mai 03, 2024, 15:46:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Porsche 944 Bakstillling?  (Lest 7335 ganger)
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #30 på: april 02, 2009, 23:09:11 pm »

Hær er det annet oppsett,
Miata  ::)Calipere

Egentlig kan man jo montere hva som helst.  Har spindler liggende for både 944NA  og Volvo 240 4-stemple calipere (bolt on med Kercher ventilert skive).

Med et billet nav så kan du skru på den skiven og caliper som passer deg best.  Men Miata er vel ikke kjent for sine extreme bremser.  eller har jeg gått glipp av noe?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #31 på: april 02, 2009, 23:11:52 pm »


Volvo 240 4-stemple calipere (bolt on med Kercher ventilert skive).


passer disse rett på adapterlagerhuset til kerscher skive bakbremseR??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #32 på: april 02, 2009, 23:17:39 pm »

De passer ihvertfall rett på std caliperfeste på 412 (som er lik type3 og 1302/3).....
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #33 på: april 02, 2009, 23:22:20 pm »

trudde type 4 hadde større avstand mellom boltene på caliper?
 for -73 one year only type 3 bruker "type4"calipere  og lengre avstand mellom boltene
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #34 på: april 02, 2009, 23:25:32 pm »

hmmm, gammel og glemsk! Må nok måle.... 
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #35 på: april 02, 2009, 23:29:40 pm »

Bremsene jeg refererte til var front spindler T1, siden mags viste bilde fra miata front bremser.  Litt usikker hvordan 240 passer på T4,  Veeeeldig lenge siden jeg var borte en slik....    Aldri mål Volvo cc opp mot 944 cc.  aldri si aldri...

og takk Knast,  begynte å lure,  mente også at T4 hadde større cc.
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #36 på: april 02, 2009, 23:31:47 pm »

240 4-stemplet passer rett på foran på 412. Sitter slike på min, sammen med BMW 525 skiver med utforinger til hjullager. Mener cc på caliper er ca 3"?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #37 på: april 02, 2009, 23:33:53 pm »

hvilke modelle kommer 4 stempla 240 .

turbo?? GLT??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #38 på: april 03, 2009, 05:30:51 am »

240 har bare 2 forskjellige kalipere, Girling og Ate, begge er 4 stempla, og tar jeg ikke helt feil er det både girling og Ate omhverandre frem til 86 og så er det bare girling derfra for ventilerte skiver. Uansett ta fra en bil etter 86 da er dem for ventilerte. Det er 549 stykke  for dem på Biltema. Svære tunge greier.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #39 på: april 03, 2009, 10:04:40 am »

240 har bare 2 forskjellige kalipere, Girling og Ate, begge er 4 stempla, og tar jeg ikke helt feil er det både girling og Ate omhverandre frem til 86 og så er det bare girling derfra for ventilerte skiver. Uansett ta fra en bil etter 86 da er dem for ventilerte. Det er 549 stykke  for dem på Biltema. Svære tunge greier.

Til info:  Det finnes en "Racing" variant i Aluminium.  Usikker hvilken Modell eller betegnelse denne kommer fra.  Har en print av delefilen liggende, samt en av disse liggene i en-eller-annen-eske.
Fine saker med kjøleribber og allting.  Litt Porsche 917..
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #40 på: april 03, 2009, 10:36:09 am »

Hmmm, kanskje jeg ikke behøver Porsche calipere foran likevel da... Bilde Savanna?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #41 på: april 03, 2009, 14:02:46 pm »

Hmmm, kanskje jeg ikke behøver Porsche calipere foran likevel da... Bilde Savanna?

Skal se om jeg finner caliperen. har flyttet inn i nytt hus, og delene ligger godt nedpakket.....  må prioritere 27 meter med vegg som skal helsparkles..   Tvilende

Har sprengskissen i en perm. skal se om jeg får skannet denne over helgen.
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #42 på: april 03, 2009, 15:04:18 pm »

Den helsparklinga misunner jeg deg ikke! Har tatt rom for rom med gips og sparkel...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!