mai 08, 2024, 21:20:01 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hva blir bestetiden på Puttemotor v3?
14.00
13.80
13,60
13,40
13.20
13.00
12.80
12.60
12.40
12.20
12.00

Sider: 1 ... 91 92 [93] 94 95 ... 109
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1302 RSL  (Lest 736869 ganger)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2760 på: august 29, 2013, 11:05:01 am »

I verste fall har jeg et mekanisk ur som passer om du vil slippe det elektriske under oppstarten.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2761 på: august 29, 2013, 11:06:38 am »

I verste fall har jeg et mekanisk ur som passer om du vil slippe det elektriske under oppstarten.

Funker vel med det elektriske óg eller?
Men du dukker vel opp i kveld til oppstart?
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2762 på: august 29, 2013, 21:10:08 pm »

It´s Alive!!!

Endelig er det liv i Putte. Trengs syncing og justering av gasserene, gasserstag, samt stramming av clutchwire.
Den nye oljesumpen bygger mer enn den gamle. Så jeg blir nok nødt til å heve rumpa til Putte med ett par cm. Så jeg blir nok ikke arbeidsledig i vinter. Nok å henge fingra i Blunker


* 1.jpg (61.23 KB, 800x600 - vist 266 ganger.)

* 2.jpg (62.71 KB, 800x600 - vist 247 ganger.)

* 3.jpg (70.09 KB, 800x600 - vist 237 ganger.)

* 4.jpg (65.56 KB, 800x600 - vist 242 ganger.)

* 5.jpg (67.17 KB, 800x600 - vist 276 ganger.)
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2763 på: august 29, 2013, 22:10:25 pm »

tommel opp
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4055
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #2764 på: august 30, 2013, 05:37:47 am »

Fedt!  Gliser
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 605
Bosted: Moss


1967 T2


Vis profil
« Svar #2765 på: august 30, 2013, 07:03:48 am »

Tøft! Film ? Glad
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2766 på: august 30, 2013, 07:51:45 am »

Blir nok film når gasserene er blitt justert/synkronisert.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2767 på: august 30, 2013, 18:29:49 pm »

Liten snutt
Har grovjuster gasserene. Men det gjenstår å få den til å gå gjevnt på tomgang.
« Siste redigering: august 30, 2013, 22:00:51 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #2768 på: august 30, 2013, 18:45:04 pm »

hvordan føler du den er nå i forhold til før du sendte den til johannes?
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2769 på: august 30, 2013, 18:48:59 pm »

hvordan føler du den er nå i forhold til før du sendte den til johannes?

Har aldri hatt den nye motoren i bilen før nå. Se det et jeg ikke.
Motren "poffer" på tomgang. Så enten så går den veldig magert, eller så er det en ventil som ikke lukker ordentlig.

Har også justert clutchwire'n Blunker
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2770 på: august 30, 2013, 22:05:27 pm »

Har satt i dyser etter JPM sin anbefaling.
Förgasarbestyckning :
huvud 160
E-rör F20
Luft 200
Låg 70 f10
Bandningsskruv 0.75 – 1.5 varv ut fr stängd (jeg har tatt meg frihet til å ta en runde 360 grader)
http://dokument.lokaldelenwebsites.se/jpmotorsport/Instructions%2038-40mm_en.pdf



* 1.jpg (69.3 KB, 800x600 - vist 217 ganger.)

* 2.jpg (39.24 KB, 800x600 - vist 202 ganger.)

* 3.jpg (62.86 KB, 800x600 - vist 232 ganger.)

* 4.jpg (74.63 KB, 800x600 - vist 217 ganger.)

* 5.jpg (80.8 KB, 800x600 - vist 219 ganger.)

* 6.jpg (73.21 KB, 800x600 - vist 211 ganger.)
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2771 på: august 31, 2013, 08:01:03 am »

Eivind, jeg syntes den eksosen din ser ut til å ha en utsatt høyde i forhold til bakken. Hvor mye klaring er det? Og har du mulighet til å få låne AF måler som du kan benytte?

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2772 på: august 31, 2013, 08:08:57 am »

Eivind, jeg syntes den eksosen din ser ut til å ha en utsatt høyde i forhold til bakken. Hvor mye klaring er det? Og har du mulighet til å få låne AF måler som du kan benytte?

-BB-

Det ser lavere ut enn det, det faktisk er. Lurer på om det er ca. 6-7 cm klaring på det laveste.
Skal få hevet putte et par cm til i hekken. Så blir det bra.
Har ikke tilgang på AF måler dessverre.
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #2773 på: august 31, 2013, 08:16:58 am »

hvordan føler du den er nå i forhold til før du sendte den til johannes?

Har aldri hatt den nye motoren i bilen før nå. Se det et jeg ikke.
Motren "poffer" på tomgang. Så enten så går den veldig magert, eller så er det en ventil som ikke lukker ordentlig.

Har også justert clutchwire'n Blunker
tenkte på hvordan responsen er i forhold til hos Erik? vanskelig og sjekke kanskje, men hvertfall masse lykke til Eivind 
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2774 på: august 31, 2013, 08:18:10 am »

hvordan føler du den er nå i forhold til før du sendte den til johannes?

Har aldri hatt den nye motoren i bilen før nå. Se det et jeg ikke.
Motren "poffer" på tomgang. Så enten så går den veldig magert, eller så er det en ventil som ikke lukker ordentlig.

Har også justert clutchwire'n Blunker
tenkte på hvordan responsen er i forhold til hos Erik? vanskelig og sjekke kanskje, men hvertfall masse lykke til Eivind 

Det er umulig å svare på Martin.
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #2775 på: august 31, 2013, 10:15:20 am »

Det er normalt at det poffer litt på tomgang hvis motoren er kald. Du har tross alt ikke choke.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2776 på: august 31, 2013, 10:54:26 am »

Vi skal nok få den til å sveve pent i morgen Gliser
Jeg har bredbåndslambda om du har hull i eksosen, Eivind. Kan ta den med i morgen så kan vi se om vi får til noe.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2777 på: august 31, 2013, 10:55:37 am »

Vi skal nok få den til å sveve pent i morgen Gliser
Jeg har bredbåndslambda om du har hull i eksosen, Eivind. Kan ta den med i morgen så kan vi se om vi får til noe.

Yeah Dewil!
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2778 på: august 31, 2013, 11:17:24 am »

Vi skal nok få den til å sveve pent i morgen Gliser
Jeg har bredbåndslambda om du har hull i eksosen, Eivind. Kan ta den med i morgen så kan vi se om vi får til noe.

Det er boret ett lite hull i enden av lyddemperen.
Er det tilstrekkelig?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2779 på: august 31, 2013, 11:20:45 am »

Ikke nok med et lite hull nei. Vi kan titte litt på det. Mener det er 18mm hull eller noe som kreves. Kanskje vi skulle sveiset inn en "bung" http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Motorstyring/Eksosstyring/Eksosstyring-ovrig/Sveisemutter-med-plugg-79920/
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2780 på: august 31, 2013, 11:21:36 am »

Ikke nok med et lite hull nei. Vi kan titte litt på det. Mener det er 18mm hull eller noe som kreves. Kanskje vi skulle sveiset inn en "bung" http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Motorstyring/Eksosstyring/Eksosstyring-ovrig/Sveisemutter-med-plugg-79920/

Æv!
Helst ikke....
Loggført
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2425
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #2781 på: august 31, 2013, 14:32:04 pm »

Bare og ta av potta det Eivind. Så borer dere et hull på røret mellom flens og potte. Så sveiser dere inn dingsen i fra biltema Osteaktig Ikke noe hokus pokus det. Greit og ha siden og det.
« Siste redigering: august 31, 2013, 14:35:14 pm av Svein. » Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2782 på: august 31, 2013, 15:12:33 pm »

Jeg har gjort som Svein sier på de anleggene jeg har hatt og angrer ikke.  Glad
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2783 på: august 31, 2013, 16:53:49 pm »

Du kan sveise den inn så den er skjult og. Man bør ha, og man bør ha før potten..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2784 på: august 31, 2013, 16:55:33 pm »

Ikke nok med et lite hull nei. Vi kan titte litt på det. Mener det er 18mm hull eller noe som kreves. Kanskje vi skulle sveiset inn en "bung" http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Motorstyring/Eksosstyring/Eksosstyring-ovrig/Sveisemutter-med-plugg-79920/

Hører på deg jeg Blunker
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2785 på: august 31, 2013, 22:06:03 pm »

Bare å bestille seg er innovate-kit, Eivind Gliser
Innovate LC-2 er nettop kommet for salg og erstatter LC-1 som jeg har.
Kjekt instrument å ha så man kan følge med på blandingen når man tuner, evt ved feilsøking om det skulle oppstå feil senere.
Har også mulighet for logging og kan intergreres med datasprut osv...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2786 på: august 31, 2013, 22:07:25 pm »

Bare å bestille seg er innovate-kit, Eivind Gliser
Innovate LC-2 er nettop kommet for salg og erstatter LC-1 som jeg har.
Kjekt instrument å ha så man kan følge med på blandingen når man tuner, evt ved feilsøking om det skulle oppstå feil senere.
Har også mulighet for logging og kan intergreres med datasprut osv...

Høres som en plan Dewil
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2787 på: september 01, 2013, 08:13:33 am »

Siste dag i det gamle verkstedet (Bug Rent garasjen)
Skal ta et siste flyttelass til den nye garasjen i Fredrikstad om en times tid. Deretter blir det en siste runde med justering av gassere og stag med hjelp av Dewil.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #2788 på: september 01, 2013, 12:44:50 pm »

Stemningsbilde før Putte forlater garasjen for godt.

* 01.jpg (77.26 KB. 800x600 - vist 253 ganger.)

Kalle: Den er kanskje litt lav ;-)

* 02.jpg (62.89 KB. 800x600 - vist 267 ganger.)

Loggført
Hoffen
Seniormedlem
****
Innlegg: 350
Bosted: Kongsvinger



Vis profil
« Svar #2789 på: september 01, 2013, 12:55:15 pm »

LIKER Osteaktig
Loggført

66mod boble prosjekt
Sider: 1 ... 91 92 [93] 94 95 ... 109
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!