november 10, 2024, 21:39:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 815919 ganger)
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #480 på: april 09, 2012, 20:03:15 pm »

Nå har jeg booket depo plass (Area A) på SCC for Putte!
Så nå er det ingen vei tilbake  Kult
og jeg skal stå og drekke øl mens du står og tjuner.  Gliser
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #481 på: april 09, 2012, 20:09:47 pm »

Nå har jeg booket depo plass (Area A) på SCC for Putte!
Så nå er det ingen vei tilbake  Kult
og jeg skal stå og drekke øl mens du står og tjuner.  Gliser

Hurra!!!
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #482 på: april 09, 2012, 20:27:43 pm »

Nå har jeg booket depo plass (Area A) på SCC for Putte!
Så nå er det ingen vei tilbake  Kult

Kommer opp å heier. Glad Og plager deg litt samtidig. Blunker
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #483 på: april 09, 2012, 20:51:49 pm »

Nå har jeg booket depo plass (Area A) på SCC for Putte!
Så nå er det ingen vei tilbake  Kult

Kommer opp å heier. Glad Og plager deg litt samtidig. Blunker

Hurra!!
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #484 på: april 10, 2012, 12:22:57 pm »

Gratulerer med oppstart.

Ang. Sand seal.
Jeg kommer ikke til å kjøre sand seal igjen om det ikke er nødvendig. Ser ikke poenget, kjører jo stort sett på asfalt. Min fikk jeg ikke tett og den var myk og fin, så den burde vært tett. Min mening er rett og slett at åndinga må gjøres bedre slik at ikke oljedampen har noen mulighet til å stikke av den veien.
Returen fra ringen rundt oljepumpa er åpen? Liten lekkasje i pakningen til pumpa kan gjøre mye søl på samme plassen. (bare ett tips.)
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 605
Bosted: Moss


1967 T2


Vis profil
« Svar #485 på: april 10, 2012, 20:22:34 pm »

Nå har jeg booket depo plass (Area A) på SCC for Putte!
Så nå er det ingen vei tilbake  Kult

Tøft, sniker meg innom for en titt jeg også Glad
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #486 på: april 10, 2012, 22:43:46 pm »

Skal love deg at hvis eg i det hele tatt kommer meg til scc, så skal eg stå godt plassert på campingen med lillebror hengeren og mye kaldt å drikke! Gliser
Der er det både hjerterom og husrom så kanskje du til og med får se at eg er hyggeligere enn på nettet... Glad

Drag banen holder eg meg nok langt unna for å spare girkassen, lommeboka og den totale ydmykelsen! Blunker
Men kom veldig gjerne på bore treffet midt i juni, da kan du kjøre mot meg og mange andre på bane, noe du ser ut til å trives med når du har kjøpt inn slike dekk... Blunker
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #487 på: april 10, 2012, 23:05:40 pm »

Skal love deg at hvis eg i det hele tatt kommer meg til scc, så skal eg stå godt plassert på campingen med lillebror hengeren og mye kaldt å drikke! Gliser
Der er det både hjerterom og husrom så kanskje du til og med får se at eg er hyggeligere enn på nettet... Glad

Drag banen holder eg meg nok langt unna for å spare girkassen, lommeboka og den totale ydmykelsen! Blunker
Men kom veldig gjerne på bore treffet midt i juni, da kan du kjøre mot meg og mange andre på bane, noe du ser ut til å trives med når du har kjøpt inn slike dekk... Blunker

Jeg ser som regel alltid det positive i folk Dalland. Å jeg gleder meg til å hilse på deg i levende live!
Hvis jeg har tid og anledning så kommer jeg gjerne på treffet på Bore.
« Siste redigering: april 10, 2012, 23:57:54 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #488 på: april 11, 2012, 00:18:36 am »

Drag banen holder eg meg nok langt unna for å spare girkassen, lommeboka og den totale ydmykelsen! Blunker
Men kom veldig gjerne på bore treffet midt i juni, da kan du kjøre mot meg og mange andre på bane, noe du ser ut til å trives med når du har kjøpt inn slike dekk... Blunker
Jøss feiger du ut nå?
Hva sliter mest? et par striper eller et par timer på rundbane :-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #489 på: april 11, 2012, 05:50:38 am »

Ja det lurer jeg på også Trond, men det som er sikkert er at 1. gir er mer utsatt når en kjører drag.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #490 på: april 11, 2012, 07:20:38 am »

Helt klart, men man kan kjøre utenom vannet, droppe burnout og la gatedekka spinne istedet for å dra på max med godt grep.
Men selvsagt er det jo god unnskyldning ;-) så jeg forstår jo...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #491 på: april 11, 2012, 10:35:13 am »

Bane kjøring tyner en bil, drag kjøring knuser en bil.
Og eg kjenner meg selv såpass at med engang eg står på startstreken har eg glemt alt som heter forsiktighet.

Har Eivind lyst til å flise meg så finner vi alltid en øde vei ute ved revebanen.. Øyerulling
Loggført

Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #492 på: april 11, 2012, 10:41:57 am »

Ja for hvorfor ødelegge girkassen lovlig og tryggere når man kan gjøre det ulovlig og til fare for andre?
eh
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #493 på: april 11, 2012, 10:54:41 am »

Kjører du bane aktivt Dalland?

Eivind, du sa i starten at du bygger motor for både og. Jeg trodde at dragrace motor og girkassa er ca urbukelig på bane. Blir spennende å se hvordan det skal funke for deg dersom du drar til banekjøring også.

Men du har bygd bilen mer som banebil en dragracer (i hvert fall startpunkt var slik om jeg ikke tar feil). Har du snudd nå?
Hvor kan jeg lese om din girkasse? Har du tråd på det?Glad

Mange spørsmål men sånn blir det... Blunker
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #494 på: april 11, 2012, 12:11:57 pm »

Kjører du bane aktivt Dalland?

Eivind, du sa i starten at du bygger motor for både og. Jeg trodde at dragrace motor og girkassa er ca urbukelig på bane. Blir spennende å se hvordan det skal funke for deg dersom du drar til banekjøring også.

Men du har bygd bilen mer som banebil en dragracer (i hvert fall startpunkt var slik om jeg ikke tar feil). Har du snudd nå?
Hvor kan jeg lese om din girkasse? Har du tråd på det?Glad

Mange spørsmål men sånn blir det... Blunker

Bilen er laget/satt opp for gate/banebruk.
Girkassen er en 1303s kasse med standard utveksling på 1-3 gir og et langt 4 gir (0,82 om jeg husker rett). Den har også Quaife ATB diff og 930 akslinger.
Så på SCC så holder det nok med tre gir. Det er Ernst Atle i Søgne som har laget kassen min. jeg kjenner ikke alle detaljene.
Så bilen skal primært brukes på gata, men i helgene på bane og rett frem på SCC. Tror det skal gå bra jeg Blunker
« Siste redigering: april 11, 2012, 12:13:40 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #495 på: april 11, 2012, 13:03:05 pm »

jeg kan stå for bil med blålys om det skulle komme til skuddvekslinger på landeveien Osteaktig
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #496 på: april 11, 2012, 15:01:08 pm »

I dag har jeg og Berger booket dynotime hos Anders Ringstad. Vi fikk time den 9. mai kl 12.00
Så nå skal Putte og den sorte Ghia´n få vist frem musklene sine  Kult
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #497 på: april 11, 2012, 15:03:50 pm »

I dag har jeg og Berger booket dynotime hos Anders Ringstad. Vi fikk time den 9. mai kl 12.00
Så nå skal Putte og den sorte Ghia´n få vist frem musklene sine  Kult

Og vi GLÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆDER oss ja!!!  Gliser
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #498 på: april 11, 2012, 15:07:40 pm »

I dag har jeg og Berger booket dynotime hos Anders Ringstad. Vi fikk time den 9. mai kl 12.00
Så nå skal Putte og den sorte Ghia´n få vist frem musklene sine  Kult

Og vi GLÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆDER oss ja!!!  Gliser

Gjett om!!!

Sees i Bug Rent garasjen om noen timer  Kult
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #499 på: april 11, 2012, 17:59:25 pm »

Satt å så på bilder av kollektorer og kom plutselig over noe som typisk nok irriterer en som meg. Osteaktig
Vi er vant til at Amerikanske firmaer lyger og finpusser på produktene sine på nettet men skuffende at tyskerne følger etter.
Sammenligning av din CSP eksos og deres bilde på nettsiden.
Da begynner man å tenke, tror dere at csp leverte ett umodifisert anlegg til den velkjente testen til magasinet som de også har så mye reklame hos..?


Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #500 på: april 12, 2012, 13:25:46 pm »

I går var det å skru ut motoren, tømme den for olje, demontere eksos, varmepotter og kjøleblekk.
Alt dette ekstraarbeidet for at vi kjørte inn Kamakselen med enkle fjærer  Øyerulling


* 1.jpg (89.43 KB, 900x672 - vist 421 ganger.)

* 2.jpg (92.24 KB, 900x672 - vist 394 ganger.)
« Siste redigering: april 12, 2012, 13:35:24 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #501 på: april 12, 2012, 16:14:46 pm »

Flinke!
Husk å etterstram toppene. Glad
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #502 på: april 12, 2012, 17:01:07 pm »

Flinke!
Husk å etterstram toppene. Glad

Jo takk!
Å det skal vi huske  Glad
Håper å få satt inn motoren med doble fjærer i løpet av neste uke. Er super duper gira på å få kjørt noen mil med den nye motoren  Kult
Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #503 på: april 12, 2012, 17:09:24 pm »

Er det magic 200hk som er målet?
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #504 på: april 12, 2012, 17:18:44 pm »

Er det magic 200hk som er målet?
Det var på ingen måte ett mål når prosjektet startet. Men om jeg klarer å få 200 hk (dynapack hk) så skal jeg ikke klage  Kult
Jeg vet ikke om det er noen som har klart å få 200 hk (NA motor) med de toppene jeg har. Kanskje noen som vet hva "rekorden" er??
: http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1181
044 ULTRA MAG PLUS w/44 x 37.5mm S/S valves, CNC Porting

Målet har alltid vært å kunne bruke Putte på gata, lengre turer (dagsturer på 10-20 mil), kjøre han på bane og på stripa i helgene. Samtidig at den ser temmelig orginal ut. Kall den en "Sleeper" eller en "Rum Runner"
Når det kommer til hk så har det egentlig bare ballet seg på. 120 hk, 140 hk 160-180hk?
« Siste redigering: april 12, 2012, 17:31:26 pm av Eivind (Putte) » Loggført
TURBO
Gjest
« Svar #505 på: april 12, 2012, 17:24:31 pm »

Tøft uansett Gliser  Morsomt og ikke minst lærerikt å følge med i tråden her Glad Lykke til videre Blunker
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #506 på: april 12, 2012, 17:27:16 pm »

Tøft uansett Gliser  Morsomt og ikke minst lærerikt å følge med i tråden her Glad Lykke til videre Blunker

Hyggelig at du liker Putte prosjektet Ingar.
Har selv lært masse på temmelig kort tid. Men jeg er fortsatt en "Noob".
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #507 på: april 15, 2012, 18:51:45 pm »

Var innom Hot Shop før helgen å fikk tak i tre forskjellige reimhjul. Så vi prøver igjen til uken. Trutt skal den bli uansett til slutt  Kult
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #508 på: april 16, 2012, 08:23:11 am »

Det var på ingen måte ett mål når prosjektet startet. Men om jeg klarer å få 200 hk (dynapack hk) så skal jeg ikke klage  Kult

Husk nå på at Dynapack`en kun gir deg faktisk effekt på drivhjulene. Deretter må man omregne for å få effekt i motoren og det er her du finner rom for diskusjoner.

Stau pau, nå har sesongen startet.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #509 på: april 16, 2012, 10:34:20 am »

Sitat
Husk nå på at Dynapack`en kun gir deg faktisk effekt på drivhjulene. Deretter må man omregne for å få effekt i motoren og det er her du finner rom for diskusjoner.
Mvh
BB

Ringstad har visst lagt inn 12% driverkstap på dynapacken så det er teoretiske motorhk.
i allefall det som blei kjørt på tidligere Dynoday i følge Jee.
12% er i mine øyne altfor mye på boble style driverk.

og er tapet i en girkass lineært ....?

MEN han kan sikkert vise EKTE drivhjuls  HK hvis han/dere vil
« Siste redigering: april 16, 2012, 10:37:55 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!