mai 04, 2024, 18:24:00 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 67 Splittbuss  (Lest 55302 ganger)
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #30 på: juli 25, 2012, 21:33:41 pm »

Fikk satt på førerdøren i dag Glad. Sveiste også ferdig gulvet inni varerommet, så da håper jeg at jeg er ferdig med sveisingen for nå...

*  (146.42 KB. 718x548 - vist 439 ganger.)

Det manglet visst et speil på denne døren. Noen som har det liggende tilfeldigvis?
Låsen til skyvevinduet er ødelagt på førerdøren, noen som har det også? Forsøkte å sveise det, men det er visst ikke vanlig stål Rekker tunge

* IMG_1506.JPG (145.13 KB. 750x427 - vist 301 ganger.)

Loggført
unge lovende
Seniormedlem
****
Innlegg: 271
Bosted: jessheim



Vis profil
« Svar #31 på: juli 25, 2012, 22:52:20 pm »

Begynner å bli hel bil jo  Glad
Kan snart kjøre sammen i høst regnet vi da  Blunker
Loggført

If it was meant to go fast, it wouldn't be brick shaped !
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #32 på: juli 26, 2012, 01:59:49 am »

Med denne farten så må jo målet være scc, med enten røde eller hvite skilter Blunker
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #33 på: juli 26, 2012, 07:43:59 am »

Yepp, det er målet Glad Skal starte på motoren i kveld. Skifte ut stempelringene og slipe ned ventilene. Den har visstnok dårlig kompresjon, så jeg regner med at en av de er årsaken.
Loggført
t2panel
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #34 på: juli 28, 2012, 11:16:21 am »

Artig å se framgangen her Osteaktig
Loggført

Mine Nåværende biler:
1950 Vw Boble Splitt, Senket og 17" Porschehjul
1954 Vw Boble Oval, Senket og nylakkert
1961 Vw T2 Splitt, med Ragtop, Senket og breie stålfelger
1962 Vw T2 Splitt, med 1915 Motor, Senket og Porsche felger
1991 Vw Golf 2, 2 Dørs
2013 Vw Passat R-Line Exclusive


Jeg kjører ikke gammel luftkjølt folkevogn fordi jeg må, men fordi jeg kan..


-----------GET LOW------------

N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #35 på: juli 30, 2012, 20:37:31 pm »

Har tatt av toppene og sylindrene og tatt av stemplene nå. To av stempelringene hadde røket og på det ene stempelet var det et merke. Noen som har noen formening om det må skiftes ut eller kan brukes en stund til?

* IMG_1533.JPG (132.26 KB. 735x483 - vist 305 ganger.)


* IMG_1532.JPG (136.88 KB. 805x477 - vist 262 ganger.)


* IMG_1531.JPG (142.85 KB. 610x614 - vist 287 ganger.)

Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #36 på: juli 30, 2012, 20:38:22 pm »

Skal selvsagt sette på nye stempelringer Glad
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #37 på: juli 31, 2012, 00:13:47 am »

byt stempelet du har bilde av ivertfall, sjekk korleis sylindarveggane ser ut, må/bør honast, men den eine kan jo ha eit stort arr, må ha vert noko som har komt nedi sylindaren der ivertfall.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #38 på: juli 31, 2012, 06:31:09 am »

Fikk satt på førerdøren i dag Glad. Sveiste også ferdig gulvet inni varerommet, så da håper jeg at jeg er ferdig med sveisingen for nå...
[ Vedlegg ]
Det manglet visst et speil på denne døren. Noen som har det liggende tilfeldigvis?
Låsen til skyvevinduet er ødelagt på førerdøren, noen som har det også? Forsøkte å sveise det, men det er visst ikke vanlig stål Rekker tunge
[ Vedlegg ]


Ca midt nedpå siden her ser du noen vinduslåser jeg har, som man kan se av bildet er de forsterket versjon da det er mere gods på dem.
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10154.30.html
Disse er NOS og kan selges for kr 100 pr. stk.
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #39 på: juli 31, 2012, 07:43:04 am »

Takk for tilbakemelding Tistlo, jeg skal sjekke sylinderen når jeg kommer hjem.
Tingen med gjenbruk her er at jeg har planer om å bytte ut 1500 motoren med en 1600 motor fra en 1303 som jeg liggende. Mest trolig kommer jeg til å bli ferdig med å sette opp den i løpet av vinteren og så bytter jeg den ut til neste år, så 1500 motoren trenger kun å vare et års tid. Tror du at du kanskje har en 1500 stempel/sylinder liggende jeg kunne bruke i stedet for denne ødelagte? Eller vil det funke å bruke denne et års tid? Jeg vet ikke hvor mye denne skaden har å si for effekten og evt om den kan sprekke opp mere slik at jeg får totalt motorhavari av det.

T2man, sender en epost til deg jeg Glad
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #40 på: august 01, 2012, 00:27:00 am »

du får den sikkert til å gå, for da virkar jo som den har gått med skaden, men fil-slip vekk grader og få på nye stempelringar oghon opp sylindarane so går da nok fint
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #41 på: august 02, 2012, 09:00:57 am »

Hmh, bestilte time for visning av bilen på Jessheim trafikkstasjon nå, første ledige time er 14 september, så det blir nok ikke noe SCC tur på bilen. Ante ikke at det var så lange ventetider på visning, men det er vel ferien som er årsaken til det.
Loggført
SixGun
Seniormedlem
****
Innlegg: 418
Bosted: Nårje



Vis profil
« Svar #42 på: august 02, 2012, 09:18:21 am »

Du kan sikkert få prøveskilter?
Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #43 på: august 02, 2012, 09:33:28 am »

Får prøve det Glad
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #44 på: august 02, 2012, 09:48:22 am »

Hva med lillestrøm da?
Oslo?
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #45 på: august 02, 2012, 09:53:57 am »

Alle papirene på bussen ligger på Jessheim, dessuten er det vel normalt ikke noe mindre kø i Oslo og Lillestrøm?
Loggført
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #46 på: august 02, 2012, 19:00:55 pm »

Kjøp deg røde for en helg, det er jo bare testing i nærmiljøet da Gliser
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
vwracer - Ola Linnerud
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Lillestrøm



Vis profil
« Svar #47 på: august 02, 2012, 19:20:38 pm »

lillestrøm har kun oppkjøring og førerkort de nå... ;-)
Loggført
Gilbert
Seniormedlem
****
Innlegg: 264
Bosted: Jessheim/Maura



Vis profil
« Svar #48 på: august 02, 2012, 21:49:20 pm »

Grattis med buss, og takk for praten på mc.donald`s. Morro med flere busser på Jessheim. Og enda flere Jessheim gutter har splittbusser stående, som en dag sikkert kommer på vegen. Stå på videre!!!
Loggført

1958 vw boble
t2panel
Seniormedlem
****
Innlegg: 287
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #49 på: august 03, 2012, 15:22:02 pm »

Jo flere busser jo bedre er det Osteaktig
Loggført

Mine Nåværende biler:
1950 Vw Boble Splitt, Senket og 17" Porschehjul
1954 Vw Boble Oval, Senket og nylakkert
1961 Vw T2 Splitt, med Ragtop, Senket og breie stålfelger
1962 Vw T2 Splitt, med 1915 Motor, Senket og Porsche felger
1991 Vw Golf 2, 2 Dørs
2013 Vw Passat R-Line Exclusive


Jeg kjører ikke gammel luftkjølt folkevogn fordi jeg må, men fordi jeg kan..


-----------GET LOW------------

N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #50 på: august 03, 2012, 21:52:52 pm »

Takk takk Glad Hyggelig med prat ja, fint at det er så mange i området som har splittbusser!
Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #51 på: august 05, 2012, 20:07:00 pm »

Har skiftet ut stempelringene, renset toppene, slipt ventilene ++ og satt sammen motoren igjen nå. Innsugene i toppene var rimelig tette, så det var vel greit at jeg tok det fra hverandre:

* IMG_1580.JPG (139.43 KB. 653x490 - vist 298 ganger.)

Noen som har noen formening om hvordan de ble slik?

Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #52 på: august 15, 2012, 05:57:23 am »

Har endelig fått motoren inn i bussen nå, samt skiftet olje på girkasse og motor. Har koblet til det meste av ledninger og slikt, men oppdaget at det mangler en nippel på inngangen til bensinpumpa (rød pil på bildet). Skulle vel ikke være noen som har en slik ekstra?

* IMG_1629.JPG (106.21 KB. 653x490 - vist 291 ganger.)

Blir veldig spennende å se om den starter og går greit når jeg bare får på denne Glad

Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #53 på: august 16, 2012, 16:44:30 pm »

Fikk tak i nippel på Tess (etter et par forsøk) Glad. Men nå står jeg over et annet problem... Aner ikke hvor ledningene til regulatoren går... Jeg sjekket ledningsdiagrammene på thesamba, men regulatorene der likner ikke på den i min bil. Det står at det skal være 4 poler der, men min har bare 3. De står det DF, D+ og D- på, men i følge diagrammet skal det stå DF, D+, B+ og 61, utifra hva jeg skjønner. Er det noen her som har samme regulator som meg og kan fortelle meg hva som skal hvor? Jeg regner med at DF og D+ skal til dynamoen, men hvor skal D-? Og ledningen som vises på det siste bildet, den med en sirkel-kabelsko på, hvor skal den? Den kommer rett fra plusspolen på batteriet.

Tilkoblingspunktene på regulatoren:

* IMG_1634.JPG (134.78 KB. 875x499 - vist 277 ganger.)


Regulatoren og ledningen jeg ikke vet hvor skal skrues fast, finner ikke noen skrue som ser ut som den trenger en ledning Glad. Dynamoen kanskje?
(motoren var tatt ut av bilen når jeg kjøpte den, så jeg vet ikke hva som gikk hvor av ledninger og evt hva som mangler)

Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #54 på: august 16, 2012, 16:45:27 pm »

Siste bildet i forrige kommentar Glad


* IMG_1637.JPG (131.14 KB. 653x490 - vist 261 ganger.)

Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #55 på: august 16, 2012, 19:35:03 pm »

regulatoren der er til vekselstrøm. du kan ikkje bruka den på likestrømsdynamo

koksen i innsuget er pga ventilstyringane og foringane som vert utslete over tid, og undertrykket i innsuget suger inn olje frå toppane og inn i innsuget der olja vert brent pga varmen. heilt normalt på sletne motorar. lett å kjenna igjen når motoren ellers går klokkereint, men dabbar heilt av ved den minste motbakke.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #56 på: august 16, 2012, 19:52:21 pm »

Ah, så dette er en likestrømsdynamo?

[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]


* IMG_1641.JPG (146.43 KB, 656x511 - vist 235 ganger.)
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #57 på: august 16, 2012, 19:58:53 pm »

ja, den andre regulatoren du viste, passer hvertfall til Type4 motorer, har sånn i min bay med 2.0 T4
Loggført
N F
Seniormedlem
****
Innlegg: 420
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #58 på: august 16, 2012, 20:12:06 pm »

Kan stemme det, forrige eier hadde en annen motor i bilen en stund. Takk for innput Glad
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #59 på: august 16, 2012, 20:13:58 pm »

Kan stemme det, forrige eier hadde en annen motor i bilen en stund. Takk for innput Glad
ta vare på den, hvis den virker så er den kjekk og ha for de med T4 plutselig kjøper jeg den en gang hvis min ryker Blunker
Loggført
Sider: 1 [2] 3 4 ... 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!