mai 03, 2024, 11:21:24 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Sinter clutch  (Lest 3713 ganger)
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« på: februar 19, 2008, 18:31:27 pm »

Noen som har noe erfaring med sinter clutch i en gatebil??.. Tar den altfor fort så det blir vond og kjøre eller går det greit?..
Eller er det andre clutcher som anbefales til ca 150hk, den orginale slurer litt Glad
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: februar 19, 2008, 18:40:40 pm »

Jeg tror kanskje først og fremst du burde kjøpe ny trykkplate. Anbefaler KEP Stage1.
Synes ikke sinterclutch har noe å gjøre på en gatebil, ikke har du bruk for det heller.
Loggført
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #2 på: februar 19, 2008, 19:37:09 pm »

Har sett at hot shop har ei plate som trykker med 2500lbs, hvor mye trykker ei orginal trykkplate da?..
Ser at man får 180mm og 200mm lamell, hva lønner det seg og bruke. Gir 200mm mer trykk eller har det med mod bilen er?..
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: februar 19, 2008, 21:09:04 pm »

Sånn for oss uopplyste: Hva er sinterclutch?
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #4 på: februar 19, 2008, 21:19:32 pm »

Sinterclutch:
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D5131

KEP Stage 1:
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D5143
Denne tror jeg holder helt greit for de fleste. Tar jeg ikke feil har n2o kjørt med denne i Nitrousbeetle med over 300hk.
Hvor mye den orginale trykkplata trykker er jeg litt usikker på.
Jeg mener også at det å ikke gå helt bananas på clutch og trykkplate sparer girkassen mye.
Loggført
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #5 på: februar 19, 2008, 21:23:22 pm »

Det er en clutch type som du ikke får "slure" i gang med når begyner og kjøre. Det er vel egentlig bare en clutch som hugger i inngrep med en gang. Er derfor egentlig dårlig egnet til hverdagsbruk. Blir vel brukt en del i draggrace eller noe i den duren vill jeg tro.... Glad

hvis dette høres helt galt ut må noen vennligst bare rette på meg Glad
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #6 på: februar 19, 2008, 21:26:03 pm »

Høres fornuftig ut det med clutch og trykkplate når det gjelder girkassa Glad
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Pan
Supermedlem
*****
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim


Vis profil

« Svar #7 på: februar 20, 2008, 00:28:51 am »

180 mm eller 200 mm er avhengig av hva slags motor du har. Arrester meg om jeg tar feil, men mener det stort sett er 1600-motorene som har 200 mm clutch. Så det har med bilmodellen å gjøre, ja.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #8 på: februar 20, 2008, 00:32:17 am »

Sinter clutch er bare en nødløsning. Bør unngåes om du kan.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!