Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4
|
61
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min '71 1302S Vinterprosjekter...Oppdatert med nye bilder side 5
|
på: november 16, 2009, 11:23:10 am
|
Litt oppdateringer:
Å montere bassen slik som jeg har gjort her kan forøvrig anbefales! Den spiller vanvittig presist til å være en 12" stram og fin bass og ikke slik overdøvende buldring som det ofte blir..(kan også skyldes elementet, men dette er bare noe jeg har fått en gang så vet ikke mer om det)
Dersom du skal ha det slik vil jeg anbefale at du lager noen kasser under høyttalerne i hattehylla. Ellers er det stor mulighet for at den subben kommer til å banke liv-skiten ut av de som står i hattehylla En 12-tommer flytter MYE luft...
|
|
|
64
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sauepels til setene
|
på: oktober 15, 2009, 10:18:05 am
|
Om det skal bli bra så bør du vel ha litt erfaring med symaskin, eller aliere deg med en som har. Og det er godt mulig at du bør ha en symaskin med litt power, om du skal sy i kuskinn. Sørg ihvertfall for at du får tak i nål som er beregnet for skinn. Men ja - kuskinn hadde blitt helt konge!
|
|
|
67
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bremser igjen...
|
på: september 09, 2009, 20:28:04 pm
|
Stanga som går inn i hovedsylindern har vel ca en mm dødgang før den presser på sylinderen inni pumpa. Skal jeg isteden "forspenne" systemet og justere den så langt inn at jeg har pedal med en gang?
|
|
|
69
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bremser igjen...
|
på: september 09, 2009, 18:54:09 pm
|
Det kaller jeg kjappt svar Nei ikke noe luft når jeg åpner på hjulsylindrene, men hvor mange "tråkk" skal det komme klar væske uten bobler før det er greit?
|
|
|
71
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bremser igjen...
|
på: september 09, 2009, 15:40:23 pm
|
Har gjort det og... Dog bare en gang. Må jeg kjøre flere turer og legge til etterhvert slik at det får slitt seg til?
|
|
|
72
|
Forum / Problemløseren / Bremser igjen...
|
på: september 09, 2009, 14:14:33 pm
|
Hei! Sliter litt med bremsene. Har bytta alt av rør, slanger, pumper osv. Og bremsene funker sånn nesten, men jeg har sykt lang vandring på pedalen før det stopper no' særlig (vi snakker pedalen inn i torpedo'n hvis jeg tar i litt - føler meg nesten litt som Reodor Felgen ) Og jeg har justert bolten inn i hovedpumpa så den nesten akkurat ligger på (hvis du skjønner) Har jeg fortsatt luft i systemet? Synes liksom jeg har luftet som bare det, men noe er muffens... Tips mottas med takk!
|
|
|
77
|
Forum / Problemløseren / Sv: Kingbolt
|
på: september 02, 2009, 18:01:45 pm
|
Men hva er sjansen for at jeg glir gjennom en EU-kontroll med samme feilen? Sorry for å rappe tråden din men min er borte Og kan noen slenge på et bilde som viser hvor man evt. strammer...
|
|
|
80
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 72 1302 roadster
|
på: juni 04, 2009, 20:16:48 pm
|
Det er i hvertfall ingen som har lik bil som meg når jeg er ferdig... Det er mye som gjenstår enda, må få tak i nye vinduer så jeg kan finne ut hvor store vinduer jeg kan ha på sidene bak, lurer også på å heve taket en cm eller to i bakkant for å få profilen til å bli bedre, det er for mye jobb å senke frontruta, det gidder jeg ikke begynne på. Trur jeg ville droppa bakre sidevinduer helt jeg - bare fylt igjen hele. Og så trukket hele greia i canvas/"cabstoff", enten sort eller matche bilens farge. JA-Ja-JA !!!! En Carson-top hadde blitt heeeelt riktig (google litt). Må si jeg er imponert av Hardtop-prosjektet så langt, og du skal ha skryt hvis du kommer i havn med det. Trenger du forresten bakrute? Tenk deg hva du sparer av arbeid (og kanskje løsninger som ser litt hjemmemekk ut).... Keep up the good work
|
|
|
83
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Boble med dieselmotor
|
på: august 05, 2008, 11:53:11 am
|
Husker en reportasje i Bilsport for sikkert 15 år siden, der en litt halvgal svenske hadde bygd om en T1 (std boblemotor) til diesel-drift... Da slipper du jo både adaptere og alskens annet. Lykke til!
|
|
|
85
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: FreddyB sin '66
|
på: juni 24, 2008, 12:20:04 pm
|
Denne twotonen synes jeg er helt sjef, subtilt heter det vel Men T-bars har jeg aldri helt skjønt, synes det ser helere ut med fangere. Kule GT-seter baki All-in-all: NICE RIDE!
|
|
|
86
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow
|
på: mai 29, 2008, 13:14:26 pm
|
Hehe... Har vært inne på tanken selv, å lage noe a'la ashpoden (som forresten var litt skøyeraktig) ved å disekrere en MP3-spiller og få lagt displayet inn bak "vinduet" i ramma, og få ordna med noen knapper. Skulle la seg gjøre men er nok litt mekk...
|
|
|
88
|
Forum / Problemløseren / Sv: Taksenking
|
på: april 28, 2008, 11:11:03 am
|
Som Rocket-racing sier hadde vel ting vært noe enklere om du hadde hatt en med flat front-rute (men det har'u jo ikke...) Mener det likevel skal kunne la seg gjøre ved å kutte den buede ruta, om jeg ikke husker feil så er'e vel å "skjære" glasset først på den ene siden av lamineringen og deretter på den andre, og så helle på lighter-bensin og fyre opp som gjelder for å få glasset til å sprekke i risset. Uansett hva du gjør tror jeg nok at du burde gå til innkjøp av "how to chop tops" http://www.amazon.com/Tex-Smiths-How-Chop-Tops/dp/1878772074Her finner du nok en hel del info om emnet. Lykke til !!!
|
|
|
90
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Familiens prosjekter (far og sønn)
|
på: april 26, 2008, 15:00:07 pm
|
Tror jeg velger å ta bobla til kodal i morgen ja. Men hvis det sprutregner tar jeg det opp til vurdering. Vet om noen som skal oppover herifra, men ingen av de jeg pleier å vanke på slikt med hadde tid til å være med, selv om jeg fristet med å få sitte på i min "show-stopper".
Hmmmmmm...... Ble veldig fornøyd med rød sidene!
"Showstopper" var kanskje skrevet med en hvis grad av ironi, men bilen er jo pokker meg døds-feit. Ikke for å fornærme noen, men dette var vel an av de kuleste bilene i Kodal om man ser på stuket. Denna kjerra har attitude. Kjør på videre!
|
|
|
|