mai 22, 2024, 13:19:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Avgift ( litt off topic, men det berører oss alle)  (Lest 5903 ganger)
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« på: april 08, 2008, 15:00:19 pm »

I det langstrakte land Norge er det mange fjorder, mange fjell, og mange trivelige folk.

Men.......hvorfor skal avgiftene være på alt, og da mener jeg alt. Eller er det noe som mangler på lista?

Hva mener du er de 10 neste avgiftene som kommer i Norge? Diskuter
Bør jo ha noen fler....

Kilde: toll.no

Alkoholfrie drikkevarer
Alkoholholdige drikkevarer
Bensin
Båtmotorer
Dokumentavgift
Engangsavgift
Forbruksavgift på elektrisk kraft
Forskningsavgift
Gebyr på batterier
Gebyr på dekk
Gebyr på elektriske og elektroniske produkter
Gebyr på strømførende originaldeler i biler
Hydrofluorkarbon (HFK) og Perfluorkarbon (PFK)
Matproduksjonsavgift
Merverdiavgift
Mineralolje
Mineralolje til fremdrift av motorvogn (autodieselavgift)
NOx-avgift
Omregistreringsavgift
Sjokolade- og sukkervarer
Sluttbehandling av avfall
Smøreolje
Sukker
Teknisk etanol og etanolholdige preparater
Tobakkvarer
Trikloreten (TRI) og Tetrakloreten (PER)
Vektårsavgift
Årsavgift


Kjør i vei!!
Loggført

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 08, 2008, 15:12:18 pm »

Nå er det vel ikke direkte avgift kanskje, men de fleste betaler det : TV-lisens eller NRK-avgift...  Er jo et par laken i året det oxo .

Heia Norge!
« Siste redigering: april 08, 2008, 15:16:16 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 08, 2008, 15:57:20 pm »

Heller tv-lisens enn å få go'filmen avbrutt av sporten, aktuellt og været..  Blunker
Så dette er faktisk en av de avgiftene som er verdt nesten alle pengene sine...
Loggført

Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #3 på: april 08, 2008, 16:08:11 pm »

Heller tv-lisens enn å få go'filmen avbrutt av sporten, aktuellt og været..  Blunker
Så dette er faktisk en av de avgiftene som er verdt nesten alle pengene sine...


Er delvis enig med deg, men det burde da være mulig å slippe "statskanalen(e)" og slippe giroen hvis man ikke vil se på dette...
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #4 på: april 08, 2008, 16:50:45 pm »

Du får 1500 kroner i lønn, men må betale 675 kroner i skatt til staten. Du har 825 kroner igjen og drar på bensinstasjonen for å fylle tanken, 50 liter. Bensinen koster rundt 250 kroner, men staten krever ytterligere 375 kroner i avgift (bensinavgift/co2-avgift/mva) av pengene du allerede har skattet av.

Dermed blir regningen 625 kroner for bensinen istedet for 250 kroner og du sitter igjen med en spinkel 200-lapp og 50 liter bensin for de 1500 du tjente.

Du blir så frustert av at du bare har 200 kroner igjen av de 1500 kronene, at du kjøper deg en pakke røyk til 74 kroner for å roe deg ned. Men da kommer du på at for hver røyk du kjøper skal staten ha 2,75 kroner i avgifter (tobakkavgift 1,92 kr per sigarett pluss mva på totalbeløpet). Dermed går 55 kroner til i statskassen.

Du tenker, "For en møkkadag" og kjøper deg en sixpack med pils. Til 21 kroner per halvliter betaler du dine siste 126 kroner til kassadamen på Rimi - og vips får staten 75 kroner til i avgifter (17,20 kroner per liter for alkoholholdig drikk med 3,7-4,7 vol.pst pluss mva av totalen) Pose har du ikke råd til.

Av de 1500 kronene du jobbet hardt for å tjene, har du fått 50 liter bensin, en pakke røyk og en sixpack. Kostnaden for det var egentlig rundt 320 kroner, mens staten tok 1180 av dine kroner.

Skål...
Loggført

1969 Militær-buss
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 08, 2008, 17:22:42 pm »

Du får 1500 kroner i lønn, men må betale 675 kroner i skatt til staten. Du har 825 kroner igjen og drar på bensinstasjonen for å fylle tanken, 50 liter. Bensinen koster rundt 250 kroner, men staten krever ytterligere 375 kroner i avgift (bensinavgift/co2-avgift/mva) av pengene du allerede har skattet av.

Dermed blir regningen 625 kroner for bensinen istedet for 250 kroner og du sitter igjen med en spinkel 200-lapp og 50 liter bensin for de 1500 du tjente.

Du blir så frustert av at du bare har 200 kroner igjen av de 1500 kronene, at du kjøper deg en pakke røyk til 74 kroner for å roe deg ned. Men da kommer du på at for hver røyk du kjøper skal staten ha 2,75 kroner i avgifter (tobakkavgift 1,92 kr per sigarett pluss mva på totalbeløpet). Dermed går 55 kroner til i statskassen.

Du tenker, "For en møkkadag" og kjøper deg en sixpack med pils. Til 21 kroner per halvliter betaler du dine siste 126 kroner til kassadamen på Rimi - og vips får staten 75 kroner til i avgifter (17,20 kroner per liter for alkoholholdig drikk med 3,7-4,7 vol.pst pluss mva av totalen) Pose har du ikke råd til.

Av de 1500 kronene du jobbet hardt for å tjene, har du fått 50 liter bensin, en pakke røyk og en sixpack. Kostnaden for det var egentlig rundt 320 kroner, mens staten tok 1180 av dine kroner.

Skål...

Jævlig bra Osteaktig
Loggført

FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #6 på: april 08, 2008, 17:23:54 pm »

Jævlig glad eg ikkje røyker og drikk no, og at tanken min ikkje tar unna 50 liter i slengen..  Gliser
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
RuneL
Supermedlem
*****
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim



Vis profil
« Svar #7 på: april 08, 2008, 17:44:20 pm »

Jeg har det veldig fint jeg...
Loggført

Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #8 på: april 08, 2008, 17:56:10 pm »

Slutt og klag og tenk heller på folk som ikke har det like godt som oss!

Vi har det jævlig bra her til lands, for å ikke snakke om at vi har råd til å leke oss med hobbyen vår. Og ikke
tenke på hvordan vi skal skaffe mat til familien.
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #9 på: april 08, 2008, 19:41:33 pm »

Slutt og klag og tenk heller på folk som ikke har det like godt som oss!

Vi har det jævlig bra her til lands, for å ikke snakke om at vi har råd til å leke oss med hobbyen vår. Og ikke
tenke på hvordan vi skal skaffe mat til familien.

Skal vær enig der Lid, vi har det veldig bra. Og ja, jeg vurderer faktisk å bli fadder..hvis pengene ikke går til administrering.
Loggført

EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #10 på: april 08, 2008, 20:44:33 pm »

Klart vi har det veldig bra, men jeg ser ikke helt hvorfor vi da ikke kan være misfornøyd med skatter og avgifter.

Et tips Lasse, dette blir veldig OT, men jeg mistenker også at mye av pengene til Plan-barn og sånt går bort i administrasjon. De må jo ha folk ansatt for å koble barn og folk, distribuere takkebrev fra den enkelte ungen etc. En måte å unngå det på - gi penger til f.eks. Unicef eller Plan etc månedlig, men ikke bli fadder. Bare gi pengene uten "motytelser" som å få "eget" fadderbarn. Da slipper man at pengene går som bonus til selgeren, porto og brosjyrer, brev, administrasjon etc.
Loggført

1969 Militær-buss
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #11 på: april 08, 2008, 21:04:58 pm »

Jeg mener overhodet ikke at det ikke er lov og klage. Men man kan jo sette ting litt i perspektiv. De pengene vi bruker og alt som skattlegges kommer
oss eller våre nærmeste til gode før eller siden. Sykehus, pensjoner og andre ting som vi tar for gitt. Man trenger selvsagt ikke være enig om hvordan
de brukes heller. Veistandaren er feks under en hver kritikk, for å holde oss litt til bilrelatert. Men vi kan være veldig glad for at vi lever i ett rikt demokratisk land og har det veldig bra i forhold til veldig mange andre mennesker ute i verden.
Loggført
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #12 på: april 08, 2008, 21:22:10 pm »

Og ikke tenke på hvordan vi skal skaffe mat til familien.

Det trengs ikke, de dør i helsekø i verdens 3. rikeste land....
Loggført
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #13 på: april 08, 2008, 21:41:51 pm »

De pengene vi bruker og alt som skattlegges kommer
oss eller våre nærmeste til gode før eller siden.



Jeg håper da det...men med alle innsparinger i helse, skole, barnehager etc så kan det se stygt ut.
Bystyret i Trondheim består av 85 medlemmer. Hvor mange av disse jobber iherdig fra 8-16 hver dag?

Man må spare i riktig ende.

Og, til bilrelatert, hvorfor skal det nå på plass, eller det er ihvertfall forslag om det, en ny bom eller 3 i Trondheim? Det ble jo brukt masse ressurser på å få det vekk for noen år siden? Det koster ca 17 mill å drifte en bom over 5 år, så fjernes den for så å settes opp igjen et annet sted noen år senere?Hæ? Hæ

EspenX: Jeg akter ikke å legge penger på fadder hvis dette ikke uavkortet går direkte til barnet.
Loggført

Odd Erik (odder)
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 186
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #14 på: april 08, 2008, 22:02:05 pm »

Klaging på skatter og avgifter, udugelige ditt og datt... for meg er dette et utslag av at vi faktisk lever i et land hvor det fleste (men neida, ikke alle...) har alt de trenger, og gjerne litt til. Selvfølgelig har man rett til å klage, for all del... men jeg tror jeg heller går ut i garasjen for å lakkere ymse kjøleblekk til motoren min nå... gir meg mye større glede Blunker
Loggført

"Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark, professionals built the Titanic."

wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #15 på: april 08, 2008, 22:45:48 pm »

Har vært langtidssykmeldt med brista nakke jeg..   Blunker
Da skjønte jeg hvor greit ting egentlig fungerer. så vi skal ikke klage nei.. selv om jeg selv blir litt oppgitt akkurat når jeg fyller bensin, og ser at pengehjulet ikke ruller i takt med literhjulet lenger..  Osteaktig
Loggført

HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #16 på: april 08, 2008, 22:48:50 pm »

For en som enda ikke har betalt en eneste NRK-lisens, så er vel følgende lett å si, men jeg er glad det finnes et norsk alternativ på TV, for folk som misliker de konstante avbruddene som drastisk senker KVALITETEN på opplevelsen, ikke minst forpester sinnet ditt med reklame. Det er én grunn til at jeg automatisk kobler ordet "maling" mot "Jotun", og jeg misliker det.

Denne j**** kommersialiseringen går meg på nervene, da jeg blir offer for P4 eller Kanal 24 hver dag på jobb. Same shit, different cow! De får betalt for reklamen i mellom sendinger, de får betalt for det de reklamerer indirekte for under den kvalmende liksomhyggelige småpraten, og de får helt sikkert betalt for å spille samme søpla (pop) dag ut og dag inn.....lurer på hvor mange hundre tusen de får av platebransjen for å spille "ny norsk popsang X med deprimerende kjærlighetsrelatert innhold" flere ganger daglig i mange uker i strekk -- Jeg burde få betalt for å høre på kanalen!

Off topic i litt off topic, men men..
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #17 på: april 08, 2008, 23:29:36 pm »

Du får 1500 kroner i lønn, men må betale 675 kroner i skatt til staten. Du har 825 kroner igjen og drar på bensinstasjonen for å fylle tanken, 50 liter. Bensinen koster rundt 250 kroner, men staten krever ytterligere 375 kroner i avgift (bensinavgift/co2-avgift/mva) av pengene du allerede har skattet av.

Dermed blir regningen 625 kroner for bensinen istedet for 250 kroner og du sitter igjen med en spinkel 200-lapp og 50 liter bensin for de 1500 du tjente.

Du blir så frustert av at du bare har 200 kroner igjen av de 1500 kronene, at du kjøper deg en pakke røyk til 74 kroner for å roe deg ned. Men da kommer du på at for hver røyk du kjøper skal staten ha 2,75 kroner i avgifter (tobakkavgift 1,92 kr per sigarett pluss mva på totalbeløpet). Dermed går 55 kroner til i statskassen.

Du tenker, "For en møkkadag" og kjøper deg en sixpack med pils. Til 21 kroner per halvliter betaler du dine siste 126 kroner til kassadamen på Rimi - og vips får staten 75 kroner til i avgifter (17,20 kroner per liter for alkoholholdig drikk med 3,7-4,7 vol.pst pluss mva av totalen) Pose har du ikke råd til.

Av de 1500 kronene du jobbet hardt for å tjene, har du fått 50 liter bensin, en pakke røyk og en sixpack. Kostnaden for det var egentlig rundt 320 kroner, mens staten tok 1180 av dine kroner.

Skål...

Tja,... om du slutter å røyke da, så får du ihvertfall råd til pose på Rimi til å ha ølet i, samt en tyggipakke som i tillegg lukter mye bedre enn røyk.  Blunker

Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #18 på: april 09, 2008, 00:28:57 am »

For en som enda ikke har betalt en eneste NRK-lisens, så er vel følgende lett å si, men jeg er glad det finnes et norsk alternativ på TV, for folk som misliker de konstante avbruddene som drastisk senker KVALITETEN på opplevelsen, ikke minst forpester sinnet ditt med reklame. Det er én grunn til at jeg automatisk kobler ordet "maling" mot "Jotun", og jeg misliker det.

Denne j**** kommersialiseringen går meg på nervene, da jeg blir offer for P4 eller Kanal 24 hver dag på jobb. Same shit, different cow! De får betalt for reklamen i mellom sendinger, de får betalt for det de reklamerer indirekte for under den kvalmende liksomhyggelige småpraten, og de får helt sikkert betalt for å spille samme søpla (pop) dag ut og dag inn.....lurer på hvor mange hundre tusen de får av platebransjen for å spille "ny norsk popsang X med deprimerende kjærlighetsrelatert innhold" flere ganger daglig i mange uker i strekk -- Jeg burde få betalt for å høre på kanalen!

Off topic i litt off topic, men men..

Enig, men der er ikke NRK så mye bedre. De sender jo også mye gurba, iallefall på dagtid.
Men for å veie opp for dette så legger jeg til et lite musikkalsk innslag her

Å sier som en annen har sagt før
Født fri, skattet ihjel
Loggført

Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #19 på: april 09, 2008, 00:31:20 am »

Uten å grave for dypt under overflaten, så er vel forsvaret det største pengesluket vi har her i landet. Det er sikkert mange her som kan ramse opp en rekke nye og ubrukte militære anlegg som er lagt ned før nøkkelen er satt i døra for første gang. Eller fult bruklige anlegg som er flyttet eller slått sammen, opp til flere ganger i samme 10-år.

Å fylle tanken på V70'n til kona koster nesten 750kr.....heldigvis tjener hun mest og klarer det stort sett selv Osteaktig


Har heldigvis hatt liten bruk for helsevesenet, så det skal jeg ikke uttale meg om. Men håper det virker som det skal når den tiden kommer Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #20 på: april 09, 2008, 00:34:01 am »

For en som enda ikke har betalt en eneste NRK-lisens, så er vel følgende lett å si, men jeg er glad det finnes et norsk alternativ på TV, for folk som misliker de konstante avbruddene som drastisk senker KVALITETEN på opplevelsen, ikke minst forpester sinnet ditt med reklame. Det er én grunn til at jeg automatisk kobler ordet "maling" mot "Jotun", og jeg misliker det.

Denne j**** kommersialiseringen går meg på nervene, da jeg blir offer for P4 eller Kanal 24 hver dag på jobb. Same shit, different cow! De får betalt for reklamen i mellom sendinger, de får betalt for det de reklamerer indirekte for under den kvalmende liksomhyggelige småpraten, og de får helt sikkert betalt for å spille samme søpla (pop) dag ut og dag inn.....lurer på hvor mange hundre tusen de får av platebransjen for å spille "ny norsk popsang X med deprimerende kjærlighetsrelatert innhold" flere ganger daglig i mange uker i strekk -- Jeg burde få betalt for å høre på kanalen!

Off topic i litt off topic, men men..

Enig, men der er ikke NRK så mye bedre. De sender jo også mye gurba, iallefall på dagtid.
Men for å veie opp for dette så legger jeg til et lite musikkalsk innslag her

Å sier som en annen har sagt før
Født fri, skattet ihjel

haha, genial smoke on the water Osteaktig

Det mest irriterende med å se på sport eller andre større arrangement på NRK er at de jaggu har reklame de også. (programmet pressenteres av:) De horer seg like mye som de kommersielle kanalene snart!!!
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #21 på: april 09, 2008, 00:43:43 am »

Joda, men de avbryter iallefall ikke live sendinger med reklame. For dem av oss som ser på motorsport så er det noe irriterende å bli avbrutt hele tiden (bortsett fra 24h Le Mans da...)
Loggført

Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #22 på: april 09, 2008, 00:57:48 am »

Joda, men de avbryter iallefall ikke live sendinger med reklame. For dem av oss som ser på motorsport så er det noe irriterende å bli avbrutt hele tiden (bortsett fra 24h Le Mans da...)

Det er sant, men veldig irriterende å vite at programmet er sponset, når vi sitter å betaler en liten forume for å ha en kanal vi sjeldent, eller aldri ser på
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #23 på: april 09, 2008, 05:15:28 am »

Det mest irriterende med å se på sport eller andre større arrangement på NRK er at de jaggu har reklame de også. (programmet pressenteres av:) De horer seg like mye som de kommersielle kanalene snart!!!

Alternativet er jo sjølvsagt at dei hadde skrudd opp lisensen endå meir..

Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #24 på: april 09, 2008, 07:43:55 am »

Har vært langtidssykmeldt med brista nakke jeg..   Blunker
Da skjønte jeg hvor greit ting egentlig fungerer. så vi skal ikke klage nei.. selv om jeg selv blir litt oppgitt akkurat når jeg fyller bensin, og ser at pengehjulet ikke ruller i takt med literhjulet lenger..  Osteaktig

Nå skal det vel sies at hadde prisoppgang på bensin stått i forhold til lønnsvekst så skulle det vært 17-18 kr literen, så det er det motsatte av det du tror....men jeg tror det er hvor mye som er avgiften som irriterer..
Loggført

EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #25 på: april 09, 2008, 08:34:41 am »

Uten å grave for dypt under overflaten, så er vel forsvaret det største pengesluket vi har her i landet.

Det aller dyreste er trygdeutgifter (alder/uføre) og diverse stønader. Folketrygdens utgifter innenfor dette området er på utrolige 221,3 milliarder kroner bare i 2008.

Ellers er Statens driftsutgifter i år:

Forsvaret: 21,1 mrd
Statlig lønnsoppgjør: 10,9 mrd
Statens Pensjonskasse: 10,4 mrd
Politi/påtalemyndighet: 9,4 mrd
Skatte-/avgifts-/toll-administrasjon: 7,9 mrd
Statens veier: 7,3 mrd
Departementene og Statsministerens kontor: 5,8 mrd
Arbeids/velferdsetaten: 5,2 mrd
Jernbane: 3,5 mrd
Kriminalomsorg: 2,5 mrd



 
« Siste redigering: april 09, 2008, 08:59:51 am av EspenX » Loggført

1969 Militær-buss
trOND
Medlem
***
Innlegg: 176
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #26 på: april 09, 2008, 08:56:05 am »

Hei

Jeg leste noe om fadderordninger, og må da passe på å reklamere for følgende. Organisasjonen Verdens Barn, som har en fadder ordning der en kan støtte et eller flere navngitte barn med penger. Jeg tok en runde med alle som driver med denne type støtte for noen år siden, og ville søtte en organisasjon, som ikke brukte en masse penger på reklame, annonser, etc. Som hadde en lav profil (da forsvant Plan ut - med sien kjendiser). Fant da Verdens Barn. Det koster 150,- pr mnd og de garanterer at ikke mer en 20% går til adm. De bruker ikke penger på reklame, etc og det eneste de ber om er at vi som søtter dem, forteller dette til andre. Jeg likte konseptet, og har nå et fadderbarn i Romania. Sender han også et ekstra beløp nå og da, som han og familien kan dra nytte av.

Gå inn på www.verdensbarn.no og bli medlem du også  Glad

Temaet: En av de verste avgiftene....ok.... to av dem: Omregisteringsavgiften for motorkjøretøy, og 2,5% dokumentavgift når en selger sin egen bolig.

Legg også merke til at alle debatter om avgifter, stoppes av argumentet: "Jammen, vi har det jo så godt da...slutt å klage.....".

Loggført

“There is no such thing as fun for the whole family.”

Karmann Ghia 1970 modell
VW Golf C 1983 modell
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #27 på: april 09, 2008, 10:11:09 am »

Det er vel kjøper av bolig som får svi mht dokumentavgift - ikke selger?

Hei

Jeg leste noe om fadderordninger, og må da passe på å reklamere for følgende. Organisasjonen Verdens Barn, som har en fadder ordning der en kan støtte et eller flere navngitte barn med penger. Jeg tok en runde med alle som driver med denne type støtte for noen år siden, og ville søtte en organisasjon, som ikke brukte en masse penger på reklame, annonser, etc. Som hadde en lav profil (da forsvant Plan ut - med sien kjendiser). Fant da Verdens Barn. Det koster 150,- pr mnd og de garanterer at ikke mer en 20% går til adm. De bruker ikke penger på reklame, etc og det eneste de ber om er at vi som søtter dem, forteller dette til andre. Jeg likte konseptet, og har nå et fadderbarn i Romania. Sender han også et ekstra beløp nå og da, som han og familien kan dra nytte av.

Gå inn på www.verdensbarn.no og bli medlem du også  Glad

Temaet: En av de verste avgiftene....ok.... to av dem: Omregisteringsavgiften for motorkjøretøy, og 2,5% dokumentavgift når en selger sin egen bolig.

Legg også merke til at alle debatter om avgifter, stoppes av argumentet: "Jammen, vi har det jo så godt da...slutt å klage.....".


Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #28 på: april 09, 2008, 10:50:22 am »



 og de får helt sikkert betalt for å spille samme søpla (pop) dag ut og dag inn.....lurer på hvor mange hundre tusen de får av platebransjen for å spille "ny norsk popsang X med deprimerende kjærlighetsrelatert innhold" flere ganger daglig i mange uker i strekk -- Jeg burde få betalt for å høre på kanalen!

He he.. Er nok noen korrupte plateselskaper som kansje kjøper artistene sine inn på listene til radio. men det er strengt ulovlig..
Det er jo radiostasjonene som bruker reklamepengene/ lisenspengene sine på å betale selskapene/ aristene, for hvert minutt av låta de spiller. Mottar selv disse pengene, og det er min lønn for strevet for å være med på å lage disse jævlige poplåtene.. he he he..  Blunker
enda mer off topic.. men men.. har vel sklidd ut litt denne tråden uansett..
Loggført

trOND
Medlem
***
Innlegg: 176
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #29 på: april 09, 2008, 11:09:50 am »

Hoppsann......ja, 2,5% må KJØPER betale. Er en heldig og kan kjøpe et hus til 3 mill, skal staten ha 75 000,-. Da er det bare å håpe at pengene brukes til noe fornuftig.....
Loggført

“There is no such thing as fun for the whole family.”

Karmann Ghia 1970 modell
VW Golf C 1983 modell
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!