Overhaling av SOLEX 34 PICT-forgassere (billedtråd)

<< < (2/12) > >>

JFP:
Før montering var det å gå en siste runde med rensevæske og trykkluften for å blåse ting rent i alle kanaler.


 Forgasser06.jpg (41.2 KB. 501x480 - vist 810 ganger.)

JFP:
Justering av flottørkammeret: Det skal være i underkant av 2 cm fra væskenivået til kanten av bensinkammeret. Toppdekselet monteres, og med trakt og slange gjelder det å fylle bensin på forgasseren til flottørventilen stopper tilførselen. Nivået i beholderen reguleres med å shimse på én eller flere skiver på flottørventilen. Én skive holdt greit her, og bensinen hadde riktig nivå.


 Forgasser07.jpg (37.81 KB. 517x480 - vist 1058 ganger.)

JFP:
Ferdig resultat.
Dette er en SOLEX 34 PICT-4 (kom i 1976). Det er siste versjon forgassere med forsterket akselerasjonspumpe med automatisk temperaturregulering av mengden bensin på kald/varm motor.


 Forgasser08.jpg (51.4 KB. 578x480 - vist 950 ganger.)


Og dette er en SOLEX 34 PICT-3, som er standard på 1600:


 Forgasser09.jpg (46.76 KB. 568x480 - vist 1036 ganger.)


Siste testing på motoren – den gikk helt OK.


 Forgasser10.jpg (56.8 KB. 640x471 - vist 1000 ganger.)

Superbeetle:
Wow! :)

Imponerende resultat! Gøy lesing! Føler at min egen forgasseroverhaling ble satt litt i skyggen nå.. ::)

Tistlo:
Kjempebra tråd! Mykje god info her! Og resultatet er jo som nytt :)
Er det lov å spørra kor mykje det kosta å el-forsinka dei delane(til 1 forgassar)?? Vart jo veldig flott.

Ellers så lurar eg på om du kan forklara dette litt nermare: "Justerte også akselerasjonspumpen ved å måle mengden bensin som sprutes ned i forgasseren for hver pumping (har ikke bilder av denne øvelsen, dessverre)."

Eg reknar med att du justerte det på staget til pumpa med gjennomgåande splint, men korleis målte du mengden bensin, og kor mykje bensin skal det komme for kvart pump? (Ja eg slit med dette på ein motor no..) :)

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

[*] Forrige side