mai 03, 2024, 09:29:50 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Forskjell på 1300 å 1600 topp ( Dobbelport )  (Lest 2685 ganger)
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« på: februar 17, 2008, 17:52:15 pm »

Jeg har hørt at det er forskjell på 13 å 1600 topper, så har jeg hørt at dem er like.

Er det noen forskjell på dem ?

Er det mulig å bruke en 1680 slip inn sats på std 1300 topper ?

Håper noen kan svare meg på dette.
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: februar 17, 2008, 19:00:39 pm »

Det er forskjellig borring på dem mao kan du ikke bruke en 1680 sats på en 1300 topp.
Loggført
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #2 på: februar 17, 2008, 20:31:02 pm »

Det er forskjellig borring på dem mao kan du ikke bruke en 1680 sats på en 1300 topp.
   Hvor mye har du fått i deg av alkohol da ?
Loggført
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #3 på: februar 17, 2008, 21:05:38 pm »

Jeg har da ikke drukket noe nå Osteaktig men vil jo gjerne vite om det er mulig med 1680 slip inn med 1300 topp
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #4 på: februar 17, 2008, 21:26:02 pm »

HP, jeg hadde ikke drukket en dråpe i dag men NÅ har jeg lent meg godt tilbake i godstolen, satt frem popcorn og jekket en lettøl som jeg koser meg med mens jeg venter i spenning på hvordan du har tenkt å få en 85,5mm sylinder inn i en topp som er beregnet for 77mm uten å maskinere toppen for større borring. Jeg synes ALLTID det er moro å lære noe nytt.
Loggført
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #5 på: februar 17, 2008, 21:37:32 pm »

Slipp inn sats går rett inn i en 1300 topp
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #6 på: februar 17, 2008, 22:02:52 pm »

Men ikke en standard 1600 sats? Etter hva jeg kan finne ut har 85,5, 87 og 88mm sylindrene samme ytre mål. (93,8mm)
Øs litt av din kunnskap er du snill.
Loggført
VW1303
Supermedlem
*****
Innlegg: 1280
Bosted: Sør-Odal Hedmark



Vis profil
« Svar #7 på: februar 17, 2008, 23:04:43 pm »

Ja dette skal bli spenende å se når jeg får 1680 settet i posten. Må vel srive her hva som går å ikke går.

Blir morro å høre hvem som har rett  Raaen eller JS
Loggført

Drømmer om Toyota Corona Mark2 Coupe. Har du eller vet om noe, så si ifra.
1992 Bmw E36 Coupe 318 IS
1995Bmw E36  Coupe 325. Prosjektet til dama
VW 1302 1971 Gatebil
VW 1303 S 1974 Prosjekt
VW 1303 S BIG 
VW 1302 1971 Byttet mot BMW E36 318i 1991

Thomas  95 78 29 51
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #8 på: februar 18, 2008, 13:17:49 pm »

Jeg sitter ikke med noen fasit her, men mener å huske at en dobbelportet 1300 motor fra 70 tallet har tilsvarende mål som en 1600 i blokk og topper. Noen 1600 topper kom vel også med større ventiler som er 39/32.

En 6v singelportet 1300 motor fra midten av 60 tallet blir noe helt annet.
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #9 på: februar 18, 2008, 13:29:47 pm »

Hva er da forskjellen på 1300 og 1600 DP?
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #10 på: februar 18, 2008, 13:47:13 pm »

Sakset fra Aircooled.net: "The 1300cc engine can also be upgraded if you bore the 1300 cylinder heads out to the 1600cc size, or replace them with the 1500 or 1600 cylinder head." Hadde de ikke dobbelport 1300 topper i USA?
Jeg mener HELT bestemt at et kompis gjorde dette for en ti års tid siden og da måtte øke borringen i toppen.

BABOON, jeg tror de toppene du snakker om het 041 og var laget i Brasil.
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: februar 18, 2008, 13:49:37 pm »

Jeg tror dobbelport 1300 og dobbelport 1600 går om hverandre. Enkelport 1500 og enkelport 1600 går også om hverandre med dobbelport 1600 mhp ytterdiam på syliner. Enkelport 1300 derimot, må freses opp for å passe med 1600 sylindre.
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #12 på: februar 18, 2008, 14:19:55 pm »

Men er det forskjell på sylindre på 1300dp og singelport??
Det er vel bare toppene som er annerledes.
har noen 1300 sylindre liggende og nye topper 1600dp. skal måle jeg når jeg kommer hjem, så får dere svar Glad
Loggført

Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #13 på: februar 18, 2008, 20:04:04 pm »

Jeg ble vel kanskje ikke så my klokere selv etter den enkle målingen jeg gjorde. Siden det er sylindre fra singelport jeg hadde liggende.
Rest my case...
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!