mai 08, 2024, 23:37:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Endelig Porschekjøling i min Germanlooker  (Lest 21210 ganger)
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« på: mars 17, 2008, 19:45:55 pm »

Får vel starte en liten tråd nå som jeg skal i gang med montering av Porschekjøling på min T1 1915ccm motor.
Alle nødvendige deler er levert av CSP/ http://www.vdub2you.com/

Legger ved et bilde av bilen som dette skal inn i...



* 1 Fra sida m Beetle, web.jpg (200.7 KB, 800x496 - vist 765 ganger.)
Loggført
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #1 på: mars 17, 2008, 19:55:09 pm »

Her er en liten liste over det jeg har handlet inn, og hva jeg kommer til å trenge. (Donasjoner mottas med takk)  Blunker

Porsche kjøling med viftehus i carbonfiber:

http://www.vdub2you.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=105

Gasserstag til T1 motor med Porsche kjøling:

http://www.vdub2you.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=31

I tillegg trengs block-off til original oljekjøler og bensinpumpe.
Motoren min har full-flow, så her blir det til å legge opp til termostat med ekstern oljekjøler i tillegg til det eksterne oljefilteret jeg allerede har.

Utover dette legger jeg opp til åndeboks siden jeg kun har kjørt med åndefilter frem til nå.

http://www.vdub2you.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=139

Bilder kommer forhåentligvis i løpet av påsken!


« Siste redigering: mars 17, 2008, 19:58:35 pm av Boblebaard » Loggført
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #2 på: mars 17, 2008, 19:56:49 pm »

Har også handlet inn orange toppdeksler fra CSP:

http://www.vdub2you.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=16
Loggført
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mars 17, 2008, 19:57:21 pm »

dette er vel på tide ja bård!
tør jeg tippe på at det er i karbon?
jeg må si at du inponerer meg med å
alltid få med begge bilene dine!!
Har du fått skilter på godbilen enda eller?

kom litt sent denne ja...
« Siste redigering: mars 17, 2008, 19:59:24 pm av alask » Loggført
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #4 på: mars 17, 2008, 20:00:41 pm »

Skal også omsider få montert Cup-staget jeg har hatt liggende en stund når motoren er ute:

http://www.vdub2you.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=13
Loggført
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #5 på: mars 17, 2008, 20:02:59 pm »

dette er vel på tide ja bård!
tør jeg tippe på at det er i karbon?
jeg må si at du inponerer meg med å
alltid få med begge bilene dine!!
Har du fått skilter på godbilen enda eller?

kom litt sent denne ja...

Skilter kommer, men har ikke noe hast med det siden jeg har tilnærmet fri tilgang til prøveskilter gjennom jobben...  Blunker
Selvfølgelig blir det mer carbondeler!
Loggført
bull
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #6 på: mars 17, 2008, 21:40:46 pm »

har du fått med deg dekslet som mellom motor og bakplate?
Loggført
1302R
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Stord



Vis profil
« Svar #7 på: mars 17, 2008, 22:01:18 pm »

dette gleder eg meg til å sjå bilder av. går med tanker om samme motor og deler.
leste om bilen i gatebil mag. korleis er draget i den 1915 motoren?

vegar
Loggført
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #8 på: mars 17, 2008, 22:50:07 pm »

har du fått med deg dekslet som mellom motor og bakplate?

Ja, dekselet er med!   Gliser
Loggført
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #9 på: mars 17, 2008, 22:51:49 pm »

dette gleder eg meg til å sjå bilder av. går med tanker om samme motor og deler.
leste om bilen i gatebil mag. korleis er draget i den 1915 motoren?

vegar

Helt greit drag, men kan nok hente mer på bunn med dobble 45mm forgassere.
Uansett blir det type 4 motor i denne bilen på sikt, så får ovalprosjektet arve 1915 motoren.
Loggført
1302R
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Stord



Vis profil
« Svar #10 på: mars 17, 2008, 23:07:38 pm »

ok, takker for info. Denne 1303en har vert til stor inspirasjon og er faktisk grunnen til at eg har valgt å legge meg på german look stilen med min egen 1302S:)

vegar
Loggført
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #11 på: mars 23, 2008, 23:51:36 pm »

Og til de som venter på bilder, så må jeg bare beklage. En skiveutglidning i ryggen satte en effektiv stopper for alle skruplaner i påsken, men neste helg satser jeg på at det bli en liten økt i garasjen. Da har jeg kanskje fått litt mer deler også.
« Siste redigering: mars 24, 2008, 11:32:04 am av Boblebaard » Loggført
1302R
Seniormedlem
****
Innlegg: 283
Bosted: Stord



Vis profil
« Svar #12 på: mars 24, 2008, 01:45:42 am »

ser fram til oppdatering:)

vegar
Loggført
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #13 på: januar 03, 2009, 17:50:21 pm »

Da har det omsider skjedd litt. Har hatt en økt i garasjen, og atter en gan konstatert at jeg trenger mer deler. Tyskere skjønner visst ikke hva man mener når man sier at man skal ha alle deler for å bygge om til Porsche kjøling...
Har i alle fall fått tilpasset det meste i dag, og så blir det en ny økt i garasjen i morgen. Da kommer det nok også en bideupdate!
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #14 på: januar 03, 2009, 17:58:32 pm »

Da har det omsider skjedd litt. Har hatt en økt i garasjen, og atter en gan konstatert at jeg trenger mer deler. Tyskere skjønner visst ikke hva man mener når man sier at man skal ha alle deler for å bygge om til Porsche kjøling...
Har i alle fall fått tilpasset det meste i dag, og så blir det en ny økt i garasjen i morgen. Da kommer det nok også en bideupdate!

Gleder meg til bide-updaten...  Gliser
« Siste redigering: januar 03, 2009, 18:02:10 pm av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #15 på: januar 03, 2009, 18:06:12 pm »

det begynner å bli en del GM lookere nå baard. gleder meg til bilder ja.
Loggført
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #16 på: januar 04, 2009, 20:33:49 pm »

Her kommer noen bilder. Det meste er nå ferdig tilpasset, så nå gjenstår kun å få laget slanger til oljekjøler/termostathus og montere ånding til motoren og de nye toppdekslene fra CSP. Satser på å få dette i orden i løpet av et par uker, så fort delene kommer. Skal også kle brannveggen i bilen med en carbonplate som åndeboks, coil osv blir festet på.
Satser på godkjenning av bilen og motorbytte i april når jeg har pappaperm.

Her er noen bilder:

Motor før demontering:



Motor med Porschekjøling på plass:


Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #17 på: januar 04, 2009, 20:35:58 pm »

 Gliser Gliser Gliser Jepp,,sånn skal det se ut i norges feteste GL,,,grattis Bård
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #18 på: januar 04, 2009, 20:43:24 pm »

Demontert Porschekjølingen igjen og rengjordt noe av blokken for den røde lakken som er synlig når motoren sitter i bilen:



Da er motoren montert sammen igjen og venter kun på toppdeksler og åndesystem / oljekjøling.
Skal selvfølgelig ha et CSP Python eksosanlegg så fort kronene strekker til, ved siden av restaureringen av junior`s 54 Oval.

Loggført
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #19 på: januar 04, 2009, 21:09:02 pm »

Gliser Gliser Gliser Jepp,,sånn skal det se ut i norges feteste GL,,,grattis Bård

Takk for det Holmsen!   Blunker
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #20 på: januar 04, 2009, 21:21:36 pm »

uber kul den GL der. å jeg synes ikke 1303 er fint men den der har jeg alltid likt, så den første gang i 2004 på bug camp
Loggført
bull
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #21 på: januar 04, 2009, 21:31:59 pm »

lekkert Gliser
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #22 på: januar 04, 2009, 21:35:52 pm »

Tyskere skjønner visst ikke hva man mener når man sier at man skal ha alle deler for å bygge om til Porsche kjøling...

Dem skjønner vel dårlig Norsk ja Blunker
Fet bil, fet kjøling. Da gjenstår det bare en fet motor, som denne bilen helt klart fortjener Gliser
Hvilket T4 oppsett har du planer om?
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #23 på: januar 04, 2009, 21:47:31 pm »

Har lyst på en 2,6-2,8L T4 med sprut og Remmele topper. Rundt 200hk+ på hjula, men det skjer nok ikke i nær fremtid dessverre.
Må nok ha ferdig Ovalen først.
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #24 på: januar 04, 2009, 21:48:24 pm »

Med tanke på den røde lakken.. , er dette en GEX-motor ?
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #25 på: januar 04, 2009, 21:58:33 pm »

Nei, motoren ble lakkert rød her hjemme. Er en AS41 blokk som er preparert etter alle kunstens regler.  Blunker

Men nå skal rødfargen bort!
Loggført
56T1
Seniormedlem
****
Innlegg: 297
Bosted: Stjørdal



Vis profil
« Svar #26 på: januar 04, 2009, 22:22:22 pm »

Med tanke på den røde lakken.. , er dette en GEX-motor ?

Noen som har erfaring med GEX-motor?
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #27 på: januar 04, 2009, 22:34:59 pm »

Med tanke på den røde lakken.. , er dette en GEX-motor ?

Noen som har erfaring med GEX-motor?

Det kan du sikkert få bedre svar på ved å starte en egen tråd så vi slipper avsporing i denne :-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #28 på: januar 05, 2009, 06:24:10 am »

Remmele Motorsport er jo et luftslott der man ikke får kontakt med firma.
Har selv bestillt deler derfra uten å få noen form for tilbakemelding.
Engine Pluss topper er så å si de samme, men de produseres visstnok ikke lenger.

Veldig synd for dette er jo værsting topper, men prisen på ca 40.000 + mva er jo noe stivt da.

www.remmele-motorsport.com
www.engineplus.de
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #29 på: mars 28, 2010, 20:41:07 pm »

Har tatt litt tid dette, men nå er jeg i gang igjen. Fått handlet litt Aeroquip fittings og slanger, samt fått montert CSP toppene og prøvemontert CSP Python grenrøret med større varmepotter fra CSP.
Fik kasta ut reservemotoren i dag, så neste helg går forhåpentligvis med til å rydde litt i motorrommet og kle brannveggen i carbon.

Legger ved noen bilder:





Loggført
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!