mai 04, 2024, 01:44:07 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Noen som kan dreie noe for meg til selvmordsdørene til T-1776  (Lest 827 ganger)
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« på: januar 17, 2010, 12:16:05 pm »

Trenger å få laget noen nye deler til boltene som skyves inn i døra fra A-stolpen for å hindre at disse slår opp i fart. Hvis dere ser på bildene jeg har lagt ut på vårt lokale forum http://www.srvwk.com/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?2577 så er det litt lettere å forstå hva jeg vil.

Selve bolten er koblet til en defa sentrallåsmotor som står nede i sida ved a-stolpen denne går gjennom ei hylse som på det ene bildet. De minste delene er skrudd i fremkant av døra.

Har et komplett sett (som på bildet) og har i tillegg den andre delen som skal inn i døra. Resten har Stian som eide bilen sist rota bort.

Jeg vil denne gang ha det slik at delen som monteres i døra har større diameter på hullet slik at det er litt slingringmonn. Litt av grunnen til at defa motorene var utslitte kan være at de sleit hver gang bolten bomma litt på hullet.

Dersom noen kan dreie til noe liknende som dette vil jeg sette stor pris på det. Betaler selvfølgelig.

Dette er en av de siste utfordringene jeg har for å få en gammel 80 talls klassiker på veien.
Loggført

1961 T1 - Custom
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #1 på: januar 17, 2010, 12:30:40 pm »

Regner med du kan finne noen som bor nærmere, men det burde jo være en enkel sak å dreie. Finne noen bolter, dreie ned og borre et hull i midten.
Hvilken diameter er det på den glatte pinnen og gjengetykkelsen på de andre?
Si fra viss jeg skal hjelpe  Glad

Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #2 på: januar 17, 2010, 18:02:49 pm »

Skal se om jeg klarer å finne noen her lokalt som kan hjelpe, hvis ikke kan jeg skaffe bolter og sende alt til deg Svein Terje....
Loggført

1961 T1 - Custom
AMV
Nybegynner
*
Innlegg: 7
Bosted: hordaland



Vis profil
« Svar #3 på: januar 20, 2010, 22:57:12 pm »

hei.
eg kan dreie til deg men eg holder til i bergen da Glad

til andre som evt er intressert så har eg et verksted i bergen sentrum med det meste av utstyr om noen trenger deler laget Glad
Loggført

vw camper 73
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #4 på: januar 21, 2010, 08:35:53 am »

En av våre VWenner i Stavanger har meldt seg. Blir så godt atte. Beklager at jeg ikke har oppdatert tråden og takker for tilbudene.
Loggført

1961 T1 - Custom
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!