mai 22, 2024, 08:07:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Erfaring med justerbar bakstilling T-1  (Lest 1194 ganger)
Arndal
Medlem
***
Innlegg: 100
Bosted: Levanger, Nord-Trøndelag



Vis profil
« på: september 07, 2009, 20:12:27 pm »

Noen som har prøvd denne??
http://www.unneberg-bil.no/mab/webshop_frame_hoved?p=i&id=10638

Enkel og holdbar justering..!? godkjenning..?
Må være my enklere enn å ta inn og ut aksling får å få rett høyde!!
Loggført

'66 Boble - Prosjekt
'65 Boble - Delebil
+ 8 volvoer, 1 opel  Glad
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #1 på: september 07, 2009, 20:21:55 pm »

Etter hva jeg har hørt, så er disse kun brukelige for finjusteringen etter senking. Du kan ikke forvandle en orginal høy bil til en griselav ved kun å montere disse. Du må også vri fjærplatene til sånn ca ønsket høyde.

Her må gjerne noen arrestere meg om jeg skutt bom.

Godkjenning av dette kan du glemme. Men det er lov å håpe kontroløren ikke legger merke til dem.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Arndal
Medlem
***
Innlegg: 100
Bosted: Levanger, Nord-Trøndelag



Vis profil
« Svar #2 på: september 07, 2009, 20:27:19 pm »

Okei, det er slik å forstå..
Noen som vet ca hvor mye man justere høyden med slikt!?

EU-kontrollen går vel greit uansett, når jeg tar den selv! hehe Blunker
Loggført

'66 Boble - Prosjekt
'65 Boble - Delebil
+ 8 volvoer, 1 opel  Glad
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: september 07, 2009, 20:39:33 pm »

...allow about 1 _” of up or down adjustment...

Så 2" vandring sånn jeg skjønner det.

Du må nok grovjustere først skal det endres radikalt, og da har du jo gjort halve jobben sånn sett.
Men de er jo veldig fine til å finjustere, for det skal jo sies at å få det helt spot on er en del jobb på grunn av at selv om du justerer til samme vinkel kan torsjonsstavene være litt forskjellige.


Loggført
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #4 på: september 09, 2009, 10:44:56 am »

Jeg har benyttet disse på min T1 siden 1995. Har ingen dårlige erfaringer. Min bil var litt "Skakk" bakfra både før og etter senking, slik at finjusteringen ble utført med dette. I ettertid har jeg justert disse opp max, som gav ca 1" mer klaring for å trekke tilhenger.

Disse er ikke godkjent til gatebruk men så er det da heller ingen "myndigheter" som ser forskjellen...
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
Arndal
Medlem
***
Innlegg: 100
Bosted: Levanger, Nord-Trøndelag



Vis profil
« Svar #5 på: september 09, 2009, 14:46:54 pm »

Jeg har benyttet disse på min T1 siden 1995. Har ingen dårlige erfaringer. Min bil var litt "Skakk" bakfra både før og etter senking, slik at finjusteringen ble utført med dette. I ettertid har jeg justert disse opp max, som gav ca 1" mer klaring for å trekke tilhenger.

Disse er ikke godkjent til gatebruk men så er det da heller ingen "myndigheter" som ser forskjellen...

Høres jo ikke dumt ut, må bli slike tror jeg Glad
Loggført

'66 Boble - Prosjekt
'65 Boble - Delebil
+ 8 volvoer, 1 opel  Glad
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!