mai 08, 2024, 00:19:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvilke 1.1 vipper  (Lest 1674 ganger)
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« på: april 02, 2009, 07:50:13 am »

Hei,

Noen anbefaling av hva som er bra her?

Kjøpe løse skaft og bruke de originale vippene (skifte foring?) Eller noen andre ferdige fra CB etc?

Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: april 02, 2009, 07:58:00 am »

"ACE machined Rocker Shafts" | Machined from german Shafts and installed aircraft quality snap rings, easy to set rocker side play and STRONG! Comes with additional shims to allow shimming for your engine if needed.

$75.00 set of 2 and $4.00 core per set. Or we will sell the "shafts only" for $39.95 for a set outright.

Kannskje noen slike?

Loggført
K.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 979
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #2 på: april 02, 2009, 08:23:50 am »

Har hørt at originale er bra, ganske mange som har prøvd de opp i gjennom tidene og er fornøyde
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: april 02, 2009, 08:29:25 am »

Disse fjærene i endene har vel en tendens til å hoppe av... Derfor jeg lurer.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 02, 2009, 09:12:55 am »

ellers har jo wbx 1.1 vipper
de er nesten like type 1 men med kraftigere justerskruer (9mm?)

 
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #5 på: april 02, 2009, 09:18:54 am »

.
« Siste redigering: mai 28, 2011, 16:27:08 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: april 02, 2009, 09:26:32 am »

ellers har jo wbx 1.1 vipper
de er nesten like type 1 men med kraftigere justerskruer (9mm?)

 

Men er disse like i innfestingen mot toppen?

Har jo diverse orginale vipper liggende, men skikkelig låsing på akslingen må man ha. Selve armen er vel greit å bruke de originale, evt finne noe annet brukt.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: april 02, 2009, 09:27:36 am »

bolt-on
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #8 på: april 06, 2009, 21:55:44 pm »

ellers har jo wbx 1.1 vipper
de er nesten like type 1 men med kraftigere justerskruer (9mm?)

 

Tror faktisk nye OEM Mexico vipper har 9mm skruer også. Hvorfor tro?
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: april 06, 2009, 21:56:51 pm »

Hvem har hatt problemer med at klipsene har løsnet, og hva var den trolige synderen?

Smell på helt originale og glem skrudde skaft, eller bør man ha det?

Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #10 på: april 07, 2009, 00:01:16 am »

Klipsene løsner med litt fjærtrykk og lekent turtall. Det går å låse de med ståltråd (bilcross/rally triks).. Men anbefaler alltid skrudde. Bare vær obs på at det finnes mye jalla kina drit der ute... som er for trange og myke til formålet.
Loggført

JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: april 21, 2009, 10:50:03 am »

Er det sidekrefter pga at vippene skyves litt sideveis også pga fjærtrykket, eller er det vibrasjoner etc som løsned dem?

Sett på disse, og CB er jo kjent for å være en av de bedre i markedet: Noen hadde dog problemer med at festebossene var for brede ift armene slik at man ikke fikk sidejustert ordentlig. Usikker på om det var med originale vipper på løse akslinger, eller med hele kitet.

http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=113

http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=106
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!