mai 03, 2024, 13:19:51 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oljetrykk  (Lest 2078 ganger)
split 1950
Nybegynner
*
Innlegg: 41
Bosted:


Vis profil

« på: februar 23, 2014, 19:57:36 pm »

Hva er rett oljetrykk på ein vw motor på 1200 ccm 25 hk
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #1 på: februar 23, 2014, 22:46:35 pm »

Har hørt 30-40 psi
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #2 på: februar 24, 2014, 10:03:39 am »

0,5-1 bar på tomgang. Og 3-5 bar opp i turtall. Min erfaring på motorer som har ruslet å gått hvertfall Glad
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: februar 25, 2014, 08:36:22 am »

0,5 bar? Når slår giveren ut?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #4 på: februar 25, 2014, 09:11:23 am »

0,3 ?
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #5 på: februar 25, 2014, 09:23:35 am »

Den originale bryteren trigger lyset på 0.3 bar. Ettermarked VDO trigger på 0.5 mener jeg.

På varm olje, 0,8 - 1,0 bar på tomgang og deretter ca 1 bar pr 1000 omdr opptil ca 5 bar.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: februar 25, 2014, 11:38:27 am »

På 1302 (1915cc turbo) har jeg over 8bar når jeg starter, om det er kaldt ute. Synker til 1-2bar når skikkelig varm. Har blåst et par pakninger på HP1 filteret, men jeg bruker den egentlig kun om "sommeren"..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

split 1950
Nybegynner
*
Innlegg: 41
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: februar 25, 2014, 22:46:08 pm »

Eg har 3 bar på tomgang og på 1200- 1500 omdr. Motoren har ny veiv og lager. Er dette for høyt trykk ?
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #8 på: februar 25, 2014, 22:53:34 pm »

Jeg synes det høres helt flott ut.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #9 på: februar 25, 2014, 23:57:35 pm »

Gene Berg trykkreduksjonsventil i oljepumpelokket hindrer oljefilter eller slangebrudd.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #10 på: februar 28, 2014, 11:19:52 am »

Gene Berg trykkreduksjonsventil i oljepumpelokket hindrer oljefilter eller slangebrudd.

Hmm.. skal kikke på det. Ikke redd for slangene, det er de beste de klarte å få tak i på TESS. De var så dyre at jeg måtte får dem til å sponse halvparten.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

1300Jone
Juniormedlem
**
Innlegg: 60
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #11 på: februar 28, 2014, 11:27:38 am »

Det eneste det lokket gjør, er og sende ufiltrert olje rett inn i galleriet Øyerulling
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #12 på: februar 28, 2014, 11:57:14 am »

Feil!!  Berg og CSP lokkene med reduksjon sender oljen tilbake før oljepumpedrevene.

Det eneste det lokket gjør, er og sende ufiltrert olje rett inn i galleriet Øyerulling
Loggført

1300Jone
Juniormedlem
**
Innlegg: 60
Bosted: Stavanger


Vis profil

« Svar #13 på: februar 28, 2014, 11:59:15 am »

OK, da lærte vi noe nytt i dag og Blunker jeg hadde noe bugpack greier, og der gikk det rett på galleriet, med tilhørende resultat....
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!