mai 04, 2024, 03:57:42 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motorhjelp til 1303s i Dokka-området?  (Lest 689 ganger)
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« på: august 03, 2014, 17:30:40 pm »

Er det noen i Dokka-området som har muligheter til å ta en titt på en 1303s med motortrøbbel?

Midt i en lang 3. girsbakke begynte motoren i Bobla, en 1303s, å fuske og miste kraft. Måtte ned i 2., fikk fart på den igjen, gira tilbake opp i 3. Da svikta den helt - bom stopp. Nekta å starte igjen. Fikk trilla ned til et egnet sted å stoppe ved veikanten. Fikk start på den igjen, men den nekta å gå på tomgang. Da choken etter hvert gikk på igjen, fikk jeg start, og motor gikk fint igjen på tomgang. Kjørte videre og kom greit frem til gården vår i nærheten av Dokka. Den nekter fortsatt å gå noe særlig på tomgang når choke er helt av.

Bilen hadde før dette gått som ei kule på turen Trondheim-Ringebufjellet-Lillehammer.

Motor er en ekte bastard: F-blokk med dobbeltporta topper/sylindre.
Stiften ser ut til å lukke/åpne som den skal.
Utluftinga på tanken er dårlig/delvis tett, tror jeg, men aldri opplevd noe sånt som dette før, og jeg har kjørt bilen mye i sommer.
Tomgangsdysa/ventilen åpner med et hørbart klikk når tenninga skrus på.
Veldig fuktig og varmt vær - har prøvd kondensfjerner (kondens på tanken?).

Bilen har altså gått tilsynelatende bra igjen etter motorstoppen midt i motbakken. Men var jo ikke akkurat noen artig opplevelse. Så er det noen i Dokka-området som kunne tenke seg å ta en titt på bilen? Ta gjerne kontakt på tlf. 41170292 eller 61110757.
Loggført
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #1 på: august 04, 2014, 10:09:15 am »

Vel, da står bilen på et verksted som forhåpentlig har litt peil også på eldre biler. Livet med gammal bil er og blir ikke enkelt.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!