mai 05, 2024, 12:02:04 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 20
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Fra de glade 80 og 90 åra  (Lest 207102 ganger)
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #120 på: februar 23, 2010, 18:34:19 pm »

Tror ikke T-111 har bod her i distriktet. Men jeg har tatt feil før......

Om det ikke var T-111 så har det gått en så si lik en her i distriktet, eier bodde i Langesund. Må ha vært 93-94 en gang.... Var fin farge en gang det, husker jeg hadde en mintgrønn Bmw 320 Øyerulling
Loggført

http://www.typ15.com/                      

Porschebobla
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted: Eina Toten


Dolly :-)


Vis profil
« Svar #121 på: februar 27, 2010, 13:02:51 pm »

Er det noen som kjenskap eller noe historie på min porcheboble?? Hadde vært moro om det finnes noen bilder fra 80 tallet av denne Glad
Jeg kjøpte den i Fredrikstad høsten 2009. Da hadde den stått på en love siden 1994 etter det jeg fikk beskjed om. Jeg har tatt ut hele interiøret rengjort alt til minste detalj. Utvendig har jeg rubbet og polert. Blir vel lakkering neste vinter da lakken er slitt og det er noen sprekkdanelser her og der. Ny motor på 1915 bygges om dagen Gliser Håper noen har noe historie\bilder om denne Gliser Gleder meg masse til sommeren. Kommer til å dukke opp på noen treff også Gliser

MVH
GAR.


* Dolly 1.jpg (75.62 KB, 575x431 - vist 296 ganger.)
Loggført
Even Kirknes
Supermedlem
*****
Innlegg: 795
Bosted: Midt utpå ett jorde, i gamle Andebu kommume, nå Sandefjord



Vis profil
« Svar #122 på: februar 27, 2010, 13:32:55 pm »

Morten Gustavsen (gussi) her inne bygde den røde caben.

Ja hvor har det blitt av den bilen ? så den sist i Fredrikstad 1997. En i Skien eide den bilen en stund husker jeg....

Det var den ja, mente det var noe kjent med den. Han som eide den, hadde en rød speedster replica på samme tiden Gliser
Men den mint grønne T-111 lenger oppe i tråden, har den gått i grenlands området midt på 90 tallet? Ligner fææælt på en som jeg var med noen turer i på vidergående....
T-111 har aldri vært MINT grønn, og heller aldri hatt tilholdssted i grenlandsområdet så vidt meg bekjent. Hvis jeg ikke husker helt galt så solgte byggeren Trond Dahl fra Tønsberg bilen til en Simen, som også bodde i Tønsberg, som igjen solgte den til meg i 2005. Da hadde den stått i garasjen i noen år. Etter meg gikk den vel til Stavanger til Endre og etter det til en annen i klubben der nede.
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #123 på: februar 27, 2010, 16:25:26 pm »

Fargen kan vel heller kalles "Ninja grønn". Gjett hvem som har bilen nå etter at Vidar har hatt den en stund ?? Vidar kjøpte den jo av Endre S.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #124 på: februar 28, 2010, 10:50:42 am »

Vidar kjøpte av Endre som nå har kjøpt den tilbake igjen ja.
Og fargen er vel strengt tatt Mercedes ( type buss grønn ) såvidt jeg husker?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #125 på: februar 28, 2010, 11:49:38 am »

Der er jo min gode 69 cab lurer på hvor den er blitt av noen som vet

Jeg så en som var lik på parkeringsplassen utenfor Kongsberg næringspark for ca 3 vintre siden.
Sto ensom og forlatt ute, uten skilt, nedsnødd og frossen hele vinteren. Trist
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #126 på: februar 28, 2010, 19:21:49 pm »

Uansett hva fagen på T-111 heter så er den ikke videre lekker...... Siden felgene som "hører til" bilen er borte er kansje "sjela" borte og da er det vel lov å omlakkere den??
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #127 på: februar 28, 2010, 19:26:23 pm »

Synes bilen er drittøff jeg. Felgene som stod på sist var ikke noe å kjimse av. Fargen passer bilen utmerket med tanke på når den ble lakkert, det sier noe om tidsepoken bilen er ifra !! Hele bilen synes jeg er topp, ok, fargen er spesiell men den vekker oppsikt.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #128 på: februar 28, 2010, 21:24:59 pm »

Synes bilen er drittøff jeg. Felgene som stod på sist var ikke noe å kjimse av. Fargen passer bilen utmerket med tanke på når den ble lakkert, det sier noe om tidsepoken bilen er ifra !! Hele bilen synes jeg er topp, ok, fargen er spesiell men den vekker oppsikt.



Men hva er egentlig T-111 nå etter at felgene som bilen var så kjent for ikke lengere står på bilen? Jo den er bare ei grønn boble med litt 90-talls look.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Endre S
Supermedlem
*****
Innlegg: 2090
Bosted: Rogaland


Våre liv er summen av de valg vi har tatt.


Vis profil WWW
« Svar #129 på: februar 28, 2010, 21:54:49 pm »

Synes bilen er drittøff jeg. Felgene som stod på sist var ikke noe å kjimse av. Fargen passer bilen utmerket med tanke på når den ble lakkert, det sier noe om tidsepoken bilen er ifra !! Hele bilen synes jeg er topp, ok, fargen er spesiell men den vekker oppsikt.



Men hva er egentlig T-111 nå etter at felgene som bilen var så kjent for ikke lengere står på bilen? Jo den er bare ei grønn boble med litt 90-talls look.

10 poeng til deg...
Loggført

1974 1303 SilverBIGL
1971 1302 Cab
1963 Type 311
1967 Type 365 Squareback
X
1962 Type 343 Ghia 
1957 Type 111 (T111) 
1964 Type 311    
Type 1 are nice, Type 2 are cool, BUT Everyone knows, that  Type 3............RULE!\\\\\\\" 

-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #130 på: mars 01, 2010, 08:29:56 am »

Men hva er egentlig T-111 nå etter at felgene som bilen var så kjent for ikke lengere står på bilen? Jo den er bare ei grønn boble med litt 90-talls look.
[/quote]

Og gratulerer med årets duste-tittel:) Du starter friskt igjen med tilbakestående innlegg.
Loggført

Mvh

Marius
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #131 på: mars 01, 2010, 09:19:59 am »


Og gratulerer med årets duste-tittel:) Du starter friskt igjen med tilbakestående innlegg.
[/quote]


Er det meg eller innlegget du refererer til som tilbakestående? Googlet ordet og fannt følgende:
  
    Ordet "tilbakestående" brukes ikke lenger i den betydningen det en gang hadde. I dag bruker man gjerne samlebetegnelsen "psykisk utviklingshemmet" som er mer presist og ikke så belastet. Noen bruker jo "tilbakestående" som skjellsord!
Andre ord som ble brukt i tidligere tider, er "evneveik" "åndssvak" og "mongoloid". Disse ordene brukes ikke lenger om mennesker med redusert intellektuell kapasitet/nedsatt læreevne, fordi de dels er negativt ladet, dels misvisende. " Down syndrom" blir i dag brukt om mennesker som før ble kalt mongoloide, og det betegner at de har et ekstra kromosom som fører til en en rekke symptomer, både synlige og mindre synlige.
En betegnelse som i sin tid ble lansert på en Dissimilis-konsert, er "folk med bistandsbehov". Jeg synes det er et ganske bra uttrykk. Det er nemlig en av de tingene som kjennetegner psykisk utviklingshemmede, at de har ulike grader av behov for bistand. Noen klarer seg godt selv, med litt tilsyn og veiledning, andre har stort behov for hjelp i hverdagen.
Å være psykisk utviklingshemmet betyr ikke at man ikke utvikler seg, men det går gjerne senere enn det som anses som normalt, på noen områder. En kan være høytfungerende, eller ha mer behov for hjelp.
I gamle dager ble slike folk ofte gjemt bort eller behandlet dårlig, i dag har de heldigvis et rettslig og helsemessig vern i samfunnet, og kan ofte gjøre en god jobb med litt tilrettelegging.................

 Gliser Gliser Gliser Gliser Takk for en god latter.....
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #132 på: mars 01, 2010, 09:35:42 am »


 Gliser Gliser Gliser Gliser Takk for en god latter.....
[/quote]


 Gliser 
Noe sier meg at du ikke er alene i denne kategorien på forumet, så ikke ta det ille opp.  Osteaktig
Loggført
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #133 på: mars 01, 2010, 13:33:52 pm »

Men hva er egentlig T-111 nå etter at felgene som bilen var så kjent for ikke lengere står på bilen? Jo den er bare ei grønn boble med litt 90-talls look.

Og gratulerer med årets duste-tittel:) Du starter friskt igjen med tilbakestående innlegg.
[/quote]

*2
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #134 på: mars 01, 2010, 14:08:32 pm »

 Gliser
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #135 på: mars 01, 2010, 16:53:04 pm »

Bare inlegget:) Deg har jeg ingen ting i mot:)
Loggført

Mvh

Marius
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #136 på: mars 01, 2010, 17:54:55 pm »

Men hva er egentlig T-111 nå etter at felgene som bilen var så kjent for ikke lengere står på bilen? Jo den er bare ei grønn boble med litt 90-talls look.

Og gratulerer med årets duste-tittel:) Du starter friskt igjen med tilbakestående innlegg.
[/quote]

Ungdommen nå til dags - har ikke respekt for en skikkelig klassiker....  ;o) 
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #137 på: mars 02, 2010, 08:27:00 am »

Altid kjekt med litt forskjellige meninger. Men SE bilen nå da, ikke kom å si at den er en "vanlig grønn boble".
Hvor mange av de ordentlige boblene fra -80 og -90 tallet har overlevd ?? Stilen var jo en annen den gang, spesielt -80 tallet. For mange "nye" i miljøet vil de se stygge ut, hæslige, feil farge og ombygninger som idag ser helt idiotiske ut, ikke minst de som drev og ødela splitter, ovaler etc ved å henge på plastikfangere, lakke dem i neonfarger osv.
JA, smaken er som baken, delt.
Synes det er riktig å bevare noen av de "gamle", så får en mene hva en vil om utseende og fargevalg.
Det som er viktig, synes jeg, er å se på helheten og at eier synes selv den har en bra bil.
Uansett synes jeg T-111 er en kjempebil, farge og felger tatt i betraktning. Det skal være litt sånn med den bilen.
Tror Endre har fått tilbake Gullet sitt.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #138 på: mars 02, 2010, 08:34:01 am »

Altid kjekt med litt forskjellige meninger. Men SE bilen nå da, ikke kom å si at den er en "vanlig grønn boble".
Hvor mange av de ordentlige boblene fra -80 og -90 tallet har overlevd ?? Stilen var jo en annen den gang, spesielt -80 tallet. For mange "nye" i miljøet vil de se stygge ut, hæslige, feil farge og ombygninger som idag ser helt idiotiske ut, ikke minst de som drev og ødela splitter, ovaler etc ved å henge på plastikfangere, lakke dem i neonfarger osv.
JA, smaken er som baken, delt.
Synes det er riktig å bevare noen av de "gamle", så får en mene hva en vil om utseende og fargevalg.
Det som er viktig, synes jeg, er å se på helheten og at eier synes selv den har en bra bil.
Uansett synes jeg T-111 er en kjempebil, farge og felger tatt i betraktning. Det skal være litt sånn med den bilen.
Tror Endre har fått tilbake Gullet sitt.

Men hvem har felgene?
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #139 på: mars 02, 2010, 08:38:09 am »

Samme som har 356 bremsene :-)
Loggført

1961 T1 - Custom
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #140 på: mars 02, 2010, 08:40:31 am »

Litt enig med Kjetil S her.
Skulle gjerne likt å sett flere av 80/90-lookera sånn som de så ut i sine glansdager. Mange utrolige byggverk!!


 
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #141 på: mars 02, 2010, 08:43:20 am »

Samme som har 356 bremsene :-)

Det sier ikke meg stort.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #142 på: mars 02, 2010, 09:11:12 am »

Her er mine to ører;


*  (230.72 KB. 567x352 - vist 214 ganger.)


T111 sammen med et fåtall andre biler tilhører en epoke i hobbyen vår og disse bilene fortjener å bli tatt vare på eller restaurert tilbake til slik de var den gang de stod å glitret i solen på utstillinger. Hva som gjorde de forskjellige bilene betyr egentlig ikke så mye som at de faktisk ble bygget og utstilt. Men for meg så er det også begrenset hva du kan fjerne før du har ødelagt bilen helt.

En hypotese; Il tempo Gigante trenger en oppussing. Velger du da å selge radaren, trompeten, og hjulene med Firestonedekkene?

Det er et visst ansvar å eie disse bilene og dessverre er det slik at ikke alle skulle fått dette ansvaret. Der har dere min tennvæske.

Mvh
BB



Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #143 på: mars 02, 2010, 09:56:56 am »

Jeg er jo midt oppi dette 80 talls restaureringsgreiene for tiden.

I mitt tilfelle må jeg bytte ut en del biter på bilen nå. Bakskjermene er herpa av tidligere eier, fremskjermene byttes i samme slengen mens de "originale" settes på hylla. Panseret er dårlig og byttes, bakluka er full av sparkel og byttes mens motoren ble fjerna/slakta av en tidligere eier i Førde.

Mulig at noen av mine valg under restaureringen vil støte noen, men etter mitt hode er dette oppgraderinger hvor jeg samtidig tar vare på alle bitene slik bilen enkelt kan endres tilbake på ei helg ved en senere anledning.


Loggført

1961 T1 - Custom
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #144 på: mars 02, 2010, 13:51:17 pm »

Om 356 bremsene og disse felgene gjør hele t-111 så må jeg si meg uenig. Og hvorfor dette ble plukket av bilen å satt i hyller er meg et stor spørsmål. Men det er vel penger kan jeg tenke meg. Uansett syns jeg fuchs felgene passer bilen mye bedre enn di som sto på fra før av. Hvorvidt 356 bremser gjør mer susen en skivebremsene som står på den nå er for meg bare det faktum at sånne bremser sikkert ikke vokser på tre lenger.

Bilen står hvertfall godt i min garasjen, og jeg drar litt op smilet hver gang jeg henter ved å kikker på bilen. Endre henter vel denne når snø og salt er vekke fra veiene. Kansje i juli en gang...
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #145 på: mars 02, 2010, 14:01:46 pm »

Om 356 bremsene og disse felgene gjør hele t-111 så må jeg si meg uenig. Og hvorfor dette ble plukket av bilen å satt i hyller er meg et stor spørsmål. Men det er vel penger kan jeg tenke meg. Uansett syns jeg fuchs felgene passer bilen mye bedre enn di som sto på fra før av. Hvorvidt 356 bremser gjør mer susen en skivebremsene som står på den nå er for meg bare det faktum at sånne bremser sikkert ikke vokser på tre lenger.

Bilen står hvertfall godt i min garasjen, og jeg drar litt op smilet hver gang jeg henter ved å kikker på bilen. Endre henter vel denne når snø og salt er vekke fra veiene. Kansje i juli en gang...

Noen bilder av bilen slik den er nå, er det mulig å se det?
Loggført

http://www.typ15.com/                      

Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #146 på: mars 02, 2010, 14:53:51 pm »

Slik skal den vist være nå.....


Og slik var den.....


« Siste redigering: mars 02, 2010, 14:56:19 pm av Mr. Empiboy » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #147 på: mars 02, 2010, 15:07:44 pm »

Eller se her: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,1244.0.html
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #148 på: mars 02, 2010, 15:13:33 pm »

Men var det ikke en gang en svenske som hadde en oval (?) i lignende farge som T-111 men også med en liten fargematchet campingvogn på slep? Mener å huske det fra den gangen det var treff på stevneplassen i skien?
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #149 på: mars 02, 2010, 15:14:18 pm »

Det er vel mange som har endret -80 talls bilene etterhvert som de har skiftet eiere ! Noe til det bedre, noe til det verre. Stilen har jo endret seg en del og dermed har vel en del av bilene "mistet" noen -80 talls deler underveis.
Jeg sitter fortsatt med gamle biler av min -69 mod. -80talls looker og min 1303 stylet i 1988 og mimrer fælt og synes det er leit å vite at noen herpet bilene totalt før de ble skrotet. -69 modellen skulle aldri vært solgt, men da miljøet forsvant på slutten av -80 tallet ble det kulere å kjøre rundt i BMW 3 serie.
Min svoger som solgte en fullt kjørbar -57 modell T-1 i 1988 for 7500,- er fortsatt forbannet på seg selv over hva han gjorde. Like gøy fortsatt å spørre om han angrer  Gliser
Det artige er at jeg tror jeg har funnet den igjen, den står på samme låve som min -63 T-1. Må bare sjekke historikk. Reg.sted, alder og farge passer ! Har prøvd å få kjøpt den men eier vil ikke selge. Nå står den på lagring og mister mer og mer luft i dekk etc + at mus har begynt å gjøre sitt inntog.
Få opp flere bilder på denne linken over de gamle sliterne fra -80 tallet, jeg skal hjem å scanne inn min -69 !  Kult
Gleder meg til å se T-111 på veien snart. Den er et syn på mange måter.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 20
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!