mai 14, 2024, 21:08:59 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 49
181  Forum / Problemløseren / Sv: Dører uten håndtak - hvordan gjøres? på: juni 20, 2010, 23:07:22 pm
DrLaban har vell dette på prosjektbilen sin (som det ser ut for aldri blir ferdig), står litt om det i prosjekttråden hans tror jeg:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,104.0.html
182  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: S:nybygget longblok 2.4 type 4 motor på: juni 20, 2010, 17:46:23 pm
Hvem har bygget den?
183  Forum / Problemløseren / Sv: Hull i blokk! på: juni 20, 2010, 17:37:50 pm
Ser i alle fall bilder i førsteposten jeg...
184  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 1200 singelport innsug, støtstangrør på: juni 18, 2010, 21:13:39 pm
Tror faktisk min motor hadde 28 pci forgasser, men slanger til/fra bensinpumpen. Kanskje de brukte rester fra lageret på industrimotorene? Står baujahr (=byggeår) 1964 på motoren.
185  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 1200 singelport innsug, støtstangrør på: juni 18, 2010, 15:03:20 pm
Dette er til en 64 mod 1200 med løs dynamofot. Er det da 30 eller 34 hk? Evt. hvordan ser jeg forskjellen?

Tror kanskje jeg har fått tak i innsug nå.
186  Forum / Problemløseren / Sv: Motor "dauer" når jeg gir på, 2.0 liter T4 med DRLA++ på: juni 18, 2010, 14:53:15 pm
Det blir ikke mer vakum til fordelere, jo mere gass du gir, men mindre. mest vakum har du ved cruising ved kun litt pådrag.
vektene slår vel ut maks ved mellom 3- 3500 rpm.

Om du har noenlunde 30 grader, så skal i hvertfall ikke tenningsinstilling resulter i flat spot's

Dyser da ? Rett dysing med norsk handelsbensin er
  ved 34 halsring-
140 til150 hoved dyse,
180 luft, og 60 lavfart
Du valgte dyser til meg når jeg kjøpte gasserne av deg, så de bør være i orden Blunker Har ikke skrevet ned hva de er, men mener de skal ligge rundtom det du nevner.

En flat spot betegner vell vanligvis et turtallsområde hvor motoren drar dårlig? Problemet mitt skjer jo uavhengig av turtall, med en gang jeg gir en del gass.


Jeg har ikke regulator eller måler på bensintrykket, men jeg bruker en elektrisk bensinpumpe som skal levere rett trykk til DRLA. Men angående bensin, vil trykket påvirke hvordan motoren går, selv om flottør-kamrene er fulle?
187  Forum / Problemløseren / Sv: Motor "dauer" når jeg gir på, 2.0 liter T4 med DRLA++ på: juni 18, 2010, 12:37:19 pm
Har ikke hatt tid til å gjøre så mye med denne enda dessverre, men
 - alle akselerasjonsdyser spruter når jeg gir gass
 - tenninga er justert uten vakum på fordeleren
 - ventiler er justert

Jeg skal prøve å se hvor godt synkroniserte gasserne er rundt 3000rpm, så får vi se om det hjelper. Har tenkt litt på om den får for mye fortenning når jeg gir gass også (og vakumet drar opp tenninga), burde jeg kanskje justert tenninga ved 3500 eller 4000 rpm? Usikker på hvor langt oppover fordeleren fortsatt vrir tenninga.
188  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / 1200 singelport innsug, støtstangrør - KJØPT på: juni 16, 2010, 22:58:50 pm
Trenger nytt innsug til industrimotoren min, da forvarmingsrøret til det som står på er ganske kjeks Rekker tunge

Og finnes nye støtstangrør til 1200 motorene?

EDIT: Tror dette er i orden nå.
189  Forum / Problemløseren / Sv: Motor "dauer" når jeg gir på, 2.0 liter T4 med DRLA++ på: juni 16, 2010, 13:20:27 pm
En kjapp oppdatering: Var ute en tur og prøvde å koble av vakumslangen på fordeleren, for å prøve en teori om at den fikk for mye fortenning ved pådrag (husket selvsagt å tette vakumslangen til forgasseren). Men den oppførte seg helt likt, så jeg tror ikke tenninga er problemet.

Den dauer altså når jeg gir mer enn kanskje 1/4 gass, uavhengig av turtall. Så min neste tanke er synkronisering av gasserstag..?

Går forøvrig å sikler på split cable pull linkage'n til slowtwitch på STF:


http://shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=1&t=109159&start=105
190  Forum / Problemløseren / Motor "dauer" når jeg gir på, 2.0 liter T4 med DRLA++ på: juni 16, 2010, 12:33:36 pm
Har bygd meg 2.0 liter Type 4-motor med trimkam, doble 40mm DRLA og litt annet snæks. Når jeg gir gass føles det som om motoren dauer litt, dvs. den går enda, men kraften bare forsvinner. Det merkelige er at det ikke er noe problem å ruse motoren når bilen står i ro, altså det er bare når motoren har motstand problemet er.

Kan dette komme av feil justert tenning? Bruker original fordeler, med vakum koblet til den ene forgassere. Tenninga er forsøkt justert til ca 30 grader ved 3000 rpm (men dette må jeg undersøke igjen om jeg fikk til riktig).

Gasserne er synkroniserte på tomgang, men kan problemet komme av at de ikke åpner likt når jeg gir gass? Har CB Performance cross-bar, og har lest at folk har problemer med å få disse til å åpne likt over hele linja.

Dysene skal være sånn noenlunde ihvertfall, for motoren har gått mye bedre enn den gjør nå, med samme dyser.


Begynner å bli litt oppgitt på hele motorprosjektet nå, har hatt såpass mye problemer... Tror enda ikke den har gått helt 100% slik den skal! Noen som vet om en "guru" i Rogalandsområde som kan ha mulighet til å få orden i det? Mot betaling selvsagt!
191  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sitter fast og er litt usikker om valg av motor på: juni 16, 2010, 10:31:22 am
Har du gode originale 1600 sylindre og stempler ville jeg i cheap-O-ånden gått for bare å bruke de, og heller legge mer penger i andre trimdeler. Originalt tysk fungerer meget bra, og du får ikke så veldig stort utbytte av litt større slagvolum. Evt. kan du prøve å høre om noen har liggende noe pent brukt om du ikke har stempler/sylindre selv.

Skal du ha mest mulig for pengene er det beste å kjøpe ting brukt, f.eks en halvferdig motor som eier ikke har tid å fullføre eller noe i den dur. Kommer opp gode kjøp for salg innimellom her på forumet og Finn/autodb...
192  Forum / Snikk-snakk / Sv: Skinne-Bobla i Ultra VW på: juni 16, 2010, 10:24:57 am
Jeg synes artikkelen bar litt preg av å være skrevet av en nordmann, mtp. ordvalg og setningsoppbygning innimellom, men ikke noe jeg var spesielt brydd av. Litt som at noen setninger/ord var oversatt direkte fra norsk, og dermed ikke var helt naturlig på engelsk. Kan også være det virket slik fordi jeg visste at den var skrevet av en nordmann Øyerulling Si ifra så skal jeg se om jeg finner noen eksempler!
193  Forum / Snikk-snakk / Sv: litt skjelven etter nestenbrann i baksete... :-/ på: juni 15, 2010, 23:45:28 pm
Har ei god og tjukk gummimatte over batteriet jeg, med metallplata oppå der igjen. Bør ikke ta fyr da!
194  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: flyttesalg,første runde. må vekk på: juni 15, 2010, 09:48:51 am
Tar gjerne en av de radio block-off platene, om du har en som passer til 6V 67 mod? 50 + frakt
195  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt 1970 Impuls-kjøp! på: juni 14, 2010, 22:54:29 pm
PKK trenger du ikke bekymre deg så veldig for, du får en del brev med purring før det blir gjort noe spesielt, og jeg ser aldri for meg at de har ressurser nok til å komme å klippe skiltene hjemme hos deg. Eneste muligheten til å miste skiltene slik jeg ser det er om du blir stoppet i kontroll! Og det er vell ikke så stort problem iom. at bilen mangler motor for øyeblikket Rekker tunge
196  Forum / Problemløseren / Sv: Småfuskeri 1835 t1 på: juni 14, 2010, 22:48:25 pm
Mange som har hatt problemer med empi gasserne, feil i produksjon, løse deler osv., så ikke vær for sikker på at det ikke er de som er årsaken... Når det er sagt er det ofte tenninga det er noe galt med når motoren ikke går ordentlig.

Kan du beskrive fuskinga bedre? Tenner den bare på 2/3 sylindre? Ujevn tomgang?
197  Forum / Problemløseren / Sv: Kjøpte feil tennings deler, noen som kan hjelpe meg å få riktig? på: juni 12, 2010, 14:14:26 pm
Pluggene og pluggledningene kan du ihvertfall bruke. Jeg er sikker på at viss du ringer til Unneberg, Hotshop eller noen andre og oppgir motorkoden din så finner de rette deler til din motor Glad
198  Forum / Problemløseren / Sv: Bilen sviver dårlig igjen... Men har funnet og reparert feilen. på: juni 11, 2010, 18:10:24 pm
"Å svive" betyr vell i denne sammenhengen å gå eller mer eksakt rotere, så det betyr bare at motoren går dårlig.
199  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Motorkode E 37 hest ? på: juni 11, 2010, 08:21:11 am
Ifølge TheSamba er det en "1967 M240 low compression 37hp". Så mulig den kommer fra transporter mtp lav kompresjon?
200  Forum / Problemløseren / Sv: Owatrol - koking??? på: juni 11, 2010, 08:14:13 am
Du kommer vell kanskje til med sandblåseapparat inn i mellom gitteret?
201  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kjøling type 4 på: juni 10, 2010, 11:00:43 am
Det vil jeg si kommer helt ann på viftehuset du bruker. Et tomt viftehus uten noen styring på luftstrømmen tipper jeg vil kjøle ganske dårlig/ujevnt. Men er vell noen tyskere som har pønsket litt på dette og fått til ganske god og jevn kjøling med porsche viftehus mener jeg..?

VW har helt sikkert brukt mye tid på å få org kjølinga til å fungere bra, så "if it ain't broke don't fix it" Blunker
202  Forum / Problemløseren / Sv: Hvilke motor passer i min boble??? på: juni 10, 2010, 10:53:33 am
Så rundt 3.0 liter er vell grensa, dette med Type 4 blokk.
203  Forum / Snikk-snakk / Sv: Sprintstar5,5 15. 5-205 og "porche kjøling" på: juni 10, 2010, 10:46:16 am
Selve viftehuset pleier ikke være så veldig dyrt, men Porsche-viftene pleier vell å ligge rundt 4000+ tror jeg. Alt etter hvor mange blader den har og hvilken stand den er i.

Har du vurdert DTM? http://www.aircooledtechnology.com/store/home.php?cat=249
204  Forum / Problemløseren / Sv: Ny motor til 1303S. Pris og montering? på: juni 08, 2010, 06:36:42 am
En "ny", dvs. brukt komplett motor som fungerer, tipper jeg du må ut med rundt 3000-6000. Alt etter hvor stor motoren er og hvor god stand den er i. Får dere hjelp av noen som har skrudd litt boble før, burde et motorbytte gå greit på et par timer uten spesielt mye verktøy.
205  Forum / Problemløseren / Sv: senke 1302 på: juni 07, 2010, 09:52:17 am
http://toplineparts.com/products/products.htm -- Anbefales!
206  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: FIN 56:a på 68-platta selges i Sverige. på: juni 04, 2010, 09:12:54 am
Og kun dørhåndtak på førersiden? Enten begge eller ingen sier nå jeg!
207  Forum / Problemløseren / Sv: Foringer til Puma forstilling? på: juni 04, 2010, 09:10:49 am
... Hotshop og VW Veterandeler har helt sikkert også dette.
208  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Skims til veiva på en 2l t4 på: juni 03, 2010, 17:40:36 pm
Det får du tak i hos Møller. Tar vell en dag eller to før de har det (regner ikke med at de har det på lager).
209  Forum / Problemløseren / Sv: Ta løs forsetene i 1302 på: mai 30, 2010, 23:29:49 pm
Da er det en slags liten hendel på venstre side av setet (altså ut mot døra for førersetet), på innersida av den ytterste skinna. Omtrent midt på et sted tror jeg. Er veldig vrient å finne ut av den der om du aldri har gjort det før! Holdt på en god stund selv første gangen husker jeg Rekker tunge
210  Forum / German/Euro-look / Sv: Min German/race looker på: mai 30, 2010, 20:22:46 pm
Nice, gratulerer! Kjekt å se resultater etter mye innsats!
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 49
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!