mai 04, 2024, 23:40:18 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Styringa lugger/henger etter bytte av opphengskuler, kjøregleden redusert  (Lest 1514 ganger)
rockshelter
Medlem
***
Innlegg: 144
Bosted: Harstad


-70


Vis profil
« på: februar 23, 2012, 14:46:23 pm »

Sjøl om bilen henger oppjekka med forhjula fritt, går ikke svinginga lett fra side til side. Det virker som det kniper i bærekulene/opphengskulene. Det skal sies at det er smalnet puma og senkespindler men så langt jeg kan se er det kulene som kniper. Kan det være en annen årsak eller er det kulene i seg selv? For trange? Kjøregleden er fraværende da rattet henger seg "fast" i en stilling og man må hele tiden justere. Det var ikke slik med de gamle kulene. Hadde samme problemet på en mercedes og da var opphengskulene tørket ut, og problemet ble løst med å sprøyte fett inn i kulene med en tynn nål. Det kan jo ikke være det samme når kulene er nye...?
Loggført

Fort nok...
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: februar 23, 2012, 16:29:30 pm »

Håper han som har montert de har gjort det rett !! Det finnes spor i kanten av kulene som skal ligge i linje med hakket i bærearmen ... og de presses i armen med ca 4-6 tonns trykk  Osteaktig

Mvh
Erich
Loggført
rockshelter
Medlem
***
Innlegg: 144
Bosted: Harstad


-70


Vis profil
« Svar #2 på: februar 24, 2012, 12:48:57 pm »

Det skal sjekkes. Men det er gjort av vw-mann på verksted. Men alle kan gjøre feil... Hadde trodd at dette problemet var bare i starten og at det skulle gå seg til , men dengang ei...
Loggført

Fort nok...
rockshelter
Medlem
***
Innlegg: 144
Bosted: Harstad


-70


Vis profil
« Svar #3 på: februar 24, 2012, 12:57:38 pm »

Her er flere som plages med det samme   http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=392141
Loggført

Fort nok...
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #4 på: februar 24, 2012, 13:40:08 pm »

Det er vel ingen hemmelighet at enkelte repro deler kanskje ikke har den kvaliteten og/eller de rette målene. Radiusen er for trang og de begynner å klype,  kjøreegenskapene forsvinner ut av døra. Been there done that.

Så på en annet forum at en kar satte dem i drillen og spant dem rundt i 30 min - problemet løst. Ikke aner jeg.

Løsning; kjøp kvalitet.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #5 på: februar 24, 2012, 20:50:37 pm »

Dette problemet har jeg opplevd: Nye repro bærekuler presset i hos en relativt kompetent norsk deleforhandler.

De var for trange. Hjulene var ikke lenger selvopprettende. Forferdelig å kjøre med, du merker det i hver sving og hver dump. Kjørte 2-3000 km med dem etter råd fra mange, inkludert deleforhandleren, som alle hevdet at "dette går raskt over". Det gjorde det ikke.

Fikk et godt tips av en med mye erfaring: "En bærekule som ikke har hull i gummimansjetten er i alltid orden."

Det finnes faktisk skikkelige VW-deler å få tak i: Brukte originale bærekuler  Blunker. Prøv en annonse her på forumet, det ligger mange slike og flyter rundt der ute. Betalte bare noen hundrelapper, og det løste problemet.
« Siste redigering: februar 24, 2012, 20:53:29 pm av JFP » Loggført
rockshelter
Medlem
***
Innlegg: 144
Bosted: Harstad


-70


Vis profil
« Svar #6 på: februar 25, 2012, 12:15:51 pm »

Kloke ord! En trøst ihvertfall å få bekreftet min anelse. Synd at jeg mistet interessen for vogna pga dette en god stund,  men nå skal den frem i heder og verdighet.  Glad
Loggført

Fort nok...
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: februar 27, 2012, 19:50:40 pm »

Jeg har bærearmer med nye tyske bærekuler
øvre og nedre
a400,- inkl bærearm og nye kule.

Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
rockshelter
Medlem
***
Innlegg: 144
Bosted: Harstad


-70


Vis profil
« Svar #8 på: februar 28, 2012, 08:54:19 am »

PM sendt
Loggført

Fort nok...
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!