mai 03, 2024, 22:06:21 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: teste bensinpumpe for bensinvarmer?  (Lest 1616 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« på: januar 10, 2010, 11:51:11 am »

Har fått kjøpt 4 stk komplette bensinvarmere, alle gløder og vifta sviver.
Men hører ikke noen lyd eller tegn på at bensinpumpe sviver.
Når disse får strøm direkte, skal de vise tegn til liv ved direkte kobling?
Glemte batteriet hjemme, bruker bare en 12V 12amp strømforsyning, men 12 A burde være nok til å drive bensinpumpe direkte?
Ingen irring på polene.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 10, 2010, 12:29:58 pm »

Bensinpumpa skal "tikke" fort når den er tom for bensin. Og "tikke" ett klikk for hvert sekund ca når den er riktig innstillt.
Loggført
sem
Supermedlem
*****
Innlegg: 546
Bosted: Sarpsborg



Vis profil WWW
« Svar #2 på: januar 10, 2010, 12:52:57 pm »

Instilling av bensinpumpe: Skru inn hele råden m/membranen inn i selve pumpa.Deretter tilbake 3.5
omdreininger. Nå er bensinkapasiteten riktig innstillt.
Innstilling av stiftene: Skru vekk plastikk deksel. Åpningen av stiftene skal være 1 mm. Husk å gjøre rent og olje inn forsiktig fjærene.
Det kan også hende at pumpa di vil virke om du prøver å la den suge litt bensin.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 10, 2010, 13:12:54 pm »

pumpene har en tendes til å sette seg , og må ofteset plukkes opp og gjørese rene
noen ganger er membranen defekt.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: januar 11, 2010, 17:36:35 pm »

Takk for de gode råd.
Men at jeg stikker enden av slangen ned i bensin og får DET til å starte den, tror jeg er litt søkt...  Gliser
Tar opp noen av pumpene og filer, justerer og smører.
Har skrevet ut Slide series No 23 og, den var veldig bra. Har liget på dass i en uke, så nå har jeg pugget den Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #5 på: januar 11, 2010, 20:08:58 pm »

Har søkt over hele verden etter original look fuel lines complett med bajonettkoplinger. Kan ikke se det finnes, men er ganske sikker på at om noe gidder å lage, kan de selge i bøtter og spann.

Jeg får lage noen selv, og heller bruke "AN jukse klemmer" på Biltema stålpmspunnede slanger.
Disse på bildet under bruker jeg på alle slanger for ventilasjon og bensin.


* fittings.jpg (89.84 KB, 301x800 - vist 97 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #6 på: januar 13, 2010, 19:15:43 pm »

Det du egentlig trenger i tillegg til slanger og endekoblingene du allerede har er vel slike presshylser. Trees på slangen og presses 6 kantet i spesialpresse. Vet ikke hvem som selger slike, men har fått laget til mitt apparat på jobben, og det ser originalt ut synes jeg.


* brass-ferrules-hose-crimping-2.jpg (15.3 KB, 355x324 - vist 94 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Kongen
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #7 på: januar 13, 2010, 22:19:35 pm »

Har søkt over hele verden etter original look fuel lines complett med bajonettkoplinger. Kan ikke se det finnes, men er ganske sikker på at om noe gidder å lage, kan de selge i bøtter og spann.

Jeg får lage noen selv, og heller bruke "AN jukse klemmer" på Biltema stålpmspunnede slanger.
Disse på bildet under bruker jeg på alle slanger for ventilasjon og bensin.

TESS fikser slanger som ser nesten identiske ut som de orginale. De klemmer på de orginale overgangene også. Kosta vel ca kr 300 for nye slanger, ferdig med overganger.  Glad

Om du tilfeldigvis har en bensinpumpe til overs, er jeg interessert i å kjøpe en av deg!  Blunker
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: januar 20, 2010, 18:06:18 pm »

He he.. Tror ikke jeg vil selge noen av pumpene.. Sysler med tanken å montere en eller to i Kombi campen....
Eller bygge et 3,5kw varmeaggregat til å ha i forteltet så jeg får tørka sokkene mine på SCC...

Men fikk "barefordideterdegpris" på Tess. Kr. 200.- m/mva ferdig montert, alle nye slanger, pakninger og klemkoblinger...
Noe sier meg at jeg ikke kan bytte leverandør av sveisegass på en stund...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!