mai 07, 2024, 07:07:16 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motor selges : 2332 T1  (Lest 1253 ganger)
RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« på: juli 19, 2008, 11:21:23 am »

For salg en god gammel motor med lang historie, denne er bygget av Ambjørn Carlson tidlig på 80 tallet. Han husker motoren etter samtale med han, og alle originale specs er også notert ned Glad

· AS blokk med 10mm stålplater rundt sylindre
· Scat Wedgeport 44x37 (satt originalt Superflo)
· Berg Chromoly støtstenger
. Scat Bigmouth støtstangrør / gulanodiserte
· Carillo 5.7 råder med Porsche Journaler
· Gammel Gene Berg 84mm veiv - org dim
· Engle FK8 Kam (Originalt Scat C55)
· Rettskårne kamdrev (mener det er Magnum)
· Schadek 26mm oilpump
· 3,4 kg svinghjul og 3,4kg reimhjul ala Gene Berg
· Sump(Claude Buggies)
· Gene Berg oljeumpelokk med trykkventil
· Cima/Mahle (notchet for klaring)
· 10:1 compretion ratio.
· Alle lager etc. er nye


Så kommer det et men (alltid skarre værra no) - motor må åpnes og kam times rett før oppstart, og det er jo uansett greit å ta en kikk over da denne har stått noen år. Men her har man de aller fleste deler til en potent longblock, dette er et meget spesielt motorbygge som har vist seg å fungere på flere motorer. 

Jeg : altså ( RE-tek / pumaungen / alexander S )  , er selger , men er hovedsakelig mazda mann blitt , så har fått bistand fra velse TomR til fremskaffelse av opgitt specs ,   .    Hverken selger eller bistands personalet har utfyllende info utover opgitt .


- Om ønskelig kan noe kjøleblekk fremskaffes , mot valuta .



PRISFORLANGENDE     :     Bud over 20 k  .



Befinner seg i vestfold / drammen  .


Tlf   47 48 93 32 


* 2332 T1.JPG (101.48 KB, 800x600 - vist 216 ganger.)

* 2332 T1 ..JPG (97.45 KB, 800x600 - vist 215 ganger.)

* 2332 T1 ....JPG (99.85 KB, 800x600 - vist 199 ganger.)

* 2332 T1 -.JPG (80.62 KB, 800x600 - vist 175 ganger.)
« Siste redigering: juli 19, 2008, 11:28:21 am av RE-tek » Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
JTB
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #1 på: juli 20, 2008, 00:28:07 am »

Hvis det er justerbart kamdrev holder det ikke å ta av oljepumpa for å ordne dette? Eller tar jeg feil her?
Loggført

RE-tek
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Drammen


Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics


Vis profil
« Svar #2 på: juli 20, 2008, 21:46:19 pm »

Solgt til YIT  .

Brum Brum .     Glad   
Loggført

No Pistons - No valves - No Problems

RE-tek
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!