mai 06, 2024, 08:26:12 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan justere jeg puma forestilling min??  (Lest 2462 ganger)
jayster
Supermedlem
*****
Innlegg: 1067
Bosted: The land of no return!


"IN RUST WE TRUST!!!"


Vis profil
« på: mars 12, 2011, 11:36:21 am »

Hei jeg ha puma på min 69 model boble men den er ganske så hardt foran å ikke så gøy hvis skulle kjøre over hul i veien den er rett å slett stiv som bare det!
Lurte litt å heve den litt men er usikker på hvordan jeg skal gjore dette.noen som ha effaring med dette.mvh jayster
Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 12, 2011, 12:33:33 pm »

Desverre er mange puma slik, fyll opp med fett i nipplene til det tyter ut av bærearmene. Sjekk at Demperene dine er av typen korte hvis bilen er lav. Får lite demping om demperene dine ligger i bunn....
På øvre og nedre rør på forstillingen din ca i midten er det noen muttere, løsne disse imens bilen står på bukker. Da løsner du en tannet plate som igjen går inn i en motsatt tanngard fastmontert på forstillingsrørene dine. Forutsatt at dette ikke ser sveiset fast da( som det strengt tatt skal være).
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Adax (Buskebil)
Seniormedlem
****
Innlegg: 329
Bosted: Kongsberg


"Aeris tepesco plebis plaustrum"


Vis profil
« Svar #2 på: mars 12, 2011, 12:34:49 pm »

jekk opp bilen din, også løsner du muttetene som sitter mitt på forstillingen det er en umbrako med 2  låse muttere, da vill hjulene falle litt ned men du må kanskje hjelpe litt til, så strammer du bolten igjen, prøv deg fram lit med høyden.

Ble litt rotete dette men håper det er litt til hjelp
Loggført



Dare to be different.
"Aeris tepesco plebis plaustrum"
jayster
Supermedlem
*****
Innlegg: 1067
Bosted: The land of no return!


"IN RUST WE TRUST!!!"


Vis profil
« Svar #3 på: mars 12, 2011, 15:27:13 pm »

jekk opp bilen din, også løsner du muttetene som sitter mitt på forstillingen det er en umbrako med 2  låse muttere, da vill hjulene falle litt ned men du må kanskje hjelpe litt til, så strammer du bolten igjen, prøv deg fram lit med høyden.

Ble litt rotete dette men håper det er litt til hjelp
Så det er ikke så vanskelig da?
Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #4 på: mars 12, 2011, 17:36:01 pm »

det er veldig enkelt å justere, er bilen din sinnsykt lav bør du bytte bærekuler som er for senking. jeg skal kjøpe meg sånne siden bilen er så lav av den "rir på bærekulene, da blir bilen VELDIG stiv og stutt å kjøre.

men hvor mange cm er det mellom bakken og bunn av forstillingsrøret?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
jayster
Supermedlem
*****
Innlegg: 1067
Bosted: The land of no return!


"IN RUST WE TRUST!!!"


Vis profil
« Svar #5 på: mars 12, 2011, 18:00:41 pm »

det er veldig enkelt å justere, er bilen din sinnsykt lav bør du bytte bærekuler som er for senking. jeg skal kjøpe meg sånne siden bilen er så lav av den "rir på bærekulene, da blir bilen VELDIG stiv og stutt å kjøre.

men hvor mange cm er det mellom bakken og bunn av forstillingsrøret?
11-12cm tror jeg
Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #6 på: mars 12, 2011, 18:01:12 pm »

det er veldig enkelt å justere, er bilen din sinnsykt lav bør du bytte bærekuler som er for senking. jeg skal kjøpe meg sånne siden bilen er så lav av den "rir på bærekulene, da blir bilen VELDIG stiv og stutt å kjøre.

men hvor mange cm er det mellom bakken og bunn av forstillingsrøret?

Hvor kjøper du disse bærekulene? Må nok ha slike jeg og da min er senket maks på pumaen Kult
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #7 på: mars 12, 2011, 18:10:01 pm »

hotshop sa de hadde ihvertfall. jeg har pumaen min litt under halv og dropspindler, da har jeg 5cm klaring mellom bakken og forstillingsrøret
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #8 på: mars 12, 2011, 18:12:51 pm »

hotshop sa de hadde ihvertfall. jeg har pumaen min litt under halv og dropspindler, da har jeg 5cm klaring mellom bakken og forstillingsrøret

Er noe rundt der min lå også, men nå har jeg montert senkespindler. LOWER LOWER!!!!
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #9 på: mars 12, 2011, 18:34:30 pm »

går det ann å stille pumaen opp?  Sjokkert hvor gjør man dette? er det ikke bare en vei den går ann å stille  Øyerulling
Loggført
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #10 på: mars 12, 2011, 19:05:34 pm »

er jo det martin det er nedover, men min hang med hjulene i lufta med dropspindler og puma i bunn, så nå blir det luft for å sleppe ned litt til  Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
jayster
Supermedlem
*****
Innlegg: 1067
Bosted: The land of no return!


"IN RUST WE TRUST!!!"


Vis profil
« Svar #11 på: mars 12, 2011, 19:44:02 pm »

går det ann å stille pumaen opp?  Sjokkert hvor gjør man dette? er det ikke bare en vei den går ann å stille  Øyerulling
Er jo en fordel å ikke mister tenner nå man kjøre over litt grus på veien! Osteaktig
Loggført

1973 1300s En eiers bil. aka "Buzz"
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #12 på: mars 12, 2011, 19:54:26 pm »

går det ann å stille pumaen opp?  Sjokkert hvor gjør man dette? er det ikke bare en vei den går ann å stille  Øyerulling
Er jo en fordel å ikke mister tenner nå man kjøre over litt grus på veien! Osteaktig
det er derefor det er kjekt med gebiss  Gliser som foreksempel ta det ut før man kjører inn veien til scc
Loggført
j0achim
Juniormedlem
**
Innlegg: 53
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #13 på: juli 06, 2011, 21:45:01 pm »

Trenger tips jeg prøver å heve min puma men boltene fjerer så ekstremt at jeg klarer ikke flytte de, jeg klarte å flytte den nederste til ca halv, men den øverste er tung som bare det og med tanke på hvor knotete det er å komme til den er det ikke sjangs å rikke den. ( mutre og tann skive er tatt av )
Loggført

j0achim
Juniormedlem
**
Innlegg: 53
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #14 på: juli 06, 2011, 22:23:31 pm »

Fant løsningen, så jeg får vel skrive i tilfelle noen står låst en gang. Har senke dempere som gjorde det umulig å dra den nok ned. Tok de av og så var det lett, jekket den til ønsket hakk!
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!