mai 14, 2024, 18:01:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Forum / Problemløseren / Sv: Ustabil cut-off dyse på 34 PICT-3 på: mai 06, 2011, 13:39:49 pm
går og an å skru ut og smøra opp nåla. den kan gro fast om bilen har stått ei stund

Bilen har stått i ro i 3 år, og det kan vel betegnes som "ei stund". Jeg gjør et forsøk før jeg bestiller ny. Takk for tipset!
2  Forum / Problemløseren / Sv: Ustabil cut-off dyse på 34 PICT-3 på: mai 06, 2011, 12:12:47 pm
Takk!
Jeg kjøper en ny så slipper jeg noe mer krøll på fra akkurat den komponenten  Glad
3  Min klubb / Volks West / Sv: DELER SELGES/KJØPES på: mai 06, 2011, 10:56:57 am
Noen som har ny (eventuelt brukt men velfungerende) cut-off dyse til 34 PICT-3 liggende?
4  Forum / Problemløseren / Sv: Ustabil cut-off dyse på 34 PICT-3 på: mai 06, 2011, 10:29:39 am
Ledningen er hel og det er 12V på kontaktpunktene fra coil til dyse uavhengig om "klikket" uteblir.
Virker som det er dårlig kontakt inne i dysa.
5  Forum / Problemløseren / Sv: Ustabil tomgangsdyse 34 PICT-3 på: mai 06, 2011, 10:22:34 am
Den skaper litt trøbbel ja. I 90 % av gangene jeg slår på tenninga uteblir "klikket" fra cut-off dysa. Da må jeg baki motorrommet å fikle litt med tilkoblingen til dysa for at den skal våkne. Når jeg rukler litt på tilkoblingen sier den "klikketi-klikketi-klakk", og er jeg heldig er dysa spenningssatt og motoren starter (og går på tomgang).
6  Forum / Problemløseren / Sv: Ustabil tomgangsdyse 34 PICT-3 på: mai 06, 2011, 10:14:14 am
Det er vell ikke en elektrisk tomgangsdyse på 34 gasseren  Blunker Det er en cut-off dyse Blunker
Tomgangsskruen sitter vell på høyre side av gassern Blunker

Cut-off dyse ja.
Du skjønte hva jeg mente..  Blunker
7  Forum / Problemløseren / Ustabil cut-off dyse på 34 PICT-3 på: mai 06, 2011, 09:14:56 am
Sliter med en noe ustabil cut-off dyse. Har sjekket at det går 12 V fram, men jeg må rikke litt på tilkoblingen til dysa for at den skal reagere. Vibrasjonen fra motoren er nok til at den kobler ut igjen.

Kan det være dårlig kontakt inne i dysa? I så fall, er det noe som kan fikses eller er det bare å bestille ny?
8  Forum / Problemløseren / Sv: Resultat av EU-kontroll på: november 05, 2009, 11:26:16 am
Takker for alle innspill og gode forslag!
Ser ut til at å få godkjent bilen i høst blir en utfordring. Det blir vel å levere inn skiltene og ta seg god tid med å oppgradere alle nødvendige komponenter.
Som tidligere nevnt er jeg ny eier av bilen, og det kan nok dukke opp en overraskelse eller to når jeg får tid til å se nærmere på bilens tekniske tilstand.
9  Forum / Problemløseren / Sv: Resultat av EU-kontroll på: november 04, 2009, 14:41:39 pm
Vil montering av dette settet hindre ristinga som det snakkes om lenger opp i tråden? Ser ut som settet inneholder stort sett det som trengs.
10  Forum / Problemløseren / Sv: Resultat av EU-kontroll på: november 04, 2009, 11:44:44 am
Topline har alt du trenger - søk og du skal finne Glad

Lønner seg å skifte alt på en gang, så slipper du å bli irritert når det ikke løste alle problemene å skifte 2 foringer.
Og med alt mener du? Det finnes kanskje "forings-kit" som inneholder alle nødvendige deler?
Som du skjønner så er jeg fersk når det gjelder mekking på denne bilen. Tror likevel den tekniske kompetansen og interessen er stor nok til at det ordner seg til slutt..
11  Forum / Problemløseren / Sv: Resultat av EU-kontroll på: november 04, 2009, 11:17:11 am
Så... Er det noen som kan komme med tips til valg av foringer? Gjerne av typen som sitter i 1303 hvis det er greis skuring å montere disse.
12  Forum / Problemløseren / Sv: Resultat av EU-kontroll på: november 03, 2009, 22:40:04 pm
Bytt foringer på begge sider med den massive foringen til 1303! Da blir du kvitt "the shimmies" ->risting i rattet.
1302 er plaget med kraftig risting i rattet i 70-80 km/h og svak sving. Massive indre bærearmsforinger fjerner dette. 

Den ristinga har jeg så absolutt lagt merke til!!
Er det en smal sak å slenge inn disse istedet for orginale? Hvor får jeg tak i delene?
13  Forum / Problemløseren / Sv: Resultat av EU-kontroll på: november 03, 2009, 22:37:52 pm
Regner med at dette tilsvarer indre bærearmsforing.

For å bytte den må du:

1) løsne bærekulen ytterst.
2) løsne mutteren på stabstaget og forsøke å trekke det ut av foringen
3) løsne "indre bruforing"

Da kan du ta ned hele armen. Den gamle foringen kan du få ut ved f.eks å brenne den ut, skjære et spor med baufil i hylsen og banke den ut. Det er vel den greieste framgangsmåten om man har litt begrenset med utstyr. Er ikke sikkert du trenger å brenne ut gummien heller. Den nye foringen må presses inn, men tipper du klarer dette med en skrustikke.

Ellers finnes det nok alternativer for å bytte foringen uten å skru ned hele armen, samt ettermarkedsforinger i nylon/plast som du ikke trenger å presse inn..

Er nok en grei jobb å gjøre selv, men boltene på f.eks bærekulen og stabstaget kan nok sitte litt fast om ikke de har vært løsnet på en stund..

Den oppskriften hørtes jo rimelig grei ut. Har tilgang på løftebukk, og det hjelper jo litt. Ser likevel for meg at det blir "noe ekstra" uansett.
Du kan ha rett i at boltene sitter noe hardt fast... Glad

Takker for tipset!
14  Forum / Problemløseren / Resultat av EU-kontroll på: november 03, 2009, 21:37:25 pm
Hadde min nyanskaffede -71 mod 1302 på EU-kontroll i dag. Resultatet ble ikke helt som ønsket, men det er så absolutt lys i tunellen.

Regner med at det er mange som har skiftet "indre bruforinger fremme, venstre", så jeg lurer på om det er en veldig omfattende jobb eller ikke.
Ønsker å gjøre jobben selv, men hvis det er mye jobb og slit så tror jeg ikke kompetansen min på dette feltet er høy nok.

Hvilke deler bør jeg gå for? Bør kanskje bytte begge sidene når jeg først er i gang?

Setter pris på synspunkter og tips.
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!