Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 49
|
151
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Scintilla magnet, 2" spacere, 28 PCI, eksos og diverse annet
|
på: juni 30, 2010, 21:33:53 pm
|
Liten oppdatering: Det ser ut for at det er to litt forskjellige speiler jeg har, det ene har litt breiere plastkant rundt speilflaten blant annet. Skal ta et bedre bilde av de i morgen med detaljene.
28 PCI forgasseren er foreløpig solgt på budet via PM.
tds: Tror dessverre ikke de regulatorene var så mye å samle på, så ikke helt i orden ut på baksiden.
|
|
|
154
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Scintilla magnet, 2" spacere, 28 PCI, eksos og diverse annet
|
på: juni 30, 2010, 07:55:53 am
|
TT: Går ut i fra at du skal ha ledningene også da? tds: Skal prøve å få sjekket om denne er 12 V eller ikke i dag. Du kan få den for 75 + frakt.
Rask oppdatering på hva som er kommet inn av bud. Er fornøyd med prisene på noe av det, så setter relativt kort budfrist.
Spacere: 500 inkl frakt (må nok ha mer for disse)
28 PCI: 300 400 på PM -- budfrist i dag (onsdag) 20.00
Scintilla med ledninger: 200 -- budfrist torsdag 20.00 Speiler: 250 -- budfrist torsdag 20.00
Kommer det inn bud 5 minutt eller mindre før budfrist blir tiden forlenget med 5 minutt osv.
|
|
|
160
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor "dauer" når jeg gir på, 2.0 liter T4 med DRLA++
|
på: juni 29, 2010, 13:43:44 pm
|
Det er ikke brått pådrag som er problemet, kraften forsvinner bare jeg gir "for mye" gass. Omtrent uavhengig av turtall og hvor fort jeg trør inn pedalen. Har god sprut fra alle aks.dyser.
Skal dobbeltsjekke stiften og justere tenninga igjen i dag, og sjekke synkroniseringa rundt 3000 rpm.
|
|
|
161
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tomgangskanaler på 40mm DRLA
|
på: juni 29, 2010, 13:41:05 pm
|
Fikk nappet ut pluggen greit, men de hadde ikke settskruer inne på Würth, så jeg brukte en vanlig bolt. Fylte på 10 liter 98 blyfri og litt kondensfjerner også, i håp om at dette eliminerte et problem. Men når jeg fyrte opp nå i dag oppdaget jeg at det lekker litt bensin der hvor jeg har skrudd inn bolten.
Jeg skrudde bolten rett inn uten å gjenge opp, og skrudde så langt som jeg turte (har for vane å ødelegge ting når jeg skal "dra til ordentlig"). Burde jeg kanskje hatt gjengeteip eller lignende på bolten? Skal innom Kristensen Maskinforretning å høre om de har settskruer.
|
|
|
162
|
Bruktbørsen / Deler selges / [SOLGT!] Scintilla magnet, 2" spacere, 28 PCI, eksos og diverse annet [SOLGT!]
|
på: juni 29, 2010, 13:37:14 pm
|
Har diverse deler jeg ikke trenger som bare kommer til å bli liggende. Scintilla magnettenning med tennplugg-kabler. Skrudd av brannpumpe-motor gått 92 timer. Noe rust/korrosjon utenpå. Solgt[attachment=5] [attachment=7] 28 PCI forgasser plukket av samme brannpumpe. Rust på stag og filter, men ser omtrent ubrukt ut på innsiden. Solgt via PM Cosmic spacere 4x130, øker sporvidden 2" (dvs. 1 tommer på hver side). Med bolter. Kun prøvemontert. Bud 500 inkl frakt[attachment=6] Store speiler, har ikke peiling på hva de er til. God krom, lite/ingen nupper, men litt møkkete. Solgt[attachment=2] Eksospotte fra 1300 F-motor. Litt bulket i endene etter demontering, men bra mtp. rust. [attachment=3] Leistritz potte med en utgang. Til buss kanskje? Smalere enn 1300 mellom flensene, så tipper det hører til 1200. Kan ta mål om ønskelig. Noe rusthull der varmepottene skal på, og bulker i endene. [attachment=4] Diverse smådeler [attachment=8] Større og flere bilder ligger her: http://s171.photobucket.com/albums/u298/purity89/TIl%20salgs%2029062010/Ta kontakt her i tråden, på PM eller mail: purity89 alfakrøll gmail.com. Alt ligger på Karmøy forresten.
|
|
|
163
|
Forum / Problemløseren / Sv: Stiftjustering
|
på: juni 29, 2010, 12:47:28 pm
|
Litt trangt der nede såvidt jeg husker, men du kommer ikke til med en tang på utsiden av skruen da? Tror ikke jeg ville prøvd slagskrujern med det første, risikerer å slå innmaten skjev. Klarer du å bore beint skruen skal det vell gå greit å få den ut med grisepikk eller lignende, uten å skade gjengene. Tipper skjruen har helt kurante dimensjoner! Er jo tross alt VW
|
|
|
165
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Godkjenne senkesett i vognkort
|
på: juni 28, 2010, 07:57:06 am
|
det kom nye regler på dette i år. biler som er senket skal ha dette i vognkort, vis ikke så er det toer feil. det at dere har fått gjennom bil på eu som ikke er godkjent senket vil ikke si at det er lov og kjøre med. sier bare at dere har hatt en slapp kontrolør
Er fullt klar over at det ikke er godkjent selv om jeg kommer gjennom PKK med senking. Men poenget er nettopp at mange kontrollører er litt slappe, og ikke ser så strengt på om ei boble er litt senket!
|
|
|
167
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Godkjenne senkesett i vognkort
|
på: juni 27, 2010, 22:25:26 pm
|
Kommer helt ann på hvor mye senket bilen er. Er den skamsenket får du nok problemer, med så lenge det ikke er så veldig åpenbart, eller hindrer kjørbarhet, så går nok det greit.
er bilen senket og han som tar kontrollen ser dette så er det toer feil! spiller ingen rolle om det er senket lite eller mye. Jeg har hatt en senket bil gjennom PKK uten anmerkninger to ganger, uten at senkinga er skrevet inn i vognkortet, så dette stemmer dessverre ikke. Det kommer selvsagt helt ann på kontrolløren, men mange er litt greiere når det kommer til veteranbiler. Er jo ikke akkurat en råner-bmw det er snakk om.
|
|
|
171
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Punkt sandblåsing
|
på: juni 25, 2010, 19:26:32 pm
|
Hvis du kjøpte punktsandblåser så har den gummimunnstykker som du presser mot plata med rusten, før du trykker på knappen. Da holder du griseriet til et minimum. Nettopp det er vell hele poenget med punktsandblåseren, at du skal slippe sand overalt etterpå. Sett på et av gummimunnstykkene og press det helt inntil slik at ikke noe sand slipper ut.
|
|
|
172
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tomgangskanaler på 40mm DRLA
|
på: juni 25, 2010, 09:15:36 am
|
Ja bensinen som står på tanken begynner å bli noen måneder gammel, så jeg får prøve en frisk ladning bensin, litt kondensfjerner og enda ett filter. Har filter rett under tanken før bensinpumpa nå, men kan jo ligge litt rusk i røret inni tunnelen også, så får prøve med ett over girkassen.
|
|
|
174
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tomgangskanaler på 40mm DRLA
|
på: juni 23, 2010, 21:18:20 pm
|
Takk for tips Fant i katalogen til Würth, men de hadde ikke dette inne i Haugesund. Så det ble at jeg skrudde inn en 5mm skrue heller. Funket fint det, ser kanskje litt dumt ut men. Fikk montert sammen igjen og fyrt opp motoren, og endelig var det liv i sylinderen som har vert problem siden motoren var bygd! Problemet nå er bare at en annen sylinder plutselig ikke tenner... Så e' det på 'an igjen.
|
|
|
176
|
Forum / Problemløseren / Sv: Oljeskift gikk skeis
|
på: juni 22, 2010, 21:28:46 pm
|
Dreneringspluggen skal stå midt i den runde plata du snakker om. Og det er vell 6 skruer som skal rundt der ja, men er jo ikke værre enn å se om det holder tett etter en kjøretur...
|
|
|
178
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Tomgangskanaler på 40mm DRLA
|
på: juni 22, 2010, 12:41:40 pm
|
Driver å plundrer litt med noen 40mm DRLA som ikke fungerer helt godt. Jeg har fått bekreftet at det er gasseren som må være problemet, ved å bytte om på gasserne og se at sylinderen som ikke tente flyttet seg til andre siden.
Har prøvd å blåse gjennom med trykkluft i diverse ganger og kanaler, lest i Dellorto-boka og tror jeg har forstått hvordan det hele henger sammen. Men jeg klarer ikke å finne noen forskjell i gjennomstrømning i gangene, så lurer på om jeg bare må inn med en tynn ståltråd og fiske litt. Etter å ha studert gasseren fant jeg ut at disse to pluggene som er markert på bildene må være nyttige å ta ut for å få sjekket opp kanalene ordentlig.
[attachment=1] [attachment=2]
Har noen gjort dette før? Hvordan fjerner jeg de, og kanskje enda viktigere, hva gjør jeg for å tette de igjen? Setter på en klatt epoxy eller lignende?
|
|
|
|