Det et er få det er hyggeligere å møte på enn Holmsen og så mye som han farter rundt er jo mulighetene for det gode De bussene har vært grunn til mang en sen kveld i trivelig lag på de rareste steder de siste årene, håper det blir mange flere i årene som kommer
Hmm.. Har tilgang på det som skal være en bra orig kanal fra en '67. Regner med det er forskjeller men er den lik nok til at det kan moddes? Usikker på hvilken side det er. Det er visst du også siden det står høyre side i prosjekttråden og venstre her
Noen som har en velfungerende '61-'65 kasse til overs? Dvs 1200 kasse med korte aksler. Kan vel leve med en '66 1300 også. En komplett kasse på Østlandet er å foretrekke..
Jeg kjøpte for noen år siden den beste kvaliteten de har på Unneberg (tyske) og må si jeg var veldig fornøyd med passform og generell kvalitet på dem De ble montert på en oval med alle sine originale skjermer på plass og passet veldig bra.
lågmilare, daily driver, original big, med litt 80 talls stæsj...
Helt konge! Kult å se en original slik bil i de fargene. Minus "stæsjet" er det akkurat slik jeg husker bobler fra barndommen. Sikkert mye fordi ei venninne av muttern hadde en grønn Big med lys beige stoffinteriør som jeg ofte var passasjer i. Kunne godt tenkt meg en slik selv men som du sikkert vet er de "umulige" å finne i god originalstand. Ta godt vare på den der!
Neste samling på Zita skulle vært nå førstkommende torsdag. Pga skummel værmelding og et par andre faktorer blir det utsatt til neste torsdag, altså 10.09. Om noen har sterke innvendinger til det så får dere skrike ut
Jeg tror vi skal vente og se hvordan det faktisk blir før vi svartmaler for mye. Forslaget er fremmet for å gjøre det enklere å eie veteranbil, ikke kun for en snever gruppe med bevaringsverdige biler. Dette er noe som har kommet til i ettertid og som jeg har vanskelig for å tro at blir gjennomført. Ser heller for meg feks at det blir lengre intervall (hvert 5.år) på alle veteranbiler men at det flytende fritaket på 50 år kanskje bare vil gjelde "bevaringsverdige". Noe sånt bør vi i tilfelle kunne leve med.
trodde du høgde den røde asap etter at du henta den jeg ser du ;-)
Neida, den har (desverre...) for mye sjarm til det. Går til og med for egen maskin Den skal sveises opp og fikses mekanisk uten å gjøre mer enn høyst nødvendig med det ytre. Som du vet er bilen alvorlig rusten men noe skal man jo ha å finne på Har samlet bortimot alt som behøves av sveisedeler så den står bare og venter på at andre prosjekter skal bli ferdige og at arbeidslysten skal ta overhånd.
Tommel opp! Kult at du ble "ferdig" og ingen tvil om at den skilte seg ut på SCC. Inspirerer meg litt til å fyre opp sveiseapparatet og ta tak i en rød '65 jeg har stående på låven. Ikke helt ukjent for deg den heller
Bra nok til at det tok ganske lang tid før jeg så splittfronten på veggen For å roe nervene dine enda mer kan jeg informere om at jeg har eget soverom i år Snakkes i morra!
Tradisjonen tro ønsker Screwdrivers absolutt alle velkommen til T-Bar-B-Q på fredag kveld!
Verdens beste Build-It-Yourself burgere, kald pils, skitprat og stemingen vi alle lever på til neste gang.. Det har blitt sagt at man bare kjøper en burger av gangen fordi det er så trivelig å stå i kø
2 ytre splines er alvorlig mye. 1 ytre er også mye.. Men å justere i hele ytre eller indre er feigt Ihvertfall flaks om det blir akkurat slik man ønsker. Ved å justere en indre og en motsatt ytre (eller omvendt avhengig av om man skal opp eller ned..) forandres høyden ca 5mm. Så det er faktisk mulig å få nøyaktig ønsket høyde med litt innsats. Stå på du, så blir nok dette her bra!
Sjekk jording. Både fra batteriet til bilen og sløyfa som jorder girkassa. Irr og/eller løse tilkoblinger her kan gjøre ugang. Det kan også være foringen i girkassehuset ditt, den som lagrer opp tuppen på startmotoren. Bilen er en '63 med original girkasse og motor? Fremdeles 6V? Hvis ikke kan foringen være feil..