Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12
|
274
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når den er varm
|
på: september 02, 2010, 21:01:56 pm
|
Nå har vi (datteren og jeg) byttet kondensator og bensinpumpe, men det hjalp ikke. Bilen starter pent og går i ca 30-45 minutter. Da begynner den å rykke. Prøvde å gi gass da, og da smalt det (uforbrent bensin?) og etterhvert dør den.
Skal bytte bensinfilter i helgen, filteret stod på utgangen av pumpa.
En kollega mener det er problem med bensin-tilgangen når bilen blir varm. Gassresponsen blir også litt dårligere når den blir varm (Takk for turen John E!) Siden den antageligvis får for mye bensin når den blir varm, så gjenstår vel kanskje bare en overhaling av gasserne...?
|
|
|
276
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når den er varm
|
på: august 26, 2010, 21:23:26 pm
|
Forgasserservice i Drøbak kan sikkert skaffe pakninger og deler ,men Byman som driver stedet er nesten pensjonist så tid tar laang tid. Ringte Forgasserservice i Drøbak tidligere i sommer, og selv han var skeptisk. Han mente det var vanskelig å få deler til disse.
|
|
|
277
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når den er varm
|
på: august 26, 2010, 20:41:21 pm
|
Takk for utfyllende svar, Squareback! Tenkte jeg skulle ringe til hotshop i morgen og bestille kondensator og bensinpumpe. Har også snakket med en kollega som er tidligere bilmekaniker. Han skal gå over motor for å sjekke tenning, ventiler m.m. Sjekket i dag om det var vakum på bensintanken. Åpnet lokket etter en kjøretur, men følte ikke noe "sug" når jeg åpnet. Tetninger rundt tennpluggene er Ok. Kablene er nye. Mener ikke det er bobler i luftfilteret. Forgasserne bekymrer meg litt. De er amle (Zenith 32ndix). Disse virker det som det er vanskelig å få deler til. De svetter litt også.. Og til slutt: Formotstanden er et avsluttet kapittel Hva skal jeg si; Jeg ELSKER VWNorge. Må donere en slant ved neste lønning!
|
|
|
279
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når den er varm
|
på: august 26, 2010, 19:47:27 pm
|
Hva er egentlig formotstanden til? Har kjørt en tur nå, med ny coil men uten motstand. Bilen går aldeles nydelig, helt annen snert over motoren nå Tidligere har jeg ikke ønsket å kjøre fortere enn 90 på E6, men i dag koste jeg meg i 100 på svingete veier! Men uansett: Etter 45 minutter begynte bilen å fuske igjen. Kjørte hjem og parkerte, stoppet bilen og fikk faktisk start på den etter ett par minutter. Det er ny rekord! Hva er neste skritt? Condensator, bensinpumpe?
|
|
|
281
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når den er varm
|
på: august 26, 2010, 17:04:09 pm
|
ja, så står jeg der da... I veikanten med motorstopp.. Det viste seg at den gamle coilen var koblet feil! Ny coil med forstand er montert riktig. grønn ledning fra minus på coilen til fordeler. den gamle coilen hadde ikke motstand. Motoren gikk myyye penere nå, men bare etter 10 minutters kjøring begynner bilen og fuske. Spesielt på pådrag. Til slutt stopper den helt. Sånn sett så er den værre en før. Da begynte den å slite etter ca 1 time. Kondensator er ikke byttet ennå. Det at coilen var feilkoblet, hva kan følgene bli. Og må tenning justeres igjen? Nå er det bare å vente til bilen blir kald..
|
|
|
282
|
Forum / 1302/1303 / Sv: 1303 - Bildetråd
|
på: august 26, 2010, 12:33:09 pm
|
Denne var jo bra. Skal kose meg med den i kveld Fikk tak i den hos Hoffmann-Speedster.com Mye interessant her ogsÅ!
|
|
|
285
|
Forum / Problemløseren / Koble coil med formotstand
|
på: august 25, 2010, 17:13:36 pm
|
Dumt spørsmål fra nybegynner:
Skal koble coil med formotstand. Regner med at formotstanden skal mellom coil og fordeler!? (grønn plussledning fra coil..)
|
|
|
287
|
Forum / Old speed / Sv: Hva er old speed?
|
på: august 25, 2010, 13:49:13 pm
|
Kanskje litt dårlig formulert fra min side. Tenkte litt på hvor gammelt det må være for å kalles old speed. Kan en 1303 med tidsriktig trim kalles old speed?
|
|
|
289
|
Forum / Snikk-snakk / Raid GT-ratt, nav
|
på: august 25, 2010, 12:53:20 pm
|
Kan få tak i et Raid GT-ratt med nav, navet passer til VW 1200 - 1974.
Vil dette passe på 1303 - 1973?
|
|
|
290
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting
|
på: august 25, 2010, 07:16:14 am
|
Kom til moss i morgen på VW Treff så blir du nok spottet ;-) *sukk* Rekker det ikke denne gangen heller. Stressa så det holder om dagen... Men; bare en uke til neste onsdag! (skal prøøøve da..)
|
|
|
291
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor stopper når den er varm
|
på: august 23, 2010, 10:42:42 am
|
OK, takk for tips.
Vet ikke om denne teorien holder mål, men: Kan det være dårlig lufting fra tanken, slik at det kan bli undertrykk i tanken? Dersom det lufter bare litt, så vil det jo sakte fylle seg opp med luft igjen etter en liten tid. Jeg får kjøre bilen varm og åpne bensinlokket for å høre om det suser kanskje..
|
|
|
294
|
Forum / Problemløseren / Motor stopper når den er varm
|
på: august 22, 2010, 20:02:23 pm
|
Har en 1303 med 1600 motor, med 2 x Zenith forgassere. I dag opplevde jeg 2 motorstopp på vei til og fra SCC.
Etter å ha kjørt i ca én time virker det som om motoren kveles (litt usikker her!) Da må jeg vente 10-20 minutter før jeg får startet igjen.
Motoren er generelt lett å starte når den er kald, men vanskelig når den er varm.
Tok en vannflaske og sprutet litt på innsuga for å prøve å kjøle de ned, men vanskelig å si om det hjalp noe.
Alt av tenningsdeler er byttet og justert, forgasserne er også justert på verksted etter beste evne.
Begynner å bli lei nå...
|
|
|
299
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Dino ratt
|
på: august 19, 2010, 21:35:44 pm
|
Har jo litt lyst på det, men litt for moderne. Kunne tenke meg noe som passet bedre til en 1973-modell..
|
|
|
|