mai 14, 2024, 16:42:18 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Brannpumpemotor i bil  (Lest 690 ganger)
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« på: mai 23, 2011, 11:35:13 am »

Hei!
I påska hjalp jeg en med å bytte motor i en 1303. Motorn som skulle inn var en vw 1600 brannpumpemotor. Bytta over diverse deler, inkl. fordeleren fra den gamle motoren med vakumregulator. Forgasseren på den nye motoren hadde jo ikke inngang for vakum, så da prøvde vi å flytte over den gamle forgasseren. Men den passa jo ikke på innsuget (dobbelport på orginalmotorn, enkel på den nye).

Agmund (som eieren heter) lurer på om han kan bruke denne forgasseren (http://www.unneberg-bil.no/webshop?referer=none&p=i&id=2746) istedet. Den passer vel, men spørsmålet er om man kan bruke en 1300 forgasser på en enkeltporta 1600 motor?
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: mai 23, 2011, 21:03:00 pm »

Det går helt utmerket. Har selv kjørt over 20000km nå med slikt oppsett. Var jo dette VW selv brukte på transportermotorene med motorkode "B". Er nok lurt å sjekke at dysene er i nærheten av hva VW brukte  Glad


* Dyser1.jpg (147.53 KB, 1498x515 - vist 102 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #2 på: mai 24, 2011, 12:39:01 pm »

Takker for bra svar Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!