mai 05, 2024, 09:40:57 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: innjustering type 4  (Lest 997 ganger)
Padden
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: bergen


Vis profil

« på: november 26, 2011, 10:57:00 am »

Har akkurat satt inn en type4 i 914, men sliter litt med å få den til og gå pent. Det er en trimmet motor, men jeg vet ikke helt hva som er gjort. Ihverftall hvassere kam, dobble 45 dellorto og 009.
Den starter og går, men må ligge og massere gassen for og holde den i gang. Hvis jeg prøver og holde gassen i ro dauer den uavhengig av turtall. Jeg har skiftet bensinpumpe fra en "no name" til en facetpumpe men har ikke trykkregulator. Kan for høyt trykk gi slike symptomer?
Evt noen som kan peke meg i retning til hvor jeg bør begynne?
Er ny til dette med doble gassere Glad
Loggført
Padden
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: bergen


Vis profil

« Svar #1 på: november 26, 2011, 12:04:03 pm »

Etter litt mer prøving og feiling går de nesten brukbart på tom gang, men dauer på turtall hvis ikke jeg "masserer" gassen. Tenningstidspunktet forskyver seg heller ikke med turtallet men er fast på fem grader fortenning som på tomgang.
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #2 på: november 26, 2011, 12:13:52 pm »

Du må nok ha høyere tenning, hvilken str er tomgangs dysene ? Har du sykronisert gasserne ?
Loggført
Padden
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: bergen


Vis profil

« Svar #3 på: november 26, 2011, 12:31:49 pm »

Stiftåpning og fortenning på tomgang er justert, dyseoppsettet vet jeg ikke. Men motoren er ikke nybygget og har vært kjørt med i en annen bil der alt funket greit. Fordeleren trekker ikke ned tenning når turtallet øker, det kan vel gi slike symptomer?
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #4 på: november 26, 2011, 14:47:05 pm »

Fordeleren skal trekke OPP  tenningen, og  5 grader på tomgang er uansett for lite
Loggført
Padden
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: bergen


Vis profil

« Svar #5 på: november 26, 2011, 14:52:32 pm »

Ned off kårs, jeg tenkte litt baklengs. Haynes sier fem grader, men det er jo med orginal fordeler. Hvor mye fortenning bør jeg ha på tomgang? 009 fordeler om det gjør noe fra eller til.
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #6 på: november 30, 2011, 23:47:32 pm »

Må ha 28 -30 ved fullt utslag på vektene, mye viktigere enn det du har på tomgang. Da kommer gradene på tomgang av seg selv....
Loggført
Padden
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: bergen


Vis profil

« Svar #7 på: desember 01, 2011, 05:57:27 am »

Takk, fant forøvrig ut at alle tenningsmerkene var vekk. Er en 914 med orginal kjøling så den må justeres ned igjennom "hullet", og malingsprikker kan vel ikke forventes og vare i førti år. Etter litt frem og tilbaker fant jeg tdc og nå går den greit. Har ikke justert med tenningslampe siden merkene er vekk.
Monterte også en wbx tenning jeg hadde liggende.
Den ene gasseren flommet også over for et par dager siden, men når jeg skulle montere bensintrykssregulatoren i går flommet det ikke så da lot jeg det være inntil videre.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!