Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 49
|
186
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor "dauer" når jeg gir på, 2.0 liter T4 med DRLA++
|
på: juni 18, 2010, 14:53:15 pm
|
Det blir ikke mer vakum til fordelere, jo mere gass du gir, men mindre. mest vakum har du ved cruising ved kun litt pådrag. vektene slår vel ut maks ved mellom 3- 3500 rpm.
Om du har noenlunde 30 grader, så skal i hvertfall ikke tenningsinstilling resulter i flat spot's
Dyser da ? Rett dysing med norsk handelsbensin er ved 34 halsring- 140 til150 hoved dyse, 180 luft, og 60 lavfart
Du valgte dyser til meg når jeg kjøpte gasserne av deg, så de bør være i orden Har ikke skrevet ned hva de er, men mener de skal ligge rundtom det du nevner. En flat spot betegner vell vanligvis et turtallsområde hvor motoren drar dårlig? Problemet mitt skjer jo uavhengig av turtall, med en gang jeg gir en del gass. Jeg har ikke regulator eller måler på bensintrykket, men jeg bruker en elektrisk bensinpumpe som skal levere rett trykk til DRLA. Men angående bensin, vil trykket påvirke hvordan motoren går, selv om flottør-kamrene er fulle?
|
|
|
187
|
Forum / Problemløseren / Sv: Motor "dauer" når jeg gir på, 2.0 liter T4 med DRLA++
|
på: juni 18, 2010, 12:37:19 pm
|
Har ikke hatt tid til å gjøre så mye med denne enda dessverre, men - alle akselerasjonsdyser spruter når jeg gir gass - tenninga er justert uten vakum på fordeleren - ventiler er justert
Jeg skal prøve å se hvor godt synkroniserte gasserne er rundt 3000rpm, så får vi se om det hjelper. Har tenkt litt på om den får for mye fortenning når jeg gir gass også (og vakumet drar opp tenninga), burde jeg kanskje justert tenninga ved 3500 eller 4000 rpm? Usikker på hvor langt oppover fordeleren fortsatt vrir tenninga.
|
|
|
190
|
Forum / Problemløseren / Motor "dauer" når jeg gir på, 2.0 liter T4 med DRLA++
|
på: juni 16, 2010, 12:33:36 pm
|
Har bygd meg 2.0 liter Type 4-motor med trimkam, doble 40mm DRLA og litt annet snæks. Når jeg gir gass føles det som om motoren dauer litt, dvs. den går enda, men kraften bare forsvinner. Det merkelige er at det ikke er noe problem å ruse motoren når bilen står i ro, altså det er bare når motoren har motstand problemet er.
Kan dette komme av feil justert tenning? Bruker original fordeler, med vakum koblet til den ene forgassere. Tenninga er forsøkt justert til ca 30 grader ved 3000 rpm (men dette må jeg undersøke igjen om jeg fikk til riktig).
Gasserne er synkroniserte på tomgang, men kan problemet komme av at de ikke åpner likt når jeg gir gass? Har CB Performance cross-bar, og har lest at folk har problemer med å få disse til å åpne likt over hele linja.
Dysene skal være sånn noenlunde ihvertfall, for motoren har gått mye bedre enn den gjør nå, med samme dyser.
Begynner å bli litt oppgitt på hele motorprosjektet nå, har hatt såpass mye problemer... Tror enda ikke den har gått helt 100% slik den skal! Noen som vet om en "guru" i Rogalandsområde som kan ha mulighet til å få orden i det? Mot betaling selvsagt!
|
|
|
191
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sitter fast og er litt usikker om valg av motor
|
på: juni 16, 2010, 10:31:22 am
|
Har du gode originale 1600 sylindre og stempler ville jeg i cheap-O-ånden gått for bare å bruke de, og heller legge mer penger i andre trimdeler. Originalt tysk fungerer meget bra, og du får ikke så veldig stort utbytte av litt større slagvolum. Evt. kan du prøve å høre om noen har liggende noe pent brukt om du ikke har stempler/sylindre selv.
Skal du ha mest mulig for pengene er det beste å kjøpe ting brukt, f.eks en halvferdig motor som eier ikke har tid å fullføre eller noe i den dur. Kommer opp gode kjøp for salg innimellom her på forumet og Finn/autodb...
|
|
|
192
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Skinne-Bobla i Ultra VW
|
på: juni 16, 2010, 10:24:57 am
|
Jeg synes artikkelen bar litt preg av å være skrevet av en nordmann, mtp. ordvalg og setningsoppbygning innimellom, men ikke noe jeg var spesielt brydd av. Litt som at noen setninger/ord var oversatt direkte fra norsk, og dermed ikke var helt naturlig på engelsk. Kan også være det virket slik fordi jeg visste at den var skrevet av en nordmann Si ifra så skal jeg se om jeg finner noen eksempler!
|
|
|
195
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 1970 Impuls-kjøp!
|
på: juni 14, 2010, 22:54:29 pm
|
PKK trenger du ikke bekymre deg så veldig for, du får en del brev med purring før det blir gjort noe spesielt, og jeg ser aldri for meg at de har ressurser nok til å komme å klippe skiltene hjemme hos deg. Eneste muligheten til å miste skiltene slik jeg ser det er om du blir stoppet i kontroll! Og det er vell ikke så stort problem iom. at bilen mangler motor for øyeblikket
|
|
|
196
|
Forum / Problemløseren / Sv: Småfuskeri 1835 t1
|
på: juni 14, 2010, 22:48:25 pm
|
Mange som har hatt problemer med empi gasserne, feil i produksjon, løse deler osv., så ikke vær for sikker på at det ikke er de som er årsaken... Når det er sagt er det ofte tenninga det er noe galt med når motoren ikke går ordentlig.
Kan du beskrive fuskinga bedre? Tenner den bare på 2/3 sylindre? Ujevn tomgang?
|
|
|
201
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kjøling type 4
|
på: juni 10, 2010, 11:00:43 am
|
Det vil jeg si kommer helt ann på viftehuset du bruker. Et tomt viftehus uten noen styring på luftstrømmen tipper jeg vil kjøle ganske dårlig/ujevnt. Men er vell noen tyskere som har pønsket litt på dette og fått til ganske god og jevn kjøling med porsche viftehus mener jeg..? VW har helt sikkert brukt mye tid på å få org kjølinga til å fungere bra, så "if it ain't broke don't fix it"
|
|
|
204
|
Forum / Problemløseren / Sv: Ny motor til 1303S. Pris og montering?
|
på: juni 08, 2010, 06:36:42 am
|
En "ny", dvs. brukt komplett motor som fungerer, tipper jeg du må ut med rundt 3000-6000. Alt etter hvor stor motoren er og hvor god stand den er i. Får dere hjelp av noen som har skrudd litt boble før, burde et motorbytte gå greit på et par timer uten spesielt mye verktøy.
|
|
|
209
|
Forum / Problemløseren / Sv: Ta løs forsetene i 1302
|
på: mai 30, 2010, 23:29:49 pm
|
Da er det en slags liten hendel på venstre side av setet (altså ut mot døra for førersetet), på innersida av den ytterste skinna. Omtrent midt på et sted tror jeg. Er veldig vrient å finne ut av den der om du aldri har gjort det før! Holdt på en god stund selv første gangen husker jeg
|
|
|
|