #20 på: august 19, 2010, 10:58:01 am »

Kan jo gjøre som oss, vi har laget en liten "klubb" innad i østfoldklubben, noen av vi guttai Moss har laget Oil Drippers Garage. Som er garagen/lokalet til 3 av oss gutta

Liker forslaget ditt Lars, så ja det er en mulighet det.

Uansett så kan vi jo teste forslaget til OTO, at de som har luftkjølt VW, klubbmedlem, klubbløs, møtes onsdag 1 sept 2010 på Melkefabrikken på Kapp, så kan vi se hvor mange vi er og hvem som vil hva.
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #21 på: august 19, 2010, 11:55:22 am »

Jeg kommer hr. kreosot Glad

Linda bør legge dette ut på vwacm sine hjemmesider Blunker
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #22 på: august 19, 2010, 12:01:23 pm »

Jeg kommer hr. kreosot Glad

Linda bør legge dette ut på vwacm sine hjemmesider Blunker

Bra OTO. Skal treffe Linda i morgen, så jeg skal nevne det for henne.

Det er dette jeg vil med en klubb, treffes sånn uformelt, og hvis vi får til det i regi av vwacm er det veldig bra.
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #23 på: august 19, 2010, 12:05:50 pm »

Man kan ha TOTEN BUGS i bakruta fordi vettu...

Eksen har fremdeles "girlpoVWer" i bakruta på sin boble, veit jeg, etter å ha delt det med flere jenter i miljøet på nittitallet..
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #24 på: august 19, 2010, 12:09:41 pm »

Man kan ha TOTEN BUGS i bakruta fordi vettu...

Eksen har fremdeles "girlpoVWer" i bakruta på sin boble, veit jeg, etter å ha delt det med flere jenter i miljøet på nittitallet..

Hehe, sant det.
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #25 på: august 19, 2010, 14:13:13 pm »

Tar nok turen til mjølkefabrikken jeg og!  Gliser
Loggført
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #26 på: august 19, 2010, 14:29:51 pm »

Tar nok turen til mjølkefabrikken jeg og!  Gliser

Samme her Glad
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Gøyer`n
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: raufoss, vestre toten



Vis profil
« Svar #27 på: august 20, 2010, 05:56:04 am »

Tar nok turen til mjølkefabrikken jeg og!  Gliser

her heter det fortsatt ikke VI.... så jeg får si at JEG tar nok turen JEG oxo  Blunker Rekker tunge
Loggført
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #28 på: august 20, 2010, 10:16:02 am »

Tar nok turen til mjølkefabrikken jeg og!  Gliser

her heter det fortsatt ikke VI.... så jeg får si at JEG tar nok turen JEG oxo  Blunker Rekker tunge


Åhh... du er så gøyal altså... Glad  Gliser
Er du heldig får du sikkert skyss med han derre Kjetil fra Raufoss.. 
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Gøyer`n
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: raufoss, vestre toten



Vis profil
« Svar #29 på: august 22, 2010, 18:51:12 pm »

det kan jo hende..... men det går vel ringrute utover der å sikkert Blunker Rekker tunge
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!