4442
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt Schwarzer Peter Type 1 66 modell
|
på: juli 15, 2010, 20:17:09 pm
|
Alt du trenger får du nok tak i nytt. Les igjennom et par av prosjekttrådene til Tistlo. Der er som regel hele prosessen fra rust til nytt stål, med tekst, tips og ikke minst bilder Lykke til. Det skal jeg gjøre ja. Gutten har jo flere bobler en godt er! Bør få en viss erfaring med rust nå tenker jeg..
|
|
|
4444
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt Schwarzer Peter Type 1 66 modell
|
på: juli 15, 2010, 19:30:41 pm
|
Artig å se hvor bra pågangsmot det er i garasjen her Stå på blir bra detta her. Bare vent Når jeg kommer til stykke der jeg skal prøve å lære å sveise og jeg møter motgang, da skal vi se på pågangsmot.. Var på Unneberg i dag og handla plater.. Noe extra plater ble bestilt og har en liste med deler liggende klar når det går fremover her... Om jeg gleder meg? Absolutt! Da må jeg sitere meg selv her gitt... Fikk slutte tidlig på jobb, så siden fruen tusla i hagen sneik jeg meg inn i garasjen og skulle demontere litt deler på karrosen. Tenkte da samtidig å gå over med skrutrekker for å sjekke litt rust osv.. Rust ja... Pågangsmotet mitt fikk seg en skikkelig knekk der.. Skrapet alle hjulhus rene (skal vaske bort restene i helga) og fikk ett overblikk.. Det starta med at jeg sjekket for rust innvendig i bilen.. Og det fant jeg.. I overkant mye av syns jeg... Venstre side innvendig Høyre side invendig Høyre hjulhus Venstre hjulhus Foran Nå er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre med denne karrosen da jeg kjenner mine egne begrensinger. Jeg kan IKKE sveise så her tør jeg ikke begynne å lære. Er for komplisert for meg. Flyndra skal jeg alltids klare å lappe sammen. Men her sånn? Tviler.. Hva tenker dere? Kan dette lappes sammen med nye plater? Eller skal jeg like godt bare ut og leite etter et karros i bedre tilstand? Meninger?
|
|
|
4446
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt Schwarzer Peter Type 1 66 modell
|
på: juli 14, 2010, 18:50:25 pm
|
Artig å se hvor bra pågangsmot det er i garasjen her Stå på blir bra detta her. Bare vent Når jeg kommer til stykke der jeg skal prøve å lære å sveise og jeg møter motgang, da skal vi se på pågangsmot.. Var på Unneberg i dag og handla plater.. Noe extra plater ble bestilt og har en liste med deler liggende klar når det går fremover her... Om jeg gleder meg? Absolutt!
|
|
|
4449
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins type2
|
på: juli 12, 2010, 12:17:14 pm
|
Lakkerer dere hjemme i garasjen? Gulvvarme??? Vannbåren varme da altså??
jepps......... Jævli kult! Lov å komme på besøk og myse en dag? Holder til i Andebu selv jada bare gi meg et pip. 92097311 er der hele uka, men mest i kveldene Kult! Sender deg en sms Resultatet ser jo helt konge ut!
|
|
|
4451
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins type2
|
på: juli 11, 2010, 21:40:57 pm
|
Lakkerer dere hjemme i garasjen? Gulvvarme??? Vannbåren varme da altså??
jepps......... Jævli kult! Lov å komme på besøk og myse en dag? Holder til i Andebu selv
|
|
|
4455
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt Schwarzer Peter Type 1 66 modell
|
på: juli 11, 2010, 14:34:50 pm
|
Stilig detta. Så ut som et ålreit prosjekt dette. Blir moro å følge med på denne!
Jo takk! Og skal bli moro å bygge den også. Det er meste er "klart", mangler bare litt lønn så jeg får bestilt inn sveisedeler og reist på ferie. Så i august blir det 2 strake uker på verksted/i garasjen!
|
|
|
4456
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt Schwarzer Peter Type 1 66 modell
|
på: juli 11, 2010, 13:39:49 pm
|
Du likar å kjøyra bil sidan du skal til berlin og henta sveisegass? AGA her i landet har jo ein veldig bra gass som heiter MISON 18 den bruker dei fleste som sveiser bil og den er bra.+ att du slepp reisa so langt for å få tak i den Men skal du til berlin so er det nok mangen plasser der nedover som du kan få kjøpt sveisedeler over disk, men eg er ikkje akkuratt lommekjent so eg kan nok ikkje hjelpa deg med det.. Men eg ser att dette kjem til å gå unna! verstaden er klar til å ta imot bilen så då er det berre å setta igang! Har tysk samboer så vi skal på ferie til svigers nede i Berlin Så ting er billigere der nede kontra her! Samt vi får besøk 4-5 ganger i året så ikke noe problem med deletilgang og bytte av gassflaske Men skjønner tanken din Men det jeg faktisk har funnet ut selv etter å ha ringt ned til dem og fått de til å sjekke rundt; deler til Käfer er faktisk ikke mye billigere en her på berget! Verkstedet er klar! Tirsdag etter jobb blir karrosen flytta hit. Hengeren står klar.
|
|
|
4458
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt Schwarzer Peter Type 1 66 modell
|
på: juli 10, 2010, 16:50:49 pm
|
Skjer lite på verksted.. I går og i dag har jeg jobbet tidligvakt og hadde lovet fruen å tusle hjemme i dag. Men DET passa meg bra! For har planer om å fikse bunnpanna på verksted og karrosen her hjemme i garasjen. Da kan jeg både pusse opp Boble OG samtidig "være hjemme litt" som fruen kaller det.. Så ettermiddagen gikk med til å rydde og lage "bukk" i garasjen. Passet bra med noen kalde pils mens man jobber Så, her skal karrosen settes i stand til lakk; Leker litt med tanken om å lakkere den her hjemme. Må høre med min faste lakkerer først om han gidder å gjøre det her, eller om karrosen må fraktes til jobben hans. Time will show! Skål
|
|
|
4459
|
Min klubb / Klubbsnakk / Sv: Hvem trenger lokale?
|
på: juli 10, 2010, 09:41:03 am
|
Skal si jubelen står i taket og dørene blir løpt ned her Enig! Har selv ett 100 kvm verksted i Andebu, men hadde jeg ikke bodd her hadde jeg leid ditt! Billig!
|
|
|
4460
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt Schwarzer Peter Type 1 66 modell
|
på: juli 09, 2010, 15:30:46 pm
|
Men brukande forstillingsrøyr er tilgjengelig brukt og billig Puma kontra senkespindlar, ved liten senking(dvs ikkje asfalt skrapar) so vil senkespindlar gje deg meir komfort ettersom resten av forstillingen er orginal. puma har ein tendens til å verta steinhard og lite fjøring ved senking(spesielt då mykje senking..) Men det er jo opp til deg. Linker til sveisedeler i tyskland?? er mangen der nede som har alt mulig, MEN prisane på deler i tyskland har ein lei tendens til å verta altfor høge.. Mags på forumet har vel nokon linkar til deg Jeg hadde i utgangspunktet sett for meg å bruke senkespindler. Men så har jeg oppdaga hull i forstillinga ved støtdemperfeste øverst. Ganske stort hull under der. Så jeg tror jeg går for "vanlig/standard/ Puma evt en original forstilling fin for rust. Til uka skal jeg jobbe beinhardt med Bobla for å sjekke for enda mer rust. Har noen uker på meg enda, pga sveisegassen står i Berlin
|
|
|
4461
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt Schwarzer Peter Type 1 66 modell
|
på: juli 09, 2010, 12:13:59 pm
|
skal du senke moderat anbefaler jeg spindler, det får du til de fleste forstillinger.
Er det jeg lurer på ja. Fikk akkurat ett tilbud på spindler jeg vurderer å slå til på... Men trenger liksom "tusen andre" ting først. Sveisedeler.. Men da er det altså bare å montere senkespindler på eksisterende forstilling så er vogna x antall tommer lavere? Ca 2,5" senker de fleste senkespindlene i tillegg bygger de ca en halvtomme mer utover, sjekk i såfall at du får beholde femboltmønsteret da de fleste balljointforstillinger har 4x130 boltmønster. Ellers har du jo alt du trenger for å bytte over fra din opprinnelige, til en puma Takk! Da har jeg en viss pekepinne på hva senkespindler utgjør Oppdaga også at det var rusthull i forstillingen min, ved demperfeste oppe. Så det ser stygt ut at jeg rett og slett må bytte hele sulamitten...
|
|
|
4462
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt Schwarzer Peter Type 1 66 modell
|
på: juli 09, 2010, 11:20:45 am
|
skal du senke moderat anbefaler jeg spindler, det får du til de fleste forstillinger.
Er det jeg lurer på ja. Fikk akkurat ett tilbud på spindler jeg vurderer å slå til på... Men trenger liksom "tusen andre" ting først. Sveisedeler.. Men da er det altså bare å montere senkespindler på eksisterende forstilling så er vogna x antall tommer lavere?
|
|
|
4463
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt Schwarzer Peter Type 1 66 modell
|
på: juli 09, 2010, 10:03:42 am
|
Senke vogna? Sitter på jobb nå og har vel lest her inne på forumet i 3 strake timer nå. Ja, lite å gjøre på jobb Allikevel har jeg ikke fått klart svar på det jeg lurer på ang senking. Spørsmål; Denne har jeg nå. Hva trenger jeg av denne for å evt flytte over på en Puma forstilling? Eller skal jeg bare få tak i en dyktig sveiser og kappe av 1" og bruke den jeg har?? En justerbar Puma forstilling må vel kanskje være ideelt for meg som bare skal senke en liten anelse... Eller rett og slett bare montere senkespindler? Om de passer på denne forstillingen?
|
|
|
4465
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt Schwarzer Peter Type 1 66 modell
|
på: juli 08, 2010, 17:28:29 pm
|
Detta ser bra ut!! Du har komt dramatisk igang på kort tid Bunnplato var i bra stand den, so og sei alle plassar det er rust på bilen din er dei vanlige rustfellene.. solenge du ikkje kjøper ei restaurert bobla so er det rust på dei plassane, men du får jo kjøpt rep. plater til alle dei plassane, sjølv om kvaliteten på platene er VELDIG varierande, billigt= tynt blekk og elendig passform og dermed mykje arbeid for å montera og få det til å sjå bra ut. dyre plater kan faktisk vera lika bra som orginalt, men det er jo alt etter kor mykje du legg i rustsveisinga.. det skal forresten ikkje vera skvettlappar framme, det er nok heimamekk. Og dei tullingane som har sandblåst bilen kunne jo ha tatt seg bryet med å ta vekk tectylen før dei begynte å sandblåsa.. Beste måten å få det vekk på er med malingskrapa, etterpå fidla og tynnar/whitesprite etc då får du vekk alt. Men da skal verta morro å fylga med her ! Hvor handler du plater av god kvalitet da? Unneberg? Sendte de mail i går med smørbrødliste, men ikke fått svar.
|
|
|
|