mai 12, 2024, 18:18:15 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tips om hvordan montere barnesete i cab. Noen?  (Lest 1051 ganger)
Mr.Bubblehead
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Bodø


Vis profil WWW

« på: mai 14, 2010, 13:54:48 pm »

Dattra mi på 2,5år har fått 56caben min og da må jo ho selvf. få
være med på tur.
Men skal jo være godkjent barnesete. Noen som har montert noe slikt?

K1t
Loggført

Member of The Split Cruisers.
OilDropMan
Medlem
***
Innlegg: 228
Bosted: Vestby



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mai 14, 2010, 14:20:42 pm »

Jeg løste tilsvarende utfordring i "samme type bil" med magebelte boltet fast under baksetet. Dette fungerte meget bra til å feste barnesetet. Ungen sitter jo uansett i seler som sitter i selve barnesetet. Kjørte med midtmontert barnesete for best mulig vern ved evt. sidekollisjon.

Fordelen med denne løsningen er at selene kan puttes under baksetet og være skjult når det ikke brukes.

Loggført
Mr.Bubblehead
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Bodø


Vis profil WWW

« Svar #2 på: mai 14, 2010, 14:58:18 pm »

Jeg løste tilsvarende utfordring i "samme type bil" med magebelte boltet fast under baksetet. Dette fungerte meget bra til å feste barnesetet. Ungen sitter jo uansett i seler som sitter i selve barnesetet. Kjørte med midtmontert barnesete for best mulig vern ved evt. sidekollisjon.

Fordelen med denne løsningen er at selene kan puttes under baksetet og være skjult når det ikke brukes.



Har tenkt samme, men sliter med de stolene jeg har får og dem festet.
Festa du festene for beltene gjennom bunnplaten?
Loggført

Member of The Split Cruisers.
OilDropMan
Medlem
***
Innlegg: 228
Bosted: Vestby



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mai 14, 2010, 22:14:43 pm »

Jeg løste tilsvarende utfordring i "samme type bil" med magebelte boltet fast under baksetet. Dette fungerte meget bra til å feste barnesetet. Ungen sitter jo uansett i seler som sitter i selve barnesetet. Kjørte med midtmontert barnesete for best mulig vern ved evt. sidekollisjon.

Fordelen med denne løsningen er at selene kan puttes under baksetet og være skjult når det ikke brukes.



Har tenkt samme, men sliter med de stolene jeg har får og dem festet.
Festa du festene for beltene gjennom bunnplaten?

Festet med skruer i karosseriet, akkurat i kanten der hvor karosseriet møter bunnplata. Slik sett er de nok festet i både karosseriet og bunnplata. Her er det jo skruer originalt så det er ikke boret noen ekstra hull.
Loggført
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #4 på: mai 15, 2010, 13:12:50 pm »

Jeg fant ut at det ble best å ha barnesetet i forsetet, da jeg syntes ungen kom så høyt opp i baksetet. Da tok jeg å brukte selene i bilen som en hadde gjort i bruksbilen. Så tok jeg de stroppene bak på barnesetet "de en som regel fester i kroker i gulvet" å festet de i den plata baksetet ligger på......Funket som fy det Glad
Loggført

http://www.typ15.com/                      

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!