mai 11, 2024, 10:40:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Nybegynner bygger motor...  (Lest 924 ganger)
aho
Juniormedlem
**
Innlegg: 59
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: november 08, 2010, 17:59:21 pm »

Heisann,

For å lære litt har jeg en kjøpt en F0... 1300 motor som forhåpentligvis er på vei hjem snart. I den forbindelse har jeg tenkt å skru alt i deler og så begynne på scratch.
Mulig jeg er litt traust, men jeg ser for meg en standard motor når jeg er fredig...

Har lest litt rundt og det er jo et vell av muligheter. Målet er å få en driftsikker motor som tusler og går leeeenge. Jeg vet ikke status på motoren jeg får snart, men jeg ser vel for meg at alt av lagere samt nytt sylindersett må til. Og her er det jo myyye å velge i.
Jeg regner med det også er kvalitetsforskjell på slike sett. Hva bør man velge?

Alle tips om hva man bør - og hva man må bytte - mottas med takk. Håper noen kan forbarme seg over en uten så mye erfaring.

God til å bygge lego i sin tid da   Glad

Og bøkene er på plass, så plutselig vet jeg kanskje hva jeg prater om...  Glad
« Siste redigering: november 08, 2010, 20:06:59 pm av aho » Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 12, 2010, 09:37:20 am »

Lag en prosjekttråd da, så skal du se at det kommer en røys med kommentarer om hva du bør og ikke bør gjøre, hva du burde gjort og ikke burde gjort, osv..!  Osteaktig De som er flinke å ta gode bilder og legge ut systematisk og i kronologisk rekkefølge får som regel mer oppmerksomhet enn de som bare skriver noen ord om hva de har gjort.
Generelt er det vel også greit å sørge for at alt rengjort så godt som mulig FØR du begynner, og UNDERVEIS, og sørge for at du har nødvendig verktøy tilgjengelig. Systematikk er løsningen her, merk skikkelig og sorter delene slik de hører sammen om du skal bruke noe opp igjen. Lykke til, motor er morro!
« Siste redigering: november 12, 2010, 09:39:35 am av RZR-Andy » Loggført
aho
Juniormedlem
**
Innlegg: 59
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: november 12, 2010, 16:41:35 pm »

En god idé. Da får vi se om det blir en tråd av motoren.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!